תעלומה: לאן נעלם חשבון הטוויטר של ג'וליאן אסאנג'?

"מצטערים, הדף לא קיים!" היה המסר היחיד שצץ לעיני המבקרים שניסו לגשת לחשבון הטוויטר הרשמי ● ברשתות החברתיות מודאגים ולא יודעים למה נדם החשבון של מייסד ויקיליקס - שעדיין משתכן בשגרירות אקוודור בלונדון המעניקה לו מקלט מדינה

ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס. צילום: Cropbot, ויקיפדיה

חשבון הטוויטר (Twitter) של מייסד ויקיליקס (WikiLeaks), ג'וליאן אסאנג', נעלם, והמדיה החברתית מתלבטת מה באמת קרה. מהיום (ב') מי שמנסה להגיע אל החשבון נתקל בהודעה כי הדף לא קיים.

מספר משתמשים אמרו כי אסאנג' מחק את חשבונו, אך אחרים חשבו שהחשבון הושעה על ידי טוויטר. כך או כך, החשבון, JulianAssange@, נדם והסיבה נותרה לא ידועה. עם זאת, מקור שעובד בשיתוף פעולה עם ויקיליקס אמר ל-Gateway Pundit כי ארגון חושפי השחיתויות לא היה מודע לכל תכנית של אסאנג' לבטל את חשבונו.

סביר להניח כי החשבון לא הושעה על ידי טוויטר, שכן חסרה ההודעה המקובלת על חסימת החשבון. החשבון נעלם למעשה כבר מיום ו', למרות שחשבונה של ויקילקס WikiLeaks@ נותר פעיל כרגיל.

אסאנג', אשר מתגורר בשגרירות אקוודור בלונדון מאז בקשתו למקלט מדיני, לא פרסם דבר מאז שהחשבון נעלם.

במאי האחרון ביטלה שבדיה בקשה להסגרה שהציבה בעבר על סמך טענות שאסאנג' היה מעורב באונס, אבל בריטניה טענה כי אסאנג' ייעצר בכל זאת אם יעזוב את השגרירות. אקוודור ופעילי זכויות אדם ברחבי העולם קוראים ללונדון להעניק לחושף השחיתויות מעבר בטוח, ואילו פאנל של האו"ם קבע שהוא נמצא ב"מעצר שרירותי" (arbitrary detention).

אסאנג' משתמש בטוויטר כמדיום מכריע לפעילותו כחושף שחיתויות, כמו גם לצורך שמירת העוקבים שלו מעודכנים בשלל הפרדוקסים סביב נושא המקלט המדיני שלו.

יצוין כי למרות פעילות הציוצים הענפה שלו, העבודה העיתונאית שלו, ושפע ההעתקות והשיתופים של דבריו של אסאנג', טוויטר סירבה להעניק לו את הסימון הכחול שהיא מעניקה לחשבונות "מאומתים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים