הפנטגון משיק מכרז בשווי מיליארדי דולרים לאספקת שירותי ענן

ענקיות הטכנולוגיה יתחרו ביניהן על החוזה הלוהט והבלעדי למתן שירותי אחסון נתונים מתקדמים לכל אגפי ויחידות הצבא האמריקני ● המתחרות, ובמיוחד אורקל, הביעו חשש שהפנטגון עומד להעדיף את אמזון

מכרז הענן הענק של הפנטגון. אילוסטרציה: BigStock

חברות הטכנולוגיה הענקיות עומדות להתחרות ביניהן על בוננזה: משרד ההגנה האמריקני השיק טיוטת מכרז, הפתוחה כעת למשוב, ושמהותה אספקת שירותי ענן לצבא ארצות הברית. המשרד מציע למעשה חוזה IT שהוא יותר מחוזה IT – ענן מסחרי הוליסטי, שבכירי המשרד מציגים כאמצעי לחולל מהפכה ביכולות הצבא לבצע ביעילות משימות ולהגן על המולדת.

ענן JEDI (ר"ת Joint Enterprise Defense Infrastructure) הוא חוזה חד פעמי לענקית טכנולוגיה יחידה, שיתאפיין בנפח בלתי מוגבל, שעשוי להיות שווה מיליארדים בעשור הקרוב – ולהוות את הענן הגדול ביותר שיהיה בשימוש הפנטגון.

"זה הולך להיות יותר מאשר מערכת IT – זה לא מייל, לא אחסון ענן ולא העברת נתונים. זה על האופן שבו אנחנו ואתם יחד הולכים לשנות את הדרך שבה האומה הזאת, חייליה, המלחים שלה, המרינס שלה ואנשי חיל האוויר שלה יילחמו וינצחו את מלחמות האומה שלנו", אמר בריגדיר גנרל דיוויד קרום, סגן מנהל תחום הדרישות של הצוות המשותף בפנטגון, כשדיבר אתמול (ד') באירוע ענן JEDI.

לפי בלומברג (Bloomberg), המכרז מעורר חששות בקרב הענקיות המתחרות, כמו יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft) ואורקל (Oracle), מכך שהמועמדת הטבעית לזכייה היא אמזון (Amazon).

דאגתן של חברות טכנולוגיה שהפנטגון יעדיף את אמזון מקורה בהחלטה שהתקבלה בתחילת החודש שעבר לחתום על חוזה בהיקף של עד 950 מיליון דולר עם שותפה שלה, REAN Cloud, להעברת הנתונים של המשרד לענן. ביום ב' מסר הפנטגון שלא היה מודע לחוזה זה, שנחתם על ידי יחידת החדשנות שלו, שפועלת בעמק הסיליקון, ושהפחית עקב כך את שווי החוזה ל-65 מיליון דולר.

אורקל מחתה רשמית על חוזה REAN ואמרה שהוא פותח דלת עבור AWS. הענקית טענה שאמזון לוחצת על לקוחות להשתמש ב-REAN, כך דיווח בלומברג מפיו של מקור יודע דבר.

"צופים לחוזה בהיקף של מיליארדי דולרים"

למשרד ההגנה של ארצות הברית יש ארבעה מיליון מכשירים והמערכות שלו משרתות 3.4 מיליון משתמשים. הנתונים הללו מרמזים על הסכומים הדרמטיים שהזוכה במכרז הנוכחי עתידה לגרוף. ואמנם, ג'יי גיבסון, סמנכ"ל במשרד ההגנה של ארצות הברית, אישר ש-"אנחנו צופים שמדובר בחוזה בהיקף של מיליארדי דולרים". עם זאת, הפנטגון לא העריך רשמית את עלות הפרויקט.

חשוב לזכור שהחוזה הוא מול גוף בודד, כלומר – ספקית יחידה או צוות ספציפי שיהיו האחראים על המטרות מרחיקות הלכת שתולה הפנטגון במעבר לענן. זה אמור לספק למשרד ההגנה האמריקני תוכנה לטווח ארוך, אחסון נתונים ופלטפורמת תמיכה מורכבת לשלל המפעלים המגוונים, והמסווגים, שלו. החוזה כולל רכיבים פיזיים ושירותים להתאמה לסביבות הפעילות, לפי הצורך.

בכל מקרה, יצוין ש-JEDI לא יהיה הענן היחיד במשרד ההגנה, כך הבהיר מנמ"ר המשרד, אסייה מילר, שאמר שעננים אחרים של הפנטגון, כגון milCloud 2.0, נועדו להשלים אותו. "אנחנו חושבים על זה באופן הוליסטי, והשניים משלימים מאוד. האחד לא צריך להיות על חשבון השני", אמר מילר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים