קווים לדמותו של מנמ"ר מצליח

מנמ"רים בעלי ראייה אסטרטגית, מבינים שביכולתם לכתוב פרק חדש בספר ההיסטוריה של ארגונם ● עם המהירות, הגמישות והסקלאביליות של הענן, אפשר ליצור תהליכים עסקיים יעילים יותר - וכך להיות מי שיעניק לארגון יתרון תחרותי לקראת השנים הבאות

15/03/2018 14:21
ניר חינסקי, מנהל פעילות הענן של גוגל באזור מרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. צילום: תומר פולטין

במסגרת תפקידי נפגשתי עם מנהלים ביותר מ-30 מדינות בארבע יבשות. כשמדברים עם כל כך הרבה CIO's ,CISO's ו-CEO's מתגבשת תמונה רחבה וצלולה אודות הציפיות, החששות והשאיפות שלהם. בנוסף, לומדים הרבה על תפיסות המחשוב והשימושים השונים של ארגונים בטכנולוגיה.

במאמר שלפניכם מופיעות כמה מהנקודות המשותפות למנמ"רים מצליחים, בעלי ראייה אסטרטגית לקראת העתיד.

הלקוחות מעל הכול

טובי המנמ"רים הפנימו שלקוחות רוצים מוצרים ושירותים עם רמה גבוהה של התאמה אישית, וכשזה לא קורה הם עוברים למתחרים.

ככל שהחוויה הדיגיטלית הופכת לגורם מבדל מבחינה עסקית, מנהלי ה-IT מגדירים מחדש את תפקידם ומתמקדים בפן העסקי ובמתן ערך לחברה.

במקום להתמודד עם מצבי חירום ואחזקת מערכות המחשוב, צוותי ה-IT שואפים לאפשר לארגון לספק ללקוחותיו חדשנות באופן עקבי, ולהגיב במהירות למשוב המגיע מהם. הכול מסתכם בסוף בכמה נושאים בסיסיים כמו ניתוח נתונים, למידת מכונה, שירותי ענן ומעל הכול – טרנספורמציה של מחלקת ה-IT.

נתונים – הם בכל מקום

ארגונים מניחים כבר היום את הבסיס לחוויות הדיגיטליות של 2020, אפילו אם הם עדיין לא מבינים זאת. מסע הלקוח המודרני יוצר זרם בלתי פוסק של מידע, ממנו ניתן ללמוד מה עובד עבור הארגון ומה לא.

המנמ"רים נמצאים במקום שמאפשר להם לרתום את המידע הזה, באמצעות ניתוח מתקדם, ולספק לארגון את התובנות שיהפכו את ההחלטות העסקיות לחכמות יותר.

כדי להצליח בשנת 2020, ארגונים צריכים לנתח כבר מעכשיו איך כל אינטראקציה עם הלקוחות הופכת אותם לעסק טוב יותר. כדאי להניח שהמתחרים שלכם כבר נוהגים כך, מאחר שכבר ב-2015 נמצא כי 53% מהמנמ"רים הניעו פרויקטים מוכווני נתונים, או תכננו לעשות זאת בתוך שנה.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, גובר הצורך להוסיף נקודות מגע דיגיטליות עם הלקוחות, להטמיע את הדור הבא של פתרונות המחשוב, ולבחון מחדש את אסטרטגיית האחסון שלכם. יש להניח כי ההתקדמות הטכנולוגית תאפשר למידע להיות בכל מקום וכתוצאה מכך מנמ"רים ואנליסטים יצטרכו לשנות את דפוס המחשבה מעמודות ושורות במחסן נתונים, למקורות נתונים מבוזרים הניתנים להתאמה ופילוח בכל דרך.

אוטומציה למשימות "כבדות"

מחקרי שוק צופים כי עד 2020 שוק למידת המכונה וה-AI יגיע לחמישה מיליארד דולר, לעומת 420 מיליון ב-2014. בדומה לניתוח Big Data, מודלים של ML יכולים ליצור ערך עסקי מהררי המידע המצטברים בארגון, ומה שהופך את הטכניקה הזו לטובה במיוחד זה השיפור המתמיד שלה.

בסקר שנערך בקרב 1,600 מקבלי החלטות העידו 72% מהם שכבר פיתחו פתרונות AI באופן מלא או חלקי. מנמ"רים החושבים כמה צעדים קדימה, מטמיעים יכולות ML בנקודות החולשה של ארגונם, בין אם זה ניתוח צילומי רנטגן, מיון תביעות ביטוח או ניתוב של דרישות הלקוח.

לימוד מכונה זה לא באזז-וורד, ואנו בגוגל (Google) משקיעים בהנגשת יכולות ML גם למי שאינם בקיאים בתחום.

להפוך את ה-IT למחלקה של "כן!"

לא נעים להודות, אבל למחלקות IT יש מוניטין בעייתי, ומנמ"רים בכל העולם מבינים זאת. לעתים עובדי הארגון מתוסכלים מהגבלות גישה, או מהמתנה ממושכת לאישור מאיש ה-IT, ובמקרים רבים חשים שאין להם ברירה אלא להשתמש ביישומים בלתי מאושרים שעלולים לסכן את הארגון. תופעה זו, הנקראת Shadow IT (או מחשוב צללים), נפוצה הרבה יותר מכפי שחושבים. לפי סקר מ-2015, 90% מהמנמ"רים נתקלו בתופעה זו בארגונם.

אבל אפשר גם אחרת. למנמ"רים יש הכוח להפוך את ה-IT למנוע שמעצים את הארגון. המנמ"רים המוצלחים מעבירים את המיקוד שלהם מניהול המערכת וקיצוץ בעלויות להגברת הפרודוקטיביות ושיתוף הפעולה בכל הארגון, תוך יצירת סביבה מתאימה לחדשנות.

המפתח הוא לתת לאנשים בארגון את הכלים הנכונים, ואז פשוט לא להפריע. מנמ"רים יכולים לספק כלים מבוססי ענן המאפשרים למפתחים לבנות אפליקציות פנים-ארגוניות החוסכות זמן, גם בלי לכתוב שורה אחת של קוד. זו גישה שכולם נהנים ממנה – העובדים לא צריכים להמתין לאיש IT, ולצוות ה-IT מתפנה זמן לפרויקטים מעניינים ומאתגרים יותר.

רוצו אל הענן הציבורי

ההוצאות על שירותי ענן ציבורי יכפילו את עצמן בין 2016 ל-2020 ויגיעו ל-195 מיליארד דולר, לפי ארגון המידע העולמי. מנמ"ר שעדיין לא לוקח חלק במגמה זו עלול לשאת באחריות לכך שארגונו יישאר מאחור. אמרנו בעבר ואנו אומרים זאת שוב – זה הזמן לרוץ, לא ללכת, אל עבר שירותי ענן ציבורי. פתרונות ענן הם חכמים ומהירים יותר ורובם מציעים אבטחה מתקדמת המשתמשת ב-AI כדי להקדים את האיום הבא.

חלק גדול מהתקציבים שיושקעו בשירותי ענן יבואו על חשבון מערכות on-premise שמנמ"רים מנהלים כיום, אולם המנמ"רים שחושבים כמה צעדים קדימה לוקחים על עצמם אחריות על אימוץ הענן בארגונם, אפילו על חשבון הדטה סנטר שבעבר היה חלק מרכזי בהגדרת תפקידם.

ולמה שיעשו זאת? כי מנמ"רים בעלי ראייה אסטרטגית מבינים שביכולתם לכתוב פרק חדש בספר ההיסטוריה של ארגונם. עם המהירות, הגמישות והסקלאביליות של הענן, אפשר ליצור תהליכים עסקיים יעילים יותר ולספק חוויית לקוח אחידה וחלקה, ויותר מהכל – המנמ"ר יכול להיות זה שיעניק לארגונו יתרון תחרותי לקראת השנים הבאות.

הכותב הינו מנהל פעילות Google Cloud במזרח ומרכז אירופה, אפריקה והמזה"ת

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גל

    אין ספק שמנמר בלי ענן זה פשוט מישהו לא מעודכן

אירועים קרובים