גנבים היי-טקיסטים: פרצו לרכבים בעזרת גאדג'ט מיוחד

שני בריטים בעלי הבנה בטכנולוגיה השתמשו בגאדג'ט קטן, שהוא בצעם משדר, שפתח עבורם דלתות של רכבים באזור ברמינגהם - וכך הם גנבו אותם ● כיצד זה עבד?

שיטת גניבה מתוחכמת. צילום אילוסטרציה: Plantic, BigStock

נראה שהיום לא צריך יותר מ-40 שניות וגאדג'ט מיוחד לגנבים כדי להשיג מרצדס (Mercedes) חדישה ויוקרתית בלי מפתח ובלי כלי פריצה, אבל עם קצת הבנה בטכנולוגיה.

בברמינגהם שבבריטניה ובסביבתה התרחשו בחודשים האחרונים כמה מקרי גניבה של מכוניות יוקרתיות שחנו בקרבת בתים. באחרונה צולם אחד המקרים בטלוויזיה במעגל סגור וחשף את השיטה: גאדג'ט קטן, שנראה כמו ממיר לטלוויזיה, שהוא בעצם משדר קטן, מקבל איתות מהמפתח המשוכלל המוחזק בבית, מעביר אותו למכונית, ובכך מאפשר לגנב לפתוח את דלתות הרכב ולשוט בו במהירות מהמקום.

האיתותים המועברים בין שני המשדרים יכולים לחצות קירות של בניינים, ובכך לאפשר לפתוח דלתות של מכונית בלי הצורך לפרוץ לתוך הבית כדי לגנוב את מפתח הרכב.

הגניבה המתוחכמת מתבצעת על ידי שניים: גנב 1 עומד בקרבת הדלת של הבית ומקבל למשדר שלו את האיתותים מהמפתח, שבכלי רכב רבים משמש לפתוח דלתות ולהתניע את הרכב, ושבדרך כלל מונח על שולחן או מתלה בקרבת הדלת. גנב 2 עומד ליד הרכב ומקבל למשדר שלו איתות מהמשדר של גנב 1. המשדר של גנב 2 משדר לרכב, שמקבל את האיתות ומזהה אותו כאילו הוא המפתח שנמצא בקרבת מקום – ומעורר את הרכב, שלבד מדלתותיו, גם המנוע שלו נדלק. הגנבים נכנסים לרכב ונוסעים לדרכם. כל הסיפור אורך, כאמור, 40 שניות.

רבים מכלי הרכב החדישים מאפשרים פתיחת דלתות והתנעה ללא מפתח, באמצעות משדר קטן שצמוד לצרור המפתחות. כשבעל הרכב מתקרב אליו – הדלתות שלו נפתחות והמנוע נדלק, או מופעל באמצעות לחיצה על לחצן. בין המכוניות האלה: ב.מ.וו. (BMW), פורד (Ford), אאודי (Audi), לנד רובר (Land Rover), יונדאי (Hundai), פולקסוואגן (VolksWagen) ומרצדס.

המשטרה בבריטניה ממליצה לאלה שיש להם מכוניות חדישות כאלה, מהסוג של "התנעה ללא מפתח", להגן על הרכב מפני גניבה באמצעות נעילה מתוחכמת נוספת של ההגה. נראה שזאת המלצה שבהחלט כדאי לאמץ.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודו פוסטינור

    נהילת הגה אינה רלוונטית, הגנבים של היום מתגברים עליה בשניות. יש דרכים כמו מנעול ביומטרי שמותקן ברכבי יוקרה, שילוב של כמה אמצעי הגנה יכול בסך הכול להקשות על הגנבים, שיכולים פשוט להעלות את רכב היוקרה על גרר ולהמשיך לטפל בו במקום מסתור..

  2. אלי ויסברט

    לא חדש. פריצות באמצעות משדר לכלי רכב שמתניעים ללא מפתח (Keyless) מוכרות מאז הופעת הטכנולוגיה. ההמלצות בארה"ב וקנדה לשמור את השלט בפריזר. אבל מספיק לאחסן אותו בקופסה ממתכת, לכוון את מחשב הרכב שההתנעה לא תהיה אוטומטית, לוודא קיום קודן ולהיסטרים לנעול את דוושת הבלם כי כאשר מנסים להניע מכפתור ההתנעה ברכב נדרש מצב בלימה. זו אינה מניעה מוחלטת של הגניבה, אך בוודאות לא תתבצע ב-40 שניות.

אירועים קרובים