בכל ארבע דקות: פוסט שנאה נגד להט"בים בישראל

האלימות כלפי חברי הקהילה הגאה ברשת הישראלית הולכת ועולה: יותר מ-130 אלף פוסטים נוטפי שנאה נגד להט"בים פורסמו בשנה האחרונה ● מדובר בחמישית ממקרי האלימות על רקע זה

שומרת על להט"בים. טינדר. אילוסטרציה: דולגצ'וב, BigStock

דו"ח חדש שפרסמה אגודת הלהט"ב מעיד על האלימות הגואה נגד חברי הקהילה – הן במרחב הפיזי והן ברשת. על פי הנתונים, בשנה האחרונה איתר מרכז ניר כץ – הגוף שהקימה האגודה לטיפול בלהט"בפוביה – 133,507 פוסטים ברשתות החברתיות, שכוללים שנאה נגד להט"בים. בנוסף, בכל ארבע דקות מפורסם ברשתות החברתיות בישראל פוסט שנאה כלפי הקהילה הגאה. מדובר בחמישית מסך כל אירועי השנאה והאלימות נגד להט"בים שהתרחשו בישראל ב-2017.

הקהילה הלהט"בית היא בין השנואות ברשתות החברתיות, לצד ציבורים כמו ערבים, חרדים ושמאלנים. הנתונים שפרסם המרכז הפעם מהווים עלייה מדו"ח קודם, שפורסם לקראת מצעד הגאווה האחרון, בו נכתב שבכל שבוע "זוכים" חברי הקהילה ל-1,900 פוסטי שנאה – כלומר, כ-100 אלף בשנה. עוד נכתב אז שלקראת מצעד הגאווה, שמתקיים מדי שנה בחודש יוני, חלה עלייה במספרם.

מרכז ניר כץ, שקרוי על שמו של אחד הנרצחים בברנוער, מנטר את הופעתם של ביטויים להט"בפוביים ברשתות החברתיות בשיתוף פעולה עם ויגו מבית יפעת תקשורת. כמו כן, הוא מפעיל את פרויקט מג"ן (מענה גאה אונליין), שבמסגרתו מתנדבים/ות משיבים/ות לתוכן להט"בפובי, במטרה לשנות את אופי השיח ברשתות החברתיות.

זינוק של 26% באירועים נגד להט"בים

הנתונים הם חלק מדו"ח כולל שפרסם המרכז על הלהט"בפוביה במדינה בשנה האחרונה. צוין בו כי ב-2017 דווחו למרכז 533 מקרים של פגיעה על רקע להט"בפובי – זינוק של 26%, וכי חלה עלייה באירועים המוגדרים חמורים, בהם כאלה שכוללים אלימות פיזית. אלה מהווים יותר מ-50% מכלל האירועים.

בין היתר, מציין הדו"ח 27 מקרים שבהם בעלי דירות סירבו להשכיר אותן ללהט"בים או דרשו מהם להסיר את דגל הגאווה שאותו תלו, איומים על זוג לסביות שפתחו מסעדה בירושלים ופגיעה ברכושן, התנגדותה של המדינה לאימוץ בידי זוגות חד מיניים, סירוב להעלות הומו לקרוא קדיש לזכר אביו ותקיפה של הומו בגז מדמיע בדרך סלמה בתל אביב. ככלל, על פי הדו"ח, 26% מהתקיפות אירעו בתל אביב ובשאר אזור גוש דן – על אף שהעיר נחשבת למקבלת את קהילת הלהט"ב.

עוד יצוין כי שליש מהתקיפות מכוונות נגד טרנסג'נדרים וג'נדרקווירים (אנשים שזהותם המגדרית אינה "גבר" או "אישה").

דו"ח ניר כץ הוגש לעיונם של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שר החינוך, נפתלי בנט, השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ושר הרווחה, חיים כץ. הוא יוצג בישיבה מיוחדת שתתקיים השבוע של השדולה הגאה בכנסת, בראשות הח"כיות מירב בן ארי (כולנו), יעל גרמן (יש עתיד), שרן השכל (הליכוד), מרב מיכאלי (המחנה הציוני) ומיכל רוזין (מרצ).

חן אריאלי, יו"רית אגודת הלהט"ב, ואוהד חזקי, מנכ"ל הארגון, ציינו כי הדו"ח "מצייר תמונת מצב מדאיגה, החושפת את רמת הלהט"בפוביה אליה חשופה הקהילה הגאה בישראל. אלימות, אפליה ופגיעה בחברי וחברות הקהילה על רקע של שנאה ובורות הפכו לתופעה רווחת בחברה הישראלית. אירועי להט"בפוביה מתרחשים יום יום, שעה שעה, ברחבי הארץ כולה ובכל תחנות החיים של חיינו כלהט"בים בישראל: במקומות העבודה, בבתי הספר, בגני הילדים, בתחבורה הציבורית, בתקשורת, במשרדים ממשלתיים, באינטרנט, ברשתות החברתיות, בדיור המוגן, במשטרה ובקופת החולים".

הם הוסיפו ש-"הדו"ח הוא מראה חברתית למציאות הישראלית של 2018 – מציאות אלימה ורוויית שנאה, שהיא תוצר של אפליה, דיכוי וחוסר שוויון כלפי האחר והאחרת, כלפי כל מי שאיננו נמצא בתבניות המקובלות, וכל מי שבוחר ובוחרת לחיות את חייהם באופן שלם עם זהותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים