פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה – בפודקאסט אחד

הסכת שמציע דיונים אקטואליים בפריזמה אקדמית, ספרים חכמים לילדים חכמים ושידה לעידן המחובר – השבוע במדור מימון ההמונים שלנו

פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה באוויר. צילום אילוסטרציה: BigStock

השבוע נפתח המדור עם פרויקט חברתי צנוע, אבל אחד שבהחלט מעורר סימפטיה. הפעם לא מדובר בגאדג'ט אלא בשירות, וכזה שיכול להעשיר את חיי התומכים ויתר הציבור. כדי להבין את ראשי התיבות שלא ממש מתגלגלים על הלשון, כדאי לדעת שפודכ"מ הוא פודקאסט הסטודנטיות והסטודנטים של פכ"מ – התכנית המשולבת לפילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים.

מטרת הפרויקט, לפי הקמפיין, שרץ ב-HeadStart, היא הקמת פודקאסט איכותי, שיפנה לקהל רחב של מאזינות ומאזינים, יספק תכנים איכותיים בסוגיות אקטואליות ויעמוד לרשות המעוניינים במהלך השנה הקרובה. בכל פרק דנים בסוגיות אקטואליות ומנתחים אותן לעומק דרך שלושת התחומים של פכ"מ.

עד היום הוקלטו כבר שני פרקים באמצעות ציוד מושאל, אבל כעת היזמים מבקשים תמיכה בכדי להשיג ציוד משלהם. את הפרקים תוכלו למצוא בכל אפליקציות הפודקאסטים המובילות, וגם בקישור הזה, כך שתוכלו להתרשם ולהחליט האם המיזם שווה הצטרפות.

ניתן לתרום בין 10 ל-80 שקלים, שבעבורם תקבלו תשורות שונות וסמליות. נותרו עוד חמישה ימים עד לסיום הפרויקט, שכבר עבר את יעדו הצנוע: הסטודנטים גייסו 1,260 שקלים – 10 שקלים יותר מהסכום שביקשו לגייס.

Discover Wonders: ספרי STEM מדברים, חדשניים ועתידניים

ואם בהשכלה עסקינן, למה לא לעסוק ב-STEM – ראשי תיבות למילים האנגליות מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה?

פרויקט הקיקסטארטר (Kickstarter) שלפניכם עוסק בשיווק ספרים חכמים מיוחדים להעשרת הילדים בתחומים הנ"ל. על אף שהוא מיועד לילדים, ניתן להעשיר ממנו את הידע, כך שבהחלט שווה לשקול לתמוך בו.

מדובר בסדרה של ספרים אינטראקטיביים ומדברים לילדים בגילאי 3-10, שמגבירים סקרנות ומעודדים אותם לחשוב כמו חדשנים. הספרים, לטענת היזמית הסינית – שמתגאה בכך שנולדה בשכונת סלמס בהונג קונג, הצליחה להתקדם ולהשכיל, וכעת רוצה להעביר יכולות אלו לדור הצעיר – מגבירים את סקרנות הילד הקורא בהם ואת כישורי החשיבה הביקורתית שלו.

אנשים חדשניים חושבים במושגים שמעבר לממד הקיים, אך בתי ספר מלמדים לעתים קרובות באופן שמרני. הספרים, לפי הפירוט, יעודדו את הילדים ללמוד לחשוב באופן גמיש יותר. Discover Wonders Talking Books משתמשת בפריטים יומיומיים כנקודת מוצא לבחון היבטים שונים של העולם – מדע, טכנולוגיה, ספרות, אמנות, היסטוריה, מודעות עולמית, יישומי חיים, הנדסה, מתמטיקה ועוד, והכל ברלוונטיות לילדים ולתכנים שמעניינים אותם.

לספרים מתלווה עט מדבר, שבעזרתו יכולים הילד והוריו לבצע אינטראקציה נרחבת יותר עם הספר – לשמוע צלילים נלווים או את הקראת הכתוב, להקליט תכנים משותפים ואפילו להאזין לתכנים שקרובי משפחה מרוחקים שולחים כקבצי אודיו, שמומרים למדבקות אודיו שאפשר להוסיף לספר המאויר במקום הרלוונטי. בכל ספר יש 300 נקודות כאלה, שניתן לשמוע בהן את הקטעים.

מטרת המיזם היא להשיג 30 אלף דולר. נכון לעכשיו, ותשעה ימים לפני תום מועד הגיוס, הושגו כבר כ-25 אלף דולר.

ניתן לתמוך בפרויקט בסכומים משתנים – החל משני דולר להבעת הערכה בלבד; המשך בסכומים כמו 19 דולר (בתוספת 34 דולר דמי משלוח לישראל), שכבר יביאו אליכם ספר מדבר אחד; ועד ל-750 דולר, שיאפשרו לכם לקבל מארז שלם לילד החדשן. במקרה של החבילה היוקרתית, המשלוח לישראל ייקר את ההשקעה שלכם בעוד 90 דולר.

יש להתאזר בסבלנות – תאריך הגעת המשלוחים המשוער הוא ספטמבר הקרוב.

Sobro Smart Side Table

זהו פרויקט אינדיגוגו (Indigogo) של חברת StoreBound הניו-יורקית, שמציעה ריהוט לעידן המחובר. ה-Sobro Smart Side Table היא שידת לילה שמותאמת לדור הבא ולריבוי משימות כנדרש. היא מבטיחה להקל את חייכם ולשפר את איכות שנתכם.

השידה כוללת מגירה מקוררת לשתייה קלה; מגירה ותא אחסון רגילים; תאורה ייחודית שמאירה את אחורי השידה, בצבעוניות ובעוצמה לבחירתכם; אור עדין שנדלק בתחתית השידה או כשקמים מהמיטה בלילה, בכדי למנוע התקלות בחפצים בחושך; סנכרון בלוטות' (Bluetooth) לטלפון להשמעת מוזיקה לפני השינה, דרך רמקולים מובנים בשידה, שאיכות הצליל שלהם גבוהה; והתאמה לאפליקציה מיוחדת, שמטרתה לסייע בהירדמות ובשינה טובה יותר.

השידה גם מסייעת בהקצה איכותית יותר עם תאורה בדמות זריחה, שמחקה את אור השמש; ויש לה גם עמדה אלחוטית להטענת שני ניידים; מספר חיבורי USB, לקישור לפטופים או מכשירי טאבלט, בתוך הנדסה מיוחדת לשמירת הכבלים באופן מסודר ונעים.

מדובר בלהיט היסטרי: חודש לפני סיומו, הוא גייס כבר כ-440 אלף דולר, כשהיעד עמד על 50 אלף. כלומר: קרוב לפי תשעה מהמטרה.

הבעיה היא שחברה לא מציעה משלוחים לישראל, אבל אולי אם תתלהבו ממש, תוכלו לבקש מחבר ממדינה אחרת להזמין את המוצר עבורכם בדמי תמיכה שעומדים על 349 דולר. המוצר יישלח רק באוקטובר, כך שיש לכם זמן לחפש לאן לשלוח אותו ואיך להביאו ארצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים