יפן מתכננת לשלב מערכת מבוססת AI באולימפיאדת 2020

רובוטים שיישאו ציוד, יספקו תרגום לשפות שונות, ידווחו ישירות לניידים איפה צפוף יותר או פחות והיכן יש מושבים ומעברים פנויים - כל אלה והרבה יותר מכך מתוכננים לכ-10 מיליון באי אולימפיאדת טוקיו הקרובה

הכנות לאולימפיאדה - גם בתחום הבינה המלאכותית. צילום אילוסטרציה: Ricochet64, BigStock

תחום הבינה המלאכותית, המתקדם בקצב מסחרר, מעסיק רבים – יש החוששים מפני השתלטות של רובוטים רצחניים על האנושות ומנגד, אחרים חושבים שרבה התועלת על הצורך בדאגות. אבל כולם מסכימים שיש לדון בהתפתחות הזו ולחשב את המהלכים העתידיים בנוגע לה בשימת לב רבה. גם ממשלת יפן לא עומדת להשאיר את הקדמה מאחור בתכנון האולימפיאדה – האירוע הבינלאומי העצום שעומד להתקיים בבירתה, טוקיו, בקיץ 2020.

הוועדה המארגנת של המשחקים אמורה להכין תכנית טיוטה לשימוש במהלכם בטכנולוגיית רובוטים מבוססת בינה מלאכותית, כך אמרו גורמים המקורבים לנושא ביום ה' האחרון, לפי דיווח ב-Japan Times.

דו קיום עם בני האדם ואספקת אירוח

המארגנים מגבשים בימים אלה מתווה מפורט, שמטרתו לנצל את הטכנולוגיה החדישה ביותר לניהול המשחקים ולתועלת הצופים בהם. הוועדה החלה להחליף רעיונות בנוגע לתכנית עם רשות המטרופולין של טוקיו, ממשלת יפן ועסקים פרטיים. הממשלה מתכננת להתחיל לאסוף את הנתונים הדרושים מאירועים גדולים בסתיו הזה, כדי להקים את המערכת החדשה.

לדברי מקור שחבר בוועדה, "דו קיום עם בני האדם ואספקת אירוח הם הגורמים החשוב ביותר בתפישה (לשימוש ברובוטים – ג"פ)".

לפי הידוע עד כה, צפויה יפן לעשות שימוש ברובוטים במגוון רחב של תחומים במהלך המשחקים בטוקיו, בהתאמה מלאה לחזון שלה שמשחקים אולימפיים אלה יהיו "החדשניים ביותר בהיסטוריה". עם זאת, יצוין כי טרם הוחלט באילו תחרויות ספורט שייערכו במסגרת האולימפיאדה ישתמשו במערכת.

המערכת הרובוטית אמורה להיות בעיקר כלי שרת חכם לצורך הפניית 10 מיליון הצופים שאמורים להגיע לאירוע למקומותיהם וליציאות לא עמוסות באצטדיונים שבהם ייערכו התחרויות. מכיוון שבמשחקים האולימפיים של 2016, שנערכו בריו דה ז'נירו, היה גודש הקהל נושא בעייתי במיוחד, אמורה המערכת החדשנית גם לשלוח עדכונים תדירים לניידים של הקהל, שינחו אותם למקומות שבהם אין צפיפות ברגע מסוים. כן אמורים הרובוטים לספק תמיכה בשפות זרות, לסייע בנשיאת חפצים וציוד לקשישים ונכים, ועוד – כך על פי מקור אחר.

יצוין כי זוכת מדליית הארד האולימפית בריו, ג'ון מיזוטאני, שיחקה נגד "רובוט טניס שולחן" באוקטובר, והמארגנים מעלים את האפשרות לתת לצופים "חוויות ספורט" חדשות ודומות לזו במהלך המשחקים בטוקיו.

עוד על התחום המרתק ב-Future of AI – הכנס הגדול ביותר בישראל לבינה מלאכותית, ללמידת מכונה ולרובוטיקה, שייערך ב-20 במרץ במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים