מהם האירועים המטוקבקים ביותר ב-2017?

קמפיין MeToo# לחשיפת טרדות מיניות - שאפשר שממש שינה ומשנה סדרי עולם ומישר עיוותים וותיקים - שבר שיאי רייטינג השנה ● אבל אז הגיע הביטקויין...

לא מחמיצים את זכות התגובה - הטקבקים של 2017. אילוסטרציה: BigStock

הסטארט-אפ הישראלי Spot.IM, המנהל את תיבות הטוקבקים באתרי חדשות הגדולים בעולם, דירג את הנושאים שגרפו את מרבית הטוקבקים בשנה שחלפה.

לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM: "האירועים שיצרו את מרבית הדיונים ברשת שינו את העולם שאנו חיים בו ועיצבו אותו מחדש. ביצענו את הדירוג על ידי מדידת היקף התגובות בכתבות שפורסמו באתרים כמו: פוקס ניוז (Fox news), פורבס (Forbes), טיים (Time), האפינגטון פוסט (HuffPost) ו-AOL, ועוד מאות אתרי תוכן".

במקום הראשון – הביטקויין

כוכב הטוקבקים לשנת 2017 הוא הביטקויין (Bitcoin). המטבע הדיגיטלי עשה מעבר מנישות של טכנולוגיה ופיננסיים לעיסוק של התקשורת המרכזית, והפך לנושא שיח חברתי של המיין-סטרים. הביטקויין הגביר את החשיפה הציבורית למושגים נוספים בתחומו, כמו טכנולוגיית בלוקצ'יין ומטבעות קריפטו. הטוקבקים שעלו בכתבות על המטבע כללו ויכוחים סוערים עם אזהרות מפני בועה, הימורי גולשים אם ערכו יעלה או ירד, והתרברבות מצד אוהדיו בכל פעם שהוא שובר שיא נוסף.

במקום השני – קמפיין MeToo#

הקמפיין הבינלאומי פרץ בעקבות חשיפת הטרדות מיניות שבהן הואשם המפיק והבמאי ההוליוודי הארווי ויינסטין, ויצר גל תהודה חסר תקדים. תחילה משך רצף הדיווחים בתקשורת בעיקר טוקבקים זועמים כלפי המטרידים, אך מהר מאוד הטוקבקים החלו לכלול אינספור חשיפות מנשים וגברים, שחלקו סיפורים אישיים שנחשפו לראשונה בגל המודעות שנוצר ובזכות התיוג חוצה הפלטפורמות.

במקום השלישי – טראמפ נשיא ארה"ב

זה אמנם קרה בתחילת השנה הנוכחית, אבל טקס ההשבעה של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית ה-45 גרם להמונים ברחבי העולם לרצות להגיב בשמחה או בזעם על כניסתו לתפקיד. האירוע עורר את אחת ממחאות ההמונים המרשימות בהיסטוריה של ארה"ב – מפגינים הציפו ערים ברחבי אמריקה והוציא לרחוב מצעד נשים לאומי. זירות הטוקבקים שיקפה את השטח וכללה שרשורי מאבקים בין המחנות. כל זה בא על רקע התנהלותו של טרמפ עצמו, שהתסיס את הרשת עם ציוצים בלתי פוסקים בטוויטר (Twitter) בכל שעות היממה. אלו הפכו לכותרות בעיתונות, שעליהן, מן הסתם, נוספו טוקבקים חדשים.

במקום הרביעי – אסונות טבע

ההוריקנים הארווי, אירמה, ומריה גרמו לנזקי סערה ושיטפונות על פני אזורים רחבים. הטוקבקים המודאגים סביבם יצרו רצף מתמשך, החל מהפניקה שלפני הסערה ועד דיווחים בזמן אמת, תיעוד הנזקים, לאחר מכן חשיפת היקף ההרס ולבסוף הדיווחים אודות פעולות ההצלה והשיקום.

2018 – חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל

אירוע עתידי, שלא נכלל בדירוג של השנה הנוכחית מן הסתם, הוא חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל.

לפי כמות התגובות הראשונית לדבר החתונה, נראה שהוא אחד הנושאים שיהפכו למטוקבקים ביותר בשנת 2018.

מרקל, שהיא סלב אמריקנית, גורמת להתעניינות באירוע לגדול גם מחוץ לגבולות הממלכה הבריטית, בדרך החוצה תרבויות וקהלים. נוסף לכך, מרקל היא בת לאם אפרו-אמריקנית, ונושא מוצאה גם הוא קושר אליו המון טוקבקים ועניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים