"הענן הציבורי – לא רק הזדמנות אלא מענה להישרדות"

"ארגונים נדרשים לשלב את מערכות העבר, המתאפיינות בשמרנות ובהיותן פועלות ברישוי מסורתי, עם העתיד - המתאפיין בענן ציבורי ובחדשנות", כך אמרה גילי שלזינגר מורן, סמנכ''לית שיווק ב-One1

גילי שלזינגר מורן, סמנכ''לית שיווק, One1. צילום: ניב קנטור

"ארגונים ממשלתיים נדרשים לבחון ולהחליט האם הענן הציבורי מהווה עבורם אתגר או הזדמנות. עבורי, התשובה היא ברורה: ארגונים שלא יעשו את השינוי הנדרש – לא ישרדו", כך אמרה גילי שלזינגר מורן, סמנכ"לית שיווק, One1.

שלזינגר מורן דיברה בכנס World e-Gov Forum 2017. הכנס בנושא מחשוב ממשלתי, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים באולם אירועים LAGO בראשון לציון – זו הפעם ה-18 ברציפות. לכנס הגיעו מאות משתתפים, והנחו אותו ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב הממשלתי, ויקטור אררה, יועץ מחשוב לתחבורה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

שלזינגר מורן הביאה כדוגמה לשיבוש מהותי את מה שעשתה נטפליקס (Netflix) לבלוקבסטר (Blockbuster). בימיה הטובים, לרשת השכרת הסרטים היו יותר מ־5,000 סניפים, היא גלגלה מיליארדי דולרים בשנה ושלטה על 40% משוק השכרות הווידאו.

"נטפליקס עשתה הסתגלות לשינוי"

בשנת 1997, ריד הייסטינגס, יזם היי-טק מקליפורניה, שכח להחזיר את הסרט כעבור שלושה ימים ונאלץ לשלם קנס. אחרי שהתרגז ושילם, הוא שאל את עצמו למה עליו לכתת את רגליו לחנות – במקום לקבל את הסרט הביתה, בדואר, לפרק זמן ממושך יותר. אחרי שחשב על העניין הגיע למסקנה שייתכן שיש לו ביד רעיון מעניין לסטארט-אפ. הייסטינגס החליט להיכנס לשוק, והציע השכרת סרטים דרך הרשת, שיגיעו בתוך לילה לבית המזמין. הוא הקים חברה, יחד עם מארק רנדולף, וקרא לה נטפליקס – והשאר היסטוריה. "נטפליקס עשתה הסתגלות לשינוי", אמרה שלזינגר מורן, "ומתחרותיה כיום הן אמזון (Amazon) והולו (Hulu)".

ארגונים, אמרה, "נדרשים לשלב את מערכות העבר, המתאפיינות בשמרנות ובהיותן פועלות ברישוי מסורתי, עם העתיד, המתאפיין בענן ציבורי ובחדשנות".

לדבריה, "מגמת מחשוב הענן תופסת תאוצה, וחווה גידול שנתי של מאות אחוזים. יתרונות הענן הציבורי הם בפונקציונליות העסקית המתקדמת, בהטמעה קלה של גרסאות חדשות, בגמישות התפעולית המתקבלת, ביכולות הטכנולוגיות החדשות, בעלויות וביכולת הגידול. חסרונות הענן הציבורי הם בהיבטי השליטה ואבטחת מידע".

אבא ישראלי חזק עם פלטפורמה עולמית

לפני חמש שנים, אמרה שלזינגר מורן, "הלכנו לשני עולמות חדשים: העולם העסקי ועולם חוויית הלקוח, וכיום אנו חברה שונה מכפי שהיינו, שעסקה בליבה ובתשתיות. החלטנו להתמקד בכמה תחומים צומחים בפתרונות בענן, כגון CRM ,Omni Channe. הלקוח, משאבי אנוש, אוטומציה של השיווק ו-ERP. רכשנו חברות שמתמחות בתחומים האלה והשקנו שיתופי פעולה, לדוגמה עם Live Person".

"בנוסף, הקמנו יחידה למתן שירותי תשתית כשירות (IaaS) ופלטפורמה כשירות (PaaS), שנותנת פתרונות לעשרות לקוחות. בעקבות זאת, הצלחנו להכפיל בשנתיים האחרונות את המכירות שלנו בפתרונות בתחום הענן. One1Start, הגוף שאותו אני מובילה, פועל בשלושה תחומים בעולם החדשנות הדיגיטלית: חוויית לקוח רב ערוצית, אוטומציה של תהליכי שיווק ופתרונות דיגיטליים לתחום התפעול השוטף. אנחנו, כאינטגרטור בעולמות הדיגיטל, ה-ERP, ה-CRM ומערכות הליבה, מביאים לשיתוף הפעולה ניסיון עם תמיכה בלקוחות הארגוניים. הלקוחות מקבלים 'אבא' ישראלי חזק עם פלטפורמה עולמית".

שלזינגר מורן סיימה את דבריה בפרסום תוצאות המשאל המקוון שנערך בקרב משתתפי הכנס, לפיו, בשאלה האם הענן הציבורי הוא אתגר או הזדמנות – 58% מהם אמרו שהענן הציבורי מהווה הזדמנות עבור ארגונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים