טינדר תובעת את אפליקציית ההיכרויות המתחרה Bumble

Bumble נוצרה ב-2015 על ידי מייסדי טינדר נוטשים, שבראו את האפליקציה המתחרה ככזו שמתאפיינת בהלך רוח פמיניסטי ● כעת מגישה טינדר תביעה וטוענת: היישום המתחרה מעתיק את התכונות שלנו

טינדר - לא בפקיסטן. צילום אילוסטרציה: אסקיי לים, BigStock

Match Group, שהיא החברה האם של אפליקציית ההיכרויות המצליחה טינדר (Tinder), החליטה להילחם באחת המתחרות העיקריות שלה – Bumble – גם בזירה המשפטית. החברה הגישה תביעה נגד אפליקציית ההיכרויות היריבה, ששונה במהותה מטינדר בכך שהנשים הן אלה שעושות בה את הצעד הראשון. Bumble משמשת בעצם כמרחב להעצמת נשים.

לפי דיווח של ה-CNN, בכתב התביעה שהגישה Match Group נטען כי Bumble, שנוצרה על ידי שלושה עובדים לשעבר בטינדר, גנבה את הקונספט שלה, המכונה Mutual opt-in premise. הכוונה היא להחלקה ימינה אם המשתמש שרואים בתמונה מוצא חן בעיניכם ולהחלקה שמאלה אם הוא לא מוצא חן בעיניכם.

המסמכים גם קובעים כי ל-Bumble יש תכונות שמייסדיה "ידעו ופיתחו באופן סודי" בזמן שהיו חלק מצוות טינדר. התכונות הללו, לטענת התובעים, כוללות את כפתור Undo – תכונה שלפי האשמות היא "כמעט, אם לא ממש, זהה" ל-backtrack של Bumble. מדובר באופציה שמאפשרת למשתמשים לחזור בהם, אם החליקו בטעות לצד הלא נכון על פרופיל מסוים.

טינדר מריעה להעצמת נשים אך כועסת על ההעתקות

Match Group טוענת שהיא "מריעה למאמציה של Bumble להעצים נשים, הן באפליקציה והן אופליין", ומתעקשת שאכפת לה מאוד הן מהמשתמשות הנשים באפליקציה והן מבעיות של נשים באופן כללי. אולם, היא ציינה כי "התביעה נועדה להכריח את Bumble להפסיק את התחרות עם Match וטינדר באמצעות ההמצאות, עיצובי הפטנטים, הסימנים המסחריים והסודות המסחריים של Match עצמה".

יצוין כי על אף שה-Mutual opt-in premise לא אומץ רק על ידי Bumble ומופיע גם באפליקציות היכרויות אחרות, עושה רושם ש-Match Group בחרה להילחם דווקא בה באופן בלעדי. ייתכן שהסיבה לכך היא העובדה שעובדים לשעבר של טינדר הם שפיתחו את Bumble. אולי היא נעוצה בכל שלפי דיווחים, Match Group לא הצליחה לרכוש את Bumble בשנה שעברה. ואולי הסיבה היא שטינדר עושה בימים אלה מהלכים להשקת האפשרות שלה להעניק לנשים יכולת לנקוט בצעד הראשון גם אצלה בפלטפורמה.

וויטני וולף הרד, מנכ"לית Bumble, שעזבה את טינדר שייסדה לאחר שטענה שחוותה בחברה הטרדות מילולית ומינית, אמרה שהיא לא חושבת עוד על המתחרה שממנה נמלטה. "אני באמת לא חושבת על טינדר", אמרה בראיון שנתנה ל-SXSW מוקדם יותר השנה. "נקמה היא לא חלק מהאג'נדה שלי. אני מאמינה אדוקה בכך שממש כמו ששנאה מפיצה שנאה, אהבה וחסד מפזרים אהבה וחסד. אנחנו עושים את הדבר הייחודי שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים