האפליקציה שבועטת את Prisma לכל הרוחות

Portra מציעה באופן כללי בדיוק את מה שהציעה Prisma, אך היא יותר קלה אפילו ומתרכזת בהיבט אחר: שימוש בסגנונות צביעה וכלי ציור ● בסופו של דבר זה תמיד מגיע לשאלת הטעם והריח, ומבחינתנו אלה של האפליקציה הזו - מוצלחים מאוד

Portra

אחת האפליקציות החביבות והמוצלחות יותר בשנה שעברה הייתה Prisma. אם תזכרו, מדובר באפליקציה שמאפשרת להחיל על תמונות מגוון רחב של מסננים שמבוססים על יצירות של אמנים מפורסמים ועל זרמים בציור וכדומה. זו הייתה אפליקציה שאפשרה כמעט לכל אחד עם מעט דמיון להפוך תמונות ליצירות אומנות קטנות. לא פלא שהיא זכתה להצלחה ויראלית גדולה ביותר.

והנה, ממש על סף סיום השנה הנוכחית מגיעה לשוק האפליקציות עוד מועמדת אחת להיזכר היטב גם בעוד שנה מהיום, כי היא מציעה באופן כללי בדיוק את מה שהציעה Prisma: להפוך צילומים לתמונות פשוט יפות – ויפות אפילו הרבה יותר, בזכות שימוש באפקטים מיוחדים.

קוראים לה Portra והיא למעשה יותר קלה אפילו ומתרכזת בהיבט אחר: שימוש בסגנונות צביעה וכלי ציור. כל המסננים מבוססים על ערכות גוונים של צבעים בתרכובת מסוימת, וההשפעה של האפקט על התמונות ייחודית ביותר, מרעננת, ומאוד מרשימה. כך למשל אפשר במסננים שגורמים לתמונה להיראות כאילו היא צוירה בצבעי מים, בעוד שמסנן אחר מבוסס דווקא על ההשפעות של צבעי שמן, ויש גם אחד שההשראה שלו באה בכלל מציירים שמשתמשים בפחם או בעיפרון כדי לבצע תרשימים.

אתם מעדיפים את זה עדין או אגרסיבי?

בסך הכל מציעה כרגע האפליקציה 19 מסננים, כשהחברה מתחייבת להוסיף בעתיד מסננים נוספים, כשאפשר לשער כבר מעתה שגם אם חלק מהם יוצעו בחינם, כנראה שחלקם יוצעו כחבילות לרכישה.

כפי שאפשר לנחש מהשם, Portra היא בעיקרון אפליקציה שרוצה לייפות את הפורטרטים של המשתמשים, או אם תרצו את צילומי הסלפי שלהם. זה לא אומר שאי אפשר להציע לה תמונות שמצולמות גם באמצעות המצלמה האחורית, אבל מה שנמצא בעיקרון במרכז, תרתי משמע, זה צילומי פנים – שכמובן אפשר להשתמש בתמונה ששמורה בגלריה של הטלפון או לצלם ישירות מתוך האפליקציה עצמה.

ולמה השימוש בצמד המילים תרתי משמע? כי המסננים בנויים כך שההשפעה שלהם תהיה מקצות הצילום פנימה, עם מיקוד על מרכז התמונה באופן עגלגל למדי, באופן שמכוון בעיקורן לעטוף תמונת פנים. למעשה, כמו באפליקציות אחרות שמתייחסות לעיבוד ועריכת תמונות, גם ב-Portra יש מחוונים שמשפיעים על התמונה.

לחיצה קלה על התמונה שעובדים עליה באותו זמן מגלה שני מחוונים: השמאלי משפיע על המידה בה התמונה העיקרית תהיה קרובה יותר לצבעים האמיתיים או רחוקה מהם, כלומר יותר מעובדת, ואילו המחוון השני משפיע על המעטפת מסביב למרכז, עד כמה היא תהיה עדינה או "אגרסיבית" יותר.

לפזר את היצירות שלכם ברחבי הרשת

מה שיפה הוא שהכל מתבצע כאן ועכשיו, בזיכרון של הטלפון. אין שליחה של נתונים החוצה לעיבוד בענן, והתוצאה שכל שינוי מוצג מיד, ולא משנה אם עוברים למסנן אחר או מזיזים את המחוונים. השליחה לענן ב-Prisma הייתה אחת מנקודות החולשה שלה, ולא רק בגלל המחשבה שהיא אוספת נתונים, אלא בעיקר בגלל שלעיתים זה לקח יותר מכמה שניות עד שהשינוי בא לידי ביטוי.

הדבר היחיד שאולי יכול "לעכב" במקצת את העבודה, בערך לשתי שניות וחצי, הוא שבזמן התקנת האפליקציה היא מגיעה כברירת מחדל רק עם המסננים המקוריים שלה, כך שאם רוצים להשתמש במסנן שעדיין לא הורד, והוא מסומן בחץ מתאים, אז צריך לחכות רגע אחד קטן שהוא ירד מהרשת. בדיוק, אפילו פחות משתי שניות וחצי.

בסופו של דבר זה תמיד מגיע לשאלת הטעם והריח, ומבחינתי הטעם והריח של האפליקציה הזו מוצלחים מאוד, במיוחד לכל אלה שאוהבים לפרסם את התמונות האישיות שלהם ברשתות החברתיות, וכן אין כיום אפליקציה עלי אדמות וכוכבים שלא מתחברת הרי לרשתות החברתיות, וגם ב-Portra זה כך. מעבר לאפשרות לשמור פשוט לזיכרון הטלפון, אפשר לשתף ישירות עם אינסטגרם (Instagram) או פייסבוק (Facebook), או ללחוץ על הכפתור השלישי שמאפשר לשלוח לכל אפליקציה אחרת שקיימת במכשיר ותומכת באפשרות לפזר את היצירות שלכם ברחבי הרשת.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים