הראל הטמיעה מערכות נוטניקס בפרויקט במיליוני שקלים

"המניע שלנו לפרויקט ה-VDI היה הרצון לספק למשתמשים יכולת לעבוד בכל מקום: גם המשתמשים בתחנות הקצה נדרשים, ורוצים, לעבוד באותה צורה כמו הלקוחות הפרטיים בעידן הדיגיטלי", כך לדברי ניב רז, מנהל תשתיות פתוחות בהראל

ניב רז, מנהל תשתיות פתוחות בהראל ביטוח ופיננסים. צילום: ניב קנטור

בינת תקשורת ומחשבים הטמיעה בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים מערכות של נוטניקס (Nutanix), כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט החל לפני שנה וצפוי להסתיים במחצית 2018. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

ניב רז, מנהל תשתיות פתוחות בהראל, חשף את פרויקט הווירטואליזציה של תחנות הקצה, VDI, בכנס הלקוחות השנתי של נוטניקס ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, ונערך תחת הכותרת "בונים את העתיד על גבי הענן הארגוני".

לקבוצת הראל, אמר רז, יותר מ-70 שנות פעילות בשוק, עם נתח שוק של יותר מ-20%, עם נכסים מנוהלים בשווי של יותר מ-100 מיליון שקלים. לחברה, אמר, יש שלושה מיליון לקוחות והיא מונה 5,000 עובדים.

בהיבט הטכנולוגי, ציין רז, "מערך המחשוב של החברה מטפל בכחמישה פטה-בייט של נתונים. יש לנו במחשוב יותר מ-90% וירטואליזציה".

להפסיק לנהל את המשתמשים באופן פרטני

"המניע שלנו לפרויקט ה-VDI", אמר רז, "היה הרצון לספק למשתמשים יכולת לעבוד בכל מקום: גם המשתמשים בתחנות הקצה נדרשים, ורוצים, לעבוד באותה צורה כמו הלקוחות הפרטיים בעידן הדיגיטלי. נדרשנו לפרויקט VDI כדי לספק למשתמשים יכולת לעבוד שלא בחדרם בעבודה, או יכולת כדי לעבוד מהבית. רצינו להפסיק לנהל את המשתמשים באופן פרטני".

לדברי רז, "מניע נוסף לפרויקט היה הרצון לחסוך בטיפול בתחנות העבודה – מדובר בהוצאה לא מבוטלת, שלא תמיד יש לה ערך". נושא נוסף אותו הדגיש רז, הוא אבטחת המידע: "ההאקרים הבינו כי קשה יותר לפרוץ לשרתים של הארגונים, וכי יותר קל לחלק דיסק און-קי בקניונים – וכך להדביק בקלות יחסית את המחשבים בנוזקה – ואז להשתלט על המחשב".

"תשתיות IT לא חייבות להיות מסובכות", אמר רז. "מטרתנו להיות פשוטים, לפעול במודל של תשלום לפי צריכה, כאשר העובדים מקבלים את אותה חוויית משתמש – ואנו מנהלים את כלל התשתיות באופן מרכזי וממקום אחד. בנוסף, בחרנו להריץ את מערכת ההפעלה של נוטניקס, Acropolis hyper visor, על מנת לייצר מדיניות של שני יצרני ווירטואלציה, אשר עובדים במקביל".

רז סיכם באומרו כי "בחרנו בנוטניקס כדי לערוך פרויקט שיניב לנו יעילות, חיסכון בכסף וייתר את הצורך בהשקעה תקציבית מראש.

הפרויקט הביא לנו את היכולת להתקדם בצעדים קטנים, ולעשות זאת באופן מדורג עם לבנים מודולריות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים