"אין מספיק בוגרי מקצועות המחשוב כדי למלא את המחסור בהיי-טק"

"צריך למצוא אנשים טובים שלמדו מקצועות אחרים באקדמיה", כך אמר חיים גירון, מנכ"ל שותף ומייסד אינפיניטי לאבס, באירוע הפתיחה של סניף חדש של החברה בחיפה ● משתתפים בתכנית שיתפו את הנוכחים במקרים שלהם

חיים גירון, מנכ"ל שותף ומייסד אינפיניטי לאבס. צילום: אבי בליזובסקי

אחד המקורות הבולטים שיכולים לצמצם, או אפילו לחסל, את המחסור החמור בעובדים בהיי-טק הוא האקדמיה. המחשבה הראשונה בהקשר זה היא, איך לא, על בוגרי מדעי המחשב והמקצועות הטכנולוגיים האחרים, אלא שיש מי שהחליט לקחת את זה הלאה ולהכשיר לעבודה בענף גם בוגרי אוניברסיטאות במקצועות אחרים.

חברה שעוסקת בכך היא אינפיניטי לאבס (Infinity Labs) מקבוצת מטריקס, שהשיקה הבוקר (ב') את הסניף שלה בחיפה. באירוע ההשקה הציגו כמה ממשתתפי התכנית שלה את המקרים שלהם. "סיימתי תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, אבל המעסיקים רצו גם ניסיון, ואלה שלא רצו ניסיון ביקשו לפחות ידע בתוכנה", סיפר אלעד סליבקין. "הלכתי לראיונות, באחד המקרים אפילו כבר אמרו שקיבלו אותי והכינו לי חוזה, אבל אחרי שבועיים, אשת משאבי האנוש של החברה התקשרה ואמרה שאין להם משאבים להעסיק בוגרים טריים".

אלמוג לוי, בוגר הנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון, אמר כי "חיפשתי משרה בבקרה ורובוטיקה, אבל הדרישות היו כל כך גבוהות: חמש שנות ניסיון בתחום, וניסיון בכתיבת C ו-++C לבקרים. לכן הלכתי לקורס – שיעזור לי לפתח מקבילה לניסיון המעשי הזה".

מימין: אלמוג לוי ואלעד סליבקין, ממשתתפי התכנית. צילום: אבי בליזובסקי

מימין: אלמוג לוי ואלעד סליבקין, ממשתתפי התכנית. צילום: אבי בליזובסקי

"מלמדים איך ללמוד"

סליבקין ולוי הם שניים מכ-250 בוגרי אוניברסיטאות שהחלו באחרונה את המחזור ה-50 של התכנית, שנערכה עד כה בעיקר ברמת גן. לדברי חיים גירון, מנכ"ל שותף ומייסד אינפיניטי לאבס, נוצר צורך לפתוח מרכז הכשרה בצפון, כדי לספק בוגרים שיעבדו אחר כך במרכזי הפיתוח באזור, ובחברות ביטחוניות.

המיזם, שמוצע בחינם, מקבל אליו מדי שנה כ-250 איש, מתוך כ-13 אלף שהגישו מועמדות. "אלה שמתקבלים עוברים מסלול שבו הם לומדים פיתוח ובהמשך את השפות והסביבות הדרושות לצוות הספציפי אליו הם יתקבלו. הלימודים בחינם, והסטודנטים מתחייבים לעבוד בשנתיים הראשונות אצל לקוחות מטריקס. לאחר שנתיים הם הופכים לעובדי החברה שבה הם נקלטו ורק אז היא משלמת עבור הקורס. חלק מהחברות אפילו מממנות מחזורים שלמים, ואחרות שולחות ראשי צוותים לאתר את הסטודנטים המתאימים בשלבים מתקדמים של הקורס", אמר גירון.

ואמנם, אחת החברות הביטחוניות פרסה חסות על שני מחזורים של התכנית בחיפה, שבוגריהם יודעים שמצפה להם עבודה בה, אבל הם עוד לא יודעים באיזה תחום או קבוצת פיתוח הם יעבדו – הכל על פי הלימודים.

לדבריו, "אנחנו גם מלמדים מערכות הפעלה ומבני נתונים, אבל בעיקר מלמדים את משתתפי התכנית איך ללמוד – וזה דבר שמתאים לבוגרי האוניברסיטאות". הוא ציין כי "רבים מהמשתתפים בתכנית הם בוגרי מדעי המוח, ביולוגיה, וטרינריה ואפילו משפטים ורבנות. דווקא מהפקולטות הקטנות, שאין בהן אופק תעסוקתי, מגיעים אלינו בוגרים שאנחנו מכשירים לתחום משתלם עם שכר גבוה".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים האם אין בזבוז של משאבי המדינה בכך שאדם לומד מקצוע ברמה אקדמית ובסופו של דבר נוטש אותו, ענה גירון ש-"כיום, תוכנה נדרשת בכל מקצוע. למשל, אם מישהו למד מדעי החיים וילמד גם תכנות – הוא יוכל להשתלב בחלק התכנותי בסטארט-אפ בתחום מדעי החיים".

הוא אמר כי "גם אם נכפיל את המשאבים המופנים להשכלה הגבוהה, את התוצאות נקבל אחרי ארבע שנים. יש 350 מרכזי פיתוח של חברות בינלאומיות שמשוועים למפתחים כדי לא לדחות פרויקטים, שלא לדבר על סטארט-אפים שלוקחים להם את העובדים. את המחסור הזה צריך למלא ויפה שעה אחת קודם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים