תביעה: גוגל מנסה לשפר את הגיוון בעובדיה בצורה לא חוקית

עובד בצוות גיוס כוח האדם של יוטיוב תובע את החברה האם על שסירבה לשכור לעבודה גברים לבנים ואסיאתיים, וטוען שהיא קבעה מכסות גיוס לא חוקיות לטובת נשים, שחורים ולטינים

בית הדין לנס: למרות טענותייך, ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי החברה. צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

גיוון והכלה של עובדים בחברות ההיי-טק הענקיות הם נושא חם ומשמעותי כיום בעמק הסיליקון. גוגל (Google), כאחת הענקיות המובילות את התעשייה, מנסה גם היא כל העת לשפר את גיוון כוח העבודה שלה. אלא שהניסיונות להתיישר יצרו מצב הפוך: במסגרת מאמצים אלה הטילה חברת הענק מכסות גיוס בלתי חוקיות לטובת נשים, שחורים ולטינים, והפלתה לרעה גברים לבנים ואסיאתיים – כך טוען עובד לשעבר בתביעה שהגיש נגדה. התביעה, שהוגשה ב-29 בינואר, דווחה על ידי הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journa) ביום ו' האחרון.

העובד לשעבר של גוגל, ארנה ווילברג, שהשתייך ליוטיוב (YouTube) והועסק כחלק מצוות גיוס כוח האדם, טוען גם שבעת גיוס העובדים, ענקית החיפוש הפלתה לרעה באופן שיטתי את המהנדסים המבוגרים יותר וביקשה למחוק התכתבות פנימית על נוהלי ההעסקה הבלתי חוקיים שלה.

גוגל פיטרה את ווילברג לאחר שהועסק שבע שנים בשורותיה, מאחר שהתלונן על מדיניות ההעסקה של החברה, על אף שהיה "עובד למופת" – כך לפי התביעה, שהוגשה בבית המשפט העליון במחוז סן מטאו שבקליפורניה.

"בשנים האחרונות, יישמה וניהלה גוגל מדיניות ברורה ובלתי ניתנת לביטול, שצוינה בכתב ויושמה באופן עקבי הלכה למעשה, של אפליה שיטתית לטובה של מועמדים לעבודה שהם היספנים, אפרו-אמריקנים או נשים, ונגד גברים לבנים וגברים אסיאתיים", נכתב בתביעה. "המטרה המוצהרת של מדיניות זו הייתה להשיג 'גיוון' בכוח העבודה של גוגל ולנהל בעיות של יחסי ציבור שנובעות מהייצוג הנמוך של נשים וקבוצות מיעוט מסוימות בכוח העבודה שלה, במיוחד במשרות של מהנדסים".

"מנסים, בלי להתנצל, למצוא מגוון רחב של מועמדים"

גוגל מצידה חשפה בפומבי את נתוני המגוון שלה. הענקית פרסמה שכוח העבודה הטכני שלה מונה 80% גברים, 53% לבנים ו-39% אסייתיים – כך על פי דו"ח המגוון של החברה ל-2017.

החברה הודיעה שבכוונתה להילחם בתביעה של ווילברג. "יש לנו מדיניות ברורה להעסיק מועמדים על פי הכישרון שלהם, לא לפי זהותם", מסרה החברה. "יחד עם זאת, אנחנו מנסים, בלי להתנצל, למצוא מגוון רחב של מועמדים מתאימים למשרות פנויות, שכן זה עוזר לנו לשכור את האנשים הטובים ביותר, לשפר את התרבות שלנו ולבנות מוצרים טובים יותר".

לא רק ווילברג

לצערה של גוגל, לא רק לווילברג יש תלונות כלפיה על אותו עניין עצמו. באחרונה חטפו מאמצי המגוון של גוגל אש ממקור בלתי צפוי – דווקא העובדים לשעבר הלבנים וזכריים שלה טענו נגד בגין אפליה.

בינואר הגיש ג'יימס דמור – המהנדס שפוטר לאחר שכתב מזכר התנגדות נגד מאמצי המגוון של גוגל בתחום אפליית הנשים – תביעה נגד הענקית, בגין מה שהוא טוען שהוא אפליה נגד גברים לבנים ושמרנים פוליטית. בינתיים הגיבה המועצה האמריקנית ליחסי עבודה וקבעה שלדמור מותר היה לכתוב את המזכר המיזוגני שלו ולגוגל מותר היה לפטר אותו בגינו, מאחר שהרעיל את סביבת העבודה.

כעת מוסיף ווילברג את הטענה שיוטיוב השתמשה באופן בלתי חוקי במכסות כבר מהשנה שעברה, בניסיון לשכור מהנדסים שחורים, לטיניים ונשים. במסגרת התלונה הציג ווילברג צילום מסך של מסמך פנימי, שבו מגייסים הורו לחפש עובדים לפי מטרות גיוון של נשים ומיעוטים, וכן שתי הודעות מייל שבהן קיבל הנחיות ממנהל הגיוס של הצוות "לשקול רק" מועמדים מ-"קבוצות שלא יוצגו היסטורית" בחברה.

כאמור, ווילברג טוען שהוא פוטר שלא בצדק, משום שהצביע על המדיניות של יוטיוב להפלות גברים לבנים ואסיאתיים. מנגד טוענים מהנדסים שחורים והיספאנים כי יוטיוב לא מעדיפה אותם, וכהוכחה ציינו את העובדה שביחד הם מהווים רק 4% מכלל כוח העבודה הטכני של הענקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים