הצצה ראשונה למנגנון ניהול הביצועים החדש של אפל

מדובר במנגנון שהענקית מקווה שיביא לקיצו את הדיון של מה שכבר זכה לכינוי "פרשת האטת הביצועים"

חיים בבועה. צילום: olga_hmelevska/BigStock

גרסת הבטא השנייה של iOS 11.3 מספקת הצצה ראשונה אל מנגנון ניהול הביצועים החדש שאפל (Apple) תשיק עם הגרסה היציבה של העדכון הגדול הבא של מערכת ההפעלה הנוכחית שלה.

מדובר במנגנון שאפל מקווה שיביא לקיצו את הדיון של מה שכבר זכה לכינוי "פרשת האטת הביצועים". כזכור, אפל בסופו של דבר, הודתה שהיא מאטה בכוונה את הביצועים במכשירי iPhone 6 ו-iPhone 7, על כל דגמיהם, ברגע שנפח הסוללה יורד את מתחת אחוז מסוים לעומת סוללה חדשה.

כפי שאפל ציינה, גם לאחר עדכון מערכת ההפעלה, במכשירים בהם הסוללה תהיה חלשה מכדי להחזיק זמן עבודה סביר, להגדרתה של אפל, הביצועים יופחתו בכדי להאריך את זמן העבודה.

עם זאת, השינוי הגדול הוא שתפריט חדש בשם "מצב הבריאות של הסוללה" (Battery Health), יידע את המשתמשים שאכן מדובר בהאטה מכוונת. במקביל הוא יאפשר למשתמשים לבדוק בכל רגע מה מצב הסוללה, מה התכולה המירבית שלה בהשוואה לסוללה חדשה, והכי חשוב: האם המכשיר עובד בביצועים מלאים או לא.

ובמקרה שלא יוכלו כעת המשתמשים להחליט לבטל את ההאטה, והיא תישאר בתוקף ללא יכולת שינוי עד הפעם הבאה בה המכשיר ייכבה בגלל שהסוללה תתרוקן. במקרה כזה מצב האטת הביצועים יחזור לתוקפו והמשתמשים, אם ירצו, יצטרכו לבטלו שוב.

הגרסה הסופית של iOS 11.3 אמורה להיות מושקת במהלך החודש הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים