בלעו להם את הזרם

חברה חוקית לכל דבר, החליטה לפתוח את מפעל כריית הביטקוין שלה דווקא בפלטסבורג, מכיוון שמדובר בעיירה בה התשלום עבור חשמל יחסית נמוך מאוד במונחים של ארצות הברית ● המהלך כמובן העלה את המחיר שמשלמים כלל התושבים עבור החשמל

מי גונב לנו את הכוח? צילום: Ocus Focus/BigStock

כשחושבים על כרייה של מטבעות קריפטוגרפיים, בהיבט של פגיעה אפשרית במשתמשים תמימים שלא קשורים, בדרך כלל חושבים לאחרונה על ניסיון להשתיל תוכנות ותרחישים באתרים שינצלו את המחשבים של הגולשים. עם זאת, במקרה של תושבי עיירה בשם פלטסבורג שבמדינת ניו יורק, הפגיעה הייתה קצת שונה: 30 אלף התושבים גילו לאחרונה שחשבונות החשמל שלהם גדלו.

מתברר שחברה, חוקית לכל דבר, החליטה לפתוח את מפעל כריית הביטקוין שלה דווקא בפלטסבורג מכיוון שמדובר ביישוב בו התשלום עבור חשמל יחסית נמוך מאוד במונחים של ארצות הברית ועמד על כ-4.5 סנט לקילו-וואט.

ויותר מכך, לפי התקנות המקומיות, מכיוון שמדובר במפעל מסחרי הוא אפילו זכה להנחה גדולה ושילם שני סנט בלבד לקילו-וואט. עבור מפעל כריית כספים ווירטואליים חשמל היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר, בוודאי בכל מה שקשור להוצאות שוטפות, כך שדי ברור מדוע החברה בחרה לפתוח את המכרה שלה במקום.

הבעיה היא שמשאבי החשמל שנדרשו עבור ההפעלה של החברה גרמו לכך שהעירייה הייתה צריכה לרכוש מחברת החשמל המקומית כמות נוספת של קיבולת במחיר גבוה יותר ממה שהיא רוכשת בדרך כלל, מה שכמובן העלה בסופו של דבר את המחיר שמשלמים כלל התושבים עבור החשמל שלהם.

לפי ראש העירייה, קולין ריד, תוספת הקיבולת שנדרשה עבור החשמל בחודשיים הראשונים של 2018 הסתכמה בכ-10%. מבחינה כספית הנזק עמד על יותר מ-100 דולר למשפחה.

ההתייקרות הזו הובילה את מועצת העירייה להחלטה שלא לאפשר לאף חברת כרייה אחרת לשים את מושבה בעיר במהלך 18 החודשים הבאים בהם היא תבדוק את המצב. הבעיה היא שאת החברה שגרמה לכך לא ניתן כבר לסלק מהעיר, ובמועצה מקווים במסגרת הזמן שנקבעה להגיע לאיזשהו פתרון מול מנהליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים