2017: יבמ – שוב בראש טבלת הפטנטים

בשנה האחרונה רשמה החברה שיא חדש, עם 9,043 פטנטים - לעומת 8,090 ב-2016 ● מאות מהפטנטים פותחו במעבדות המחקר והפיתוח של הענק הכחול בישראל

ישראל - בין חמשת המדינות המובילות בתחום הסטארט-אפים ל-AI. צילום: Vladystock/BigStock

יבמ (IBM) מובילה זה 25 שנים ברציפות את שיא הפטנטים הרשומים בארצות הברית. ב-2017 רשמה החברה שיא חדש, עם 9,043 פטנטים – לעומת 8,090 ב-2016.

יותר מ-1,400 פטנטים נרשמו בתחום הבינה מלאכותית, 1,900 במחשוב ענן ו-1,200 בהגנת הסייבר. פטנטים נוספים נרשמו גם בבלוקצ'יין, כלי רכב אוטונומיים ומחשוב קוונטי. ב-25 השנים האחרונות הענק הכחול רשם יותר מ-105 אלף פטנטים.

כך למשל, בתחום הנהיגה האוטונומית, נרשם פטנט על מערכת למידת מכונה, המסוגלת להעביר בעת סכנה את השליטה בכלי הרכב האוטונומי מהמכונית עצמה – אל הנהג. המערכת תתפקד כאמצעי בטיחות נוסף, שיסייע לכושר ההתאמה של מכוניות אוטונומיות לתנאי סביבה משתנים.

בתחום הבינה המלאכותית נרשם פטנט על מערכת המסייעת לצ'טבוטים להתאים עצמם לאדם אליו הם פונים, באמצעות שיקוף דפוסי הדיבור של אדם זה. בטכנולוגיות הבלוקצ'יין נרשם פטנט על טכנולוגיה המאפשרת לייעל ולהוזיל את עלויות התפעול של סביבת הבלוקצ'יין, באמצעות האחדת תנועות המדווחות על ידי שחקנים שונים במערכת.

עודד כהן, סגן נשיא ביבמ העולמית ומנכ"ל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה. צילום: מירי דוידוביץ'

עודד כהן, סגן נשיא ביבמ העולמית ומנכ"ל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה. צילום: מירי דוידוביץ'

במקום השני דורגה סמסונג אלקטרוניקס (Samsung Electronics), עם 5,837 פטנטים. לאחריהן: קאנון (Canon KK), עם 3,285 פטנטים; אינטל (Intel), עם 3,023;  LG Electronics עם 2,701; קוואלקום (Qualcomm) – 2,628; גוגל (Google), עם 2,457 פטנטים; מיקרוסופט (Microsoft), שרשמה בשנה החולפת 2,441 פטנטים;  Taiwan Semiconductor Manufacturing, עם 2,425 פטנטים; Samsung Display סוגרת את העשירייה הראשונה עם 2,273 פטנטים רשומים.

מעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בישראל תרמו מאות פטנטים לשיא שנרשם בשנת 2017. לפעילות המו"פ בישראל מובילות עולמית בתחומי בינה מלאכותית, בריאות, האינטרנט של הדברים, אחסון, ענן, ואבטחת סייבר. במרכז הפעילות המקומית עומדת מעבדת המחקר בחיפה, שהינה המעבדה הגדולה ביותר של הענק הכחול מחוץ לארצות הברית.

לדברי עודד כהן, סגן נשיא עולמי ומנכ"ל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, "מדובר באירוע היסטורי וציון דרך משמעותי עבור קהילת הטכנולוגיה העולמית".

"כרבע מאה בה החוקרים, המהנדסים והמפתחים שלנו בישראל וברחבי העולם מובילים מהפכות שונות בעולם המחשוב. זה נעשה תוך עבודה חלוצית בשלל תחומים מהותיים לחיינו. פיתוח והנגשת הדור הבא של טכנולוגיות מתקדמות, יאפשר ללקוחותינו להמשיך וליצור עולם עסקי חכם ויעיל יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. csmrz

    כבר נאמר לגבי המוצרים של IBM כגון Watson שהם Over marketed לכן פטנט על מוצר שאינו מספק את הסחורה אינו יותר משיווק. ראו סיפור https://www.forbes.com/sites/matthewherper/2017/02/19/md-anderson-benches-ibm-watson-in-setback-for-artificial-intelligence-in-medicine/#114e3b7b3774 https://www.statnews.com/2017/09/05/watson-ibm-cancer/ “Watson is a joke,” Chamath Palihapitiya, an influential tech investor who founded the VC firm Social Capital, said on CNBC in May.

אירועים קרובים