CES 2018: כשדברים טובים באים באריזות קטנות

מכיוון שלא תקום התערוכה בה לא תזכו לראות כל מיני גאדג'טים שאמורים להקל עלינו את החיים הדיגיטליים שלנו - בטח לא בזו אליה מתקבצים כמעט כל עולמות המחשוב והאלקטרוניקה ביחד - אספנו עבורכם כמה מהלהיטים הנבחרים של היצרניות השונות

MyEye 2.0 של אורקם; Mi VR Standalone של שיאומי; ThinQ של LG; ה-Dark Core של Corsair; ה-Ultra Fit USB 3.1 של סאנדיסק. צילום: יח"צ

מכירים תערוכת אלקטרוניקה שאינה עמוסה בכל מיני דוכנים שמציעים כל מיני גאדג'טים שאמורים להקל עלינו את החיים הדיגיטליים שלנו, לפחות בקנה מידה קטן? אז שב-CES 2018 תהיה שונה?

ברור שלא – בעיקר שככל הנראה עדיין מדובר בתערוכה הגדולה מכולן אליה מתקבצים כמעט כל עולמות המחשוב והאלקטרוניקה ביחד.

אז הנה כמה גאדג'טים בהם היה ניתן להיתקל בדוכנים של היצרניות השונות.

הפיתוח הישראלי שעוזר לכבדי ראייה

MyEye 2.0 של אורקם (OrCam) הישראלית הוא אולי לא בדיוק גאדג'ט בהגדרתו, אבל אין ספק שמדובר בדבר שמקנה גאווה מסוימת ביכולת הפיתוח הישראלית, אבל גם ביצרנית, ובמיוחד בהיבט הרפואי המבריק שלה.

מדובר בדור שני של מצלמה זעירה של החברה מירושלים שניתנת להרכבה על כל זוג משקפיים וכוללת גם יחידת עיבוד מהירה שיכולה לזהות בזמן אמת אובייקטים, מוצרים ואנשים ו/או להקריא מלל מעיתון, מתוך שילוט רחוב או מה שכתוב בתפריט במסעדה.

MyEye 2.0 של אורקם. צילום: יח"צ

MyEye 2.0 של אורקם. צילום: יח"צ

אם תרצו, מדובר בהתקן שעוזר לכבדי ראייה ואפילו לעיוורים לראות את העולם מסביב בדרך דינאמית ותוך כדי שדברים מתרחשים, ומבלי שהמשתמש נאלץ להקריב משהו כדי לזכות בכך. ההתקן הזה כבר נמכר ב-20 מדינות בעולם.

המשקף (הלא) וירטואלי של שיאומי

בכל יום לומדים משהו, ובמקרה של ההכרזה המפתיעה של שיאומי (Xiaomi) על Mi VR Standalone, משקף מציאות מדומה עצמאי שאינו זקוק למחשוב חיצוני כדי לתפקד, לומדים שבעצם מאחורי הקלעים היצרנית הסינית כבר משתפת פעולה עם אוקולוס (Oculus) של פייסבוק (Facebook) כבר מזה שנתיים ושהיא בכלל זו שמייצרת בפועל את Oculus Go, המשקף העצמאי של אוקלוס, אז עכשיו גם לה יש אחד.

Mi VR Standalone של שיאומי. צילום: יח"צ

Mi VR Standalone של שיאומי. צילום: יח"צ

גם משקף זה מבוסס על מעבד ה-Snapdragon 821 של קוואלקום (Qualcomm) ובתוכו משולב מסך LCD ברזולוציית WQHD. המחיר לא פורסם, אבל ההערכה היא שהוא יעלה פחות מ-199 דולרים.

כשהרמקול אומר האם מישהו משרת אותך

כנראה שאי אפשר ממש להעביר תערוכה בלי איזה רמקול חכם כזה או אחר, והפעם זו תורה של LG להציג את הרמקול בעל השם המתחכם ThinQ.

מדובר ברמקול שמוגדר על ידי החברה כרמקול פרימיום, איך לא, והוא בעצם מבוסס על פלטפורמת הסייעת האישית של גוגל (Google), הלוא היא Google Assistant.

ThinQ של LG. צילום: יח"צ

ThinQ של LG. צילום: יח"צ

עם זאת, בגין שהפיתוח שבוצע יחד עם יצרנית האודיו המוערכת מרידיאן (Meridian), ב-LG טוענים לאיכות קול גבוהה יותר מאשר בממוצע הרמקולים החכמים שיש כיום בשוק, כולל מה שגוגל עצמה מציעה. כן יציע הרמקול את האפשרות לשלוט על מכשירים אחרים בבית שמיוצרים בידי LG, ממכונות כביסה ועד שואבי אבק רובוטיים.

ה-Qi של העכבר

הטענה אלחוטית בתקן Qi בדרך כלל מתחברת לטלפונים חכמים ולסוללות שלהם. אבל האמת הפשוטה מאוד היא שכל מכשיר שיש לו סוללה נטענת בתוכו, או שיכול להחליף סוללות מתכלות בנטענות, יכול לתמוך בתקן Qi ולהיטען באמצעות משטח שמספק זאת. מכאן ועד לעבר Dark Core של Corsair המרחק כבר כנראה לא היה גדול.

Dark Core של Corsair. צילום: יח"צ

Dark Core של Corsair. צילום: יח"צ

גם כאן מדובר בפיתוח של חברה שמתמחה באביזרים למשחקים שמציעה בעצם משהו שקצת גדול יותר – כי אמנם לעכבר יש תשעה כפתורים ניתנים לתכנות, שאפשר להצמיד להם גם פקודות מקרו ביישום עריכת תמונה אם רוצים, אבל הפואנטה היא שיחד אתו גם השיקה משטח עכבר איכותי ומקצועי, MM1000 Qi, שמתחבר למחשב ושהפינה הימנית העליונה שלו משמשת כעמדת התקנה למכשירי Qi.

נכון, כל מכשיר שמשתמש בהטענה באמצעות תקן זה יכול להיות שם. המחירים הם 80 דולרים לכל חלק, והעכבר יכול להחזיק מעמד 24 שעות עבודה ללא טעינה.

כמה אחסון עוד אפשר לדחוף?

גם אם זה נראה כך לפעמים, סאנדיסק (SanDisk) – שהיא בכלל חברה של ווסטרן דיגיטל (Western Digital) כיום – לא מחזיקה לבד את שוק הכוננים הקטנים שמבוססים על זיכרון פלאש ומציעים חיבור USB. יש כמה וכמה חברות, בעיקר יצרניות זיכרון, שמציעות מדי פעם כוננים חדשים.

Ultra Fit USB 3.1 של סאנדיסק. צילום: יח"צ

Ultra Fit USB 3.1 של סאנדיסק. צילום: יח"צ

אבל סמסונג (Samsung) היא בדרך כלל זו שמצליחה לשבור כמה שיאים, ממש כמו בימים הראשונים של ה-Disk on Key. ב-CES 2018 היא אמנם הציגה את כונן ה-1 טרה-בייט הקטן ביותר בעולם, אבל את תשומת הלב תפס דווקא כונן זעיר בשם Ultra Fit USB 3.1.

סאנדיסק הצליחה לדחוס בחפיץ הזה, שגודלו בערך ציפורן של בוהן וטיפונת יותר, לא פחות מ-256 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון שמספיק כדי לשמור במקביל 14 אלף תמונות, 10 שעות של סרטוני וידאו באיכות HD, יותר מ-16 אלף שירים ועדיין יישאר נפח פנוי של 64 ג'יגה-בייט עבור קבצים. מחירו אמור להיות 150 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים