טוויטר נלחמת בהפצת תכני שנאה, וב… טראמפ?

הרשת החברתית המצייצת הודיעה כי תעניש חשבונות שמפיצים תוכן פוגעני ותוכן שנאה ● כבר אתמול (ב') הוסרו מהפלטפורמה חשבונות של אנשי ימין בריטים השייכים לקבוצה קיצונית, שאת סרטיה שיתף בטוויטר לאחרונה לא אחר מאשר נשיא ארצות הברית

טוויטר

בניסיון להקטין את תכני השנאה הפוגעניים שמתפרסמים בפלטפורמה שלה, החליטה טוויטר (Twitter) להתחיל להעניש חשבונות הכוללים תמונות שנאה ושמות של אנשים, או כאלו ה"משתמשים בשם משתמש, בכינויו או בביוגרפיה של פרופיל מסוים בכדי לעסוק בהתנהגות פוגעת". השינוי נכנס לתוקפו אתמול (ב').

בעבור טוויטר, ההגבלות החדשות הן ניסיונות להילחם בהתנכלויות והתעללות שמשתוללות במחוזותיה, אבל למעשה זוהי לא הפעם הראשונה שבה מודיעה הרשת החברתית על הנחיות חדשות כנגד התעללות, דברי שטנה ושנאה, אלימות ופגיעה פיזית – היא בשרה על שינוי בתחום כבר ב-2014 והמשיכה ועדכנה נהלים אפילו בנובמבר השנה. בנוסף, טוויטר עדכנה כבר כמה פעמים את הכללים שלה לגבי אלימות גרפית, דואר זבל ופגיעה עצמית, בין היתר, וזאת בכדי להבהיר את המדיניות שלה גם בנושאים אלו.

כל השינויים הללו הגיעו בעקבות לחץ הולך וגדל על שירות המיקרו-בלוגינג לנקוט בצעדים כדי לעצור את התכנים הקשים שמופצים בה. מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, בעצמו אפילו הודיע בפברואר האחרון על כוונותיו לפעול באופן אגרסיבי יותר כנגד אלימות והטרדות מיניות שמופיעים בטוויטר, ובשיר על "גישה חדשה לחלוטין להטרדות", וזאת בעקבות הביקורת ותחת לחץ כבד להפגין סוף סוף צמיחה של החברה בוול סטריט (Wall Street).

כעת, כאמור, מתווספים, לפי הודעת החברה, עוד מהלכים לצורך הצלחה גדולה יותר של ניקיון הפלטפורמה.

השינוי האחרון המתכונן נחשף בדוא"ל פנימי שהגיע לידי Wired, וששלח ראש מדיניות האבטחה של טוויטר לחברים במועצה לנאמנות ולבטיחות (Trust and Safety Council), הופיעו חוקים חדשים לקידום חופש הדיבור ולריסון אלימות והטרדה מינית. האימייל הזה נשלח בחודש אוקטובר.

מקור הרי-טוויט של טראמפ הוסר מהשירות

למעשה, לנוכח ההודעה, והמהלכים של החברה לנטרל תוכן שמקדם שנאה או מאיים באלימות כנגד אנשים או קבוצות, כבר אתמול השעתה הרשת החברתית חשבונות של בכירים בקבוצה בריטית ימנית קיצונית, אשר את סרטיה האנטי-מוסלמים שיתף הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בחודש שעבר, מהלך שזכה לנזיפה חדה מראש ממשלת בריטניה, תרזה מאי.

בין אלה שחשבונותיהם לא היו מחוברים עוד אתמול, שלושה חברים המזוהים עם קבוצה המכונה Britain First, כולל החשבון הראשי של הקבוצה ואלו של מנהיגיה, פול גולדינג וסגנו ג'ייידה פרנסן. הקבוצה והשניים, כאמור, עוסקים בהבעת עמדות אנטי מוסלמיות.

אנשי ימין קיצוני מתחו ביקורת על המהלכים של טוויטר וטענו שאלו הן למעשה מתקפות על זכויותיהם לחופש הדיבור וטענו שהמדיניות החדשה של טוויטר היא חלק ממאמץ "לטהר" אותם.

"אנו מקווים שגישתנו והשינויים הצפויים, כמו גם שיתוף הפעולה שלנו עם המועצה לנאמנות ובטיחות, מראים עד כמה אנחנו בוחנים מחדש את הכללים שלנו, באיזו מהירות אנחנו מתקדמים על מנת לעדכן את המדיניות שלנו וכיצד אנו אוכפים אותה", אמרה טוויטר, שהבהירה כי תשעה "באופן מיידי ולתמיד" כל גורם שתזהה כמפרסם או כמקור לתוכני עירום שאינו בהסכמה ומשתמשים שיהיה ברור ומובהק כי הם עוסקים בפרסום תוכן שמכוון להטרדת יעד מסוים, כך על פי המייל נשלח למועצה.

בנוגע לקבוצות אלימות, בישרה טוויטר כי תנקוט בפעולה אכיפה כנגד ארגונים המשתמשים או שהשתמשו באלימות כאמצעי לקדם את מטרתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים