מה יכול המנמ"ר לעשות כדי לשפר את התפוקה בעבודה?

מנמ"רים בעלי מנהיגות חזקה בארגונים, יחד עם טכנולוגיה משופרת ושיטות עבודה גמישות יותר - יכולים להשפיע על מימוש השינוי מלמעלה למטה

14/03/2018 12:04
אריה עמית, יועץ אסטרטגי וניהולי בכיר ב-I-amIT

ארגונים רבים חווים האטה חדה בפריון העבודה, המשפיעה על הביצועים העסקיים, הצמיחה והרווח.

טכנולוגיה ותפוקה בעבודה צועדים לעיתים קרובות יד ביד, אך מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת לנקסטר בבריטניה, מדגיש כי למרות הדיגיטציה ההולכת וגדלה, רוב העובדים מרגישים שהם אינם פרודוקטיביים יותר כיום מכפי שהיו לפני שלוש שנים.

הדו"ח, שכותרתו פרודוקטיביות, טכנולוגיה ועבודה בכל מקום, מצביע על הקשר החיובי הקיים בין התפוקה במקום העבודה לבין יישום נאות של הטכנולוגיה בו. התפוקה נפגעת כתוצאה משימוש בטכנולוגיית מידע מיושנת, חוסר חדשנות, תכנון עסקי ירוד וכן יישום לוקה של תרבויות עבודה גמישות.

מנמ"רים בעלי מנהיגות חזקה בארגונים, יחד עם טכנולוגיה משופרת ושיטות עבודה גמישות יותר, יכולים להשפיע על מימוש השינוי מלמעלה למטה.

יישום של טכנולוגיות משופרות

מערכות Legacy מיושנות של IT, הן אחת מהסיבות הרבות הפוגעות בפרודוקטיביות למרות שחלקן הכרחי ועל אף היותן מיושנות, הן מהירות יותר וקריטיות בביצוע עסקים רבים.

הציפייה היא ששדרוג טכנולוגי ומעבר לטכנולוגיות עדכניות, גמישות ופתוחות, יעשה את ההבדל בין יעילות משופרת לחוסר יעילות.

עם זאת, התשובה היא לא כל כך פשוטה. לא מספיק לצייד את העובדים בטלפונים סלולריים חכמים, טאבלטים או מחשבים ניידים משוכללים. מדובר בחיבור של אנשים, תהליכים ומידע כדי לוודא שהעובדים יכולים לעבוד ולשתף פעולה ביעילות מכל מקום שבו הם צריכים להיות כדי לקבל עבודה ולשרת את הלקוחות בצורה הטובה ביותר. יש גם הזדמנות גדולה לעסקים בחיפוש אחר טכנולוגיות דיגיטליות כדי לייעל תהליכים .

כדי להבטיח שהעסק יהיה בעל חשיבה טכנולוגית מתקדמת, המנמ"רים יצטרכו לממש את היתרונות של טכנולוגיות מתפתחות של העתיד, כולל אנליזה ניידת, בינה מלאכותית (AI) ולמידה ממוחשבת, מחשוב ענן, רובוטיקה ובלוקצ'יין, כמו גם את הפוטנציאל המתרחב של האינטרנט של דברים (IoT).

עובד יכול להפיק תועלת ליוזמות פרודוקטיביות משילובים שונים של הטכנולוגיה בהתאם למקרה השימוש, כגון שירות לקוחות; תחזוקה מרחוק; או עיבוד עסקה פנימי. עם זאת, איזון של מובייל, AI ו-IoT באמצעות יישומים מסורתיים מבוססי תהליכים ועוצמת הענן יוצרים הזדמנויות חדשות על פני היבטים רבים של פעילויות עסקיות.

הנהגה מלמעלה למטה

כדי לעזור לשפר את התפוקה במקום העבודה, המנמ"ר צריך להיות בחוד החנית של המחויבות לשינוי, לבנייה ולתמריצים. לא מספיק שהמנהלים העסקיים יהיו שאפתניים כשמדובר באימוץ טכנולוגיה חדשה, ההצלחה טמונה במנהיגות המראה את הדרך.

חיוני שהמנהלים המנהיגים יספרו את הסיפור, יחיו את הערכים המוטבעים בו ויהיו מוכנים להשקיע לטווח הארוך.

בעת בחירת הטכנולוגיות להשקעה, המנמ"רים צריכים להסתכל על אלו שיעזרו להשיג מטרות אסטרטגיות. האסטרטגיות הטכנולוגיות צריכות להיות תואמות את העדיפויות האסטרטגיות של מחלקות העסקיות ברמה התפעולית.

לעבוד עם העסקים

יישום טכנולוגיה חדשה יצליח יותר אם יש לו "קונה". התקשורת עם המנהלים העסקיים היא המפתח, שכן הטכנולוגיה כשלעצמה אינה יכולה לספק את תשואות התפוקה שמחפשים העסקים. כל שכבות המנהלים העסקיים צריכות להיות מעורבות, גם בשל תפקידם הקריטי בתקשור ההחלטות האסטרטגיות לעובדים.

מומלץ ומקובל היום למנות מנהלי חדשנות בכל תחומי העסק, שיכולים להוביל את הדרך על ידי זיהוי ושימוש בכלים טכנולוגיים חדשים עבור כל מחלקה.

הדרכה והטמעה

נקודת מפתח נוספת היא לוודא שלעובדים יש את הכישורים הדרושים כדי להשתמש בטכנולוגיה חדשה. התמיכה הטכנית ותוכניות הכשרה מקבלות חשיבות רבה בדרך להתגבר על כל החששות של העובדים ועל פערי המיומנויות. עם זאת, מומלץ להקדיש זמן גם בתקשור של מה צפוי להשתנות כתוצאה משימוש בטכנולוגיה החדשה.

לעתים נדרש שינוי תפיסתי בדרך הפעולה של אנשים – ולכן ההכשרה המתמקדת בתוצאות נוטה יותר להשפיע על איך להשתמש בה נכון.

יצירת שינוי תרבותי

למרות שההשקעה הטכנולוגית הולכת וגדלה, נראה כי תרבויות העבודה הגמישות לא מתממשות מספיק, מחקרים בתחום העבודה מציינים שיותר מ-70% מהעובדים במשרד, טוענים כי עדיין לא ניתנת להם ההזדמנות לעבוד מרחוק. זה קורה לא רק בשל חוסר בטכנולוגיה מתאימה לעבודה מרחוק, אלא גם בשל אתגרי אבטחת נתונים וגישה מאובטחת לעובדים מרחוק.

למרות היכולות הטכנולוגיות, יש צורך להתמודד גם עם תרבות עסקית מתאימה, לעודד שיתוף פעולה, לעסוק בכוח העבודה ולהטמיע את תרבות העבודה בכל מקום, ויותר מכל – לתמוך בחדשנות פנימית.

ככל שאנו מתרחקים מן העבודה המסורתית, המנהלים נדרשים לחזור ליסודות, לבחון את השילוב של האנשים, התהליכים והטכנולוגיה להשגת המטרות העסקיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים