"עולם השיווק הולך לאוטומציה ולשיפור יכולות הטירגוט"

ענבל לביא, מנכ"לית וובפאלס, בשיחה על המגמות הבולטות בעולם השיווק הדיגיטלי, ועל איך מגיעים טוב יותר ללקוחות שיניבו לארגונים ערך רב יותר

ענבל לביא, מנכ"לית וובפאלס. צילום: ליאור קסון

ענקיות הטכנולוגיה מבצעות צעדים למקסום הרווח הרב ממילא שלהן מפרסום – חלקם שנויים במחלוקת, כמו השינויים בפיד של פייסבוק. כיצד זה משפיע על עולם השיווק הדיגיטלי?
"בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמה שהולכת וגדלה, שבמסגרתה חברות הענק הופכות לענקיות יותר. נתח השוק של פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google) הולך וגדל, והדבר, כמו גם השינויים שהחברות האלה מבצעות, משפיע מאוד על עולם השיווק הדיגיטלי. יש מפרסמים שלא מבינים כיצד לעבוד עם הפלטפורמות של החברות האלה ואיך למקסם את הרווח והביצועים מהן".

מהן המגמות העיקריות שאת רואה בשוק?
"השוק מתחיל ללכת לשיווק לפי ביצועים (Performance marketing), הולכים יותר לכיוון של האיכות ולא רק של הכמות. מפרסמים רוצים להשיג משתמשים 'איכותיים' יותר, שיביאו להם יותר ערך, גם אם מדובר במספר קטן יותר של משתמשים.

כך, למשל, בגוגל ניתן לעשות אופטימיזציה אוטומטית, לבצע הורדות שמייצרות אינטראקציה ולהפיק ערך מהאפליקציה. פייסבוק השיקה בשנה שעברה את Value look alike – יכולת טרגוט של קבוצות של משתמשים בעלי ערך גבוה. השפה הנוכחית היא הרבה יותר של ביצועים, ולא רק להביא לקוחות לשם הבאתם.

בנוסף, ארגונים מבינים שהם צריכים לדעת יותר על הלקוחות הפוטנציאליים שהם רוצים לפנות אליהם. עליהם לדעת באיזה רגע תופסים אותם, להבין מה הכוונה שלהם באותו הרגע ולהציג להם את המסר והקריאייטיב הכי רלוונטיים. וובפאלס פיתחה מערכת שמבינה איזה קריאייטיב הכי נכון לאיזה קהל ולגבי איזה מוצר.

מגמה נוספת, ובולטת, היא התרחבות השיווק במובייל – וארגונים יותר ויותר הולכים גם לשם".

בזמן האחרון יש דיבור הולך וגובר על אוטומציה של השיווק – Marketing automation. למה הכוונה?
"מדובר על כך שהכלים לניהול קמפיינים צריכים להיות הרבה יותר חכמים. לא מספיק לדעת מה הטראפיק באתר שרוצים לפרסם בו ולעשות משהו באקסל (Excel). כיום ניתן לפתח מערכות שיעזרו לארגונים לדעת מראש את הפוטנציאל של הפעילות השיווקית שהם רוצים לבצע על סמך מה שהם עשו בעבר, כמו גם של הלקוחות, ולהמליץ באילו אמצעי שיווק כדאי להם להשתמש בפנייה לקהל ספציפי. ההתאמה ללקוחות הופכת לקריטית. התהליך מבוסס על Big Data ואנליטיקה – שני תחומים שצוברים תאוצה גם בעולם השיווק.

לכל זה נכנסת הזהירות בתקציבי הפרסום, כשהמטרה היא להוציא כמה שפחות ולקבל כמה שיותר. אם פעם ארגונים היו פורסים רשת, כיום הם רוצים לטרגט את הדג הספציפי, כדי שלא יוציאו הרבה כסף לפני שיביאו את הקהל הרלוונטי. זה הופך להיות הרבה יותר מהודק וקשה מאוד לעשות זאת בלי טכנולוגיה מתוחכמת".

מה עם ניהול האתרים?
"גם שם הטכנולוגיה קריטית, כי רוצים לתת את הפתרון הכי נכון, בטח כשמנהלים כמויות גדולות של אתרים ורוצים שהם יהיו מותאמים למובייל. וובפאלס משקיעה בלפתח תשתית שלה, שעל בסיסה נבנים כל האתרים שהיא מנהלת. בתחום הזה צריך בכל פעם להמציא את הגלגל, וזה מה שאנחנו עושים".

ספרי לי עוד על הפעילות שלכם?
"אנחנו מייצרים לקוחות קצה עבור עסקים אונליין, באמצעות שני סוגים של פעילויות: האחת היא פרסום וניהול אתרים – אנחנו מנהלים מעל 3,500 אתרים ב-18 שפות – רק בחו"ל. אנחנו יודעים לייצר תוכן רלוונטי ואיכותי עבור האתרים שאנחנו מנהלים, כמו גם לבצע את עבודת ה-SEO, ההומפייג', האקטיביזציה וכו'…

הערוץ השני הוא 'השכרת נדל"ן'. אנחנו קונים על חשבוננו מדיה בכל ערוץ אפשרי – פייסבוק, גוגל, באנרים וכדומה – ומבצעים שם את אותה הפעילות שהזכרתי, במטרה לייצר מזה כמה שיותר לקוחות עם ערך גבוה.

בשני המקרים, ניתן לומר שאנחנו מנהלים נדל"ן אינטרנטי מניב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים