דונלד טראמפ אישר את החקיקה להרחבת תכנית המעקב האזרחי

החוק מאפשר המשכת תכניות המעקב הגורפות של ה-NSA ● תכניות אלו, שמטרתן לכאורה ליירט את התנועה הדיגיטלית של מטרות זרות, אינן מחייבות הוצאת צווים ומתבצעות בפועל תוך כדי הגברת איסוף המידע האישי של מספר לא ידוע של אמריקנים

ה-NSA. צילום אילוסטרציה: BigStock

בשורה מקוממת ללוחמי זכויות פרטיות האדם בכלל ולאדוארד סנואודן, חושף השחיתויות בסוכנות הביון האמריקנית, בפרט – ביום ו' האחרון חתם הנשיא דונלד טראמפ על סעיף חוק שמאשר מחדש כלי מעקב עיקרי של ה-NSA. בעשותו כך הבטיח טראמפ כי המעקב האלקטרוני המטריד הזה אחרי אזרחי ארצות הברית יימשך גם בשש השנים הקרובות.

כמנהגו בקודש הודיע הנשיא כי חתם על הצעת החוק לחידוש סעיף 702 לחוק הפיקוח על המודיעין הזר, המכונה FISA (ר"ת Foreign Intelligence Surveillance Act) באמצעות בציוץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו. "זה לא אותו חוק FISA שנוצל בצורה כה שגויה במהלך הבחירות", כתב הנשיא. "אני תמיד אעשה את הדבר הנכון בעבור ארצנו, ואשים את שלומם של האמריקנים ראשון!".

בפועל, החקיקה כוללת רק שינויים דקים בתכניות הגורפות ליירוט התנועה הדיגיטלית של מטרות זרות, אגב איסוף המידע האישי על מספר לא ידוע של אזרחי המדינה.

הציוץ של טראמפ מיום ו' רמז על הערות קודמות שצייץ בעבר בנוגע לנושא, שבהן רמז כי חוק FISA 702 שימש לריגול אחרי עוזריו במהלך קמפיין הבחירות של 2016, קביעה שהנשיא לא סיפק לה כל ראיות.

ההתנגדות הנחרצת לא עזרה – החוק עבר בסנאט

הצעת החוק עברה לאחרונה בסנאט, למרות התנגדותם של דמוקרטים שמקדמית את נושא הפרטיות ורפובליקאים ליברליים, שהצטרפו לכוחות הטוענים כי כלי הריגול שמאפשר סעיף 702 מזמנים לממשלה יכולת לערוך חיפושים ללא צווים אודות אמריקנים רבים.

ההארכה מבטיחה כי "קציני המודיעין של אמריקה יוכלו להמשיך להשתמש בכלי חיוני זה במשימתם הקריטית הנמשכת 24/7, תוך שמירה על נאמנות לערכים של האומה", כך אמר ראש המודיעין הלאומי, דן קואטס, בהצהרה לתקשורת.

ג'ף סשנס, התובע הכללי של ארצות הברית, כינה את העברת החוק "חיונית" והסביר כי היא מחויבת המציאות כדי "לאפשר לנו להמשיך לאסוף מודיעין על מחבלים זרים בחו"ל ולסכל קשרים פוטנציאליים נגד אמריקנים בחו"ל ובבית".

טראמפ עצמו קונן בהצהרה כי האישור מחדש אינו תמידי, לנוכח העובדה שהחוק חודש רק לעוד שש שנים. אבל הוסיף וציין כי "אנחנו לא יכולים להסיר את ההגנות שלנו לנוכח איומים זרים על הבטיחות שלנו, על החופש שלנו ועל דרך החיים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים