האם אחת הבעיות של מחשבי ה-MacBook עומדת בפני פתרון?

אפל הגישה לאישור שלושה פטנטים עבור מקשים חדשים לשימוש במקלדות המחשבים הניידים שלה ששייכים למשפחה זו

האם יש אחד חדש בתכנון? MacBook. צילום: יח"צ

האם אחת הבעיות של מחשבי ה-MacBook עומדת בפני פתרון? אפל (Apple) הגישה לאישור שלושה פטנטים עבור מקשים חדשים לשימוש במקלדות המחשבים הניידים שלהם ששייכים למשפחה זו.

הפטנטים מציעים שלוש דרכים שונות להתמודד עם פירורים שנובעים ממזון, או כל סיבה אחרת, לגרום ל-"תקיעת" מקש כך שהוא הופך בעצם ללא שמיש.

במקלדות בהן משתמשת החברה כיום במחשבי ה-MacBook מרחק התנועה של המקשים מסתכם בירידה של כ-1 מ"מ בלבד, וזאת לעומת כ-1.5 עד 2 מ"מ בממוצע ברוב המחשבים הניידים האחרים בשוק, ועד 3 מ"מ במקלדות מכניות מתקדמות.

מעבר לכך שחוויית ההקלדה עצמה פחות טובה במחשבים אלו מאשר באחרים, בגלל הירידה והחזרה הקצרה שלהם למקומם, כל פיסת לכלוך יותר מזעירה יכולה להיתקע מתחת למקש ולמנוע את התנועה שלו מכיוון שאין מרחב מספק.

תקיעה כזו יכולה לגרום לצורך להפסיק את העבודה ולמצוא דרך לנקות את המקשים היטב – אם כי במקרה שבו יש מיכל אוויר דחוס בסביבה ייתכן שהטיפול יהיה מהיר למדי.

המקשים החדשים שמציעה אפל משלבים בין ממברנות למתגים מכניים כדי לספק את יכולת הירידה המתבקשת, ומצד שני לא להיתקע במקרה של כניסת לכלוך אל מתחת למקש עצמו; להשתמש במערכת שפולטת אוויר או גז כדי לנקות שאריות לכלוך; או להציב מעין מעטה שימנע את כניסת הלכלוך בכלל.

עדיין לא ברור מתי, ואם בכלל, אפל תכניס את הפטנטים הללו לשימוש בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים