האם Pokémon GO מעורר אלימות?

לפי דיווחים, אדם ממדינת וושינגטון תקף שחקנים אחרים עם מוט ברזל, אחרי שגבר אחר לקח ממנו בטעות את חדר הכושר במסגרת משחק המציאות הרבודה ששיגע בקיץ 2016 את כל העולם

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

אלימות המתעוררת בעקבות שימוש במשחקי מחשב היא נושא שהעיסוק בו נרחב, אבל Pokémon GO – משחק המציאות הרבודה (AR) שבו נדרשים המשתתפים ללכוד פוקימונים קטנים, לאמן אותם ולהילחם אל מול מאמנים אחרים בחדרי כושר מיוחדים – לא נחשב כאחד הכותרים שבהם כרוכה אלימות, שהרי אין בו התזת ראשים או ירי ברובי תת-מקלע אימתניים ושאר פעולות אלימות דומות.

אבל הסיפור הבא מצביע על מצב אחר – על פי תחנת הטלוויזיה של מדינת וושינגטון, KATU News, שלושה גברים ישבו לתומם על ספסל בפארק בוונקובר – עיר בגדה הצפונית של נהר קולומביה, במדינת וושינגטון שבארצות הברית – כאשר זר התפרץ ואיים עליהם באמצעות מוט ברזל.

לפי ה-Tech Times, אחד הגברים, בחור בשם אנדרו אוטון, סיפר על המקרה ותיאר אותו כך: "הוא בא משום מקום כשהוא צועק, 'מי מכם הוא אנדי?' כשלום ברזל בידו". מכיוון ששם המשתמש של אוטון במשחק הוא AndySamberg, הוא הבין שהתוקף מחפש אותו. לדברי אוטון הסיבה לכעס עליו נעוצה בכך שהוא פשוט השתלט על חדר כושר מבלי להבין ששחקן אחר הזמין אותו כבר.

"היי, אתה פשוט לקחת את חדר הכושר הזה ממני, זה די דפוק, בנאדם", אמר האיש בכעס רב, לדברי אוטון. אבל התקרית, כך מסתמן, לא הסתכמה רק בצעקות הדדיות – לדברי גרייסון האגסטרום, אחד מחבריו של אוטון, התוקף הלם באגרופיו בחברו כמה פעמים, מה שהביא את הגסטרום לתפוס את התוקף מאחור ולחנוק אותו על מנת שיפסיק. לא ברור איך הסתיים העימות, אבל אוטון והגסטרום צילמו את לוחית הרישוי של האיש ושיתפו את התמונה במדיה החברתית, מה שחשף כי זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה החל הגבר לתקוף אנשים בגלל תקריות הקשורות ב-Pokémon GO.

על פי הרשומות בבית המשפט על האירוע, החשוד זוהה כסטיבן ג'ולי, אשר עומד כעת בפני האשמות של תקיפה בזדון. הוא הודה שהכה על שולחן עם מוט הברזל שלו, אבל הכחיש שחבט באוטון.

הארי פוטר – הלהיט הבא של ניאנטיק

כשהיה ללהיט מטורף, בקיץ 2016, Pokémon GO – המשחק שפותח על ידי מעבדות ניאנטיק (Niantic Labs) – הניב כמה תקריות לא נעימות, כמו למשל כששחקנים הסיגו גבול וחדרו למקומות פרטיים בזמן שרדפו אחרי פוקימונים. הוא אפילו נמצא הגורם לתאונות דרכים שונות ומשונות. אבל גרימת אלימות לא נקשרה אליו עד כה.

אגב, מעניין לגלות שמפתחת שגעון הפוקימון, ניאנטיק, שוקדת על משחק מציאות רבודה חדש, שיעסוק בעולמו של הגיבור הנערץ הארי פוטר – מה שכנראה מבטיח לה עוד להיט, ושוב כזה ממלכת הילדים התמימה לכאורה ולא מכותר אלים במיוחד, כך לפחות נותר לקוות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים