אלקסה של אמזון – פמיניסטית שתומכת במאבק של כהי העור

העוזרת האישית נשאלה בנושאי גזע ומגדר על ידי אנשי ימין קיצוני אמריקנים וכנראה "אכזבה" אותם עם תשובות מתקדמות ומכילות, ובכך רשמה נקודת זכות בולטת לטובתה ולטובת החברה שפיתחה אותה, ענקית הקמעונאות והאלקטרוניקה אמזון

אלקסה. צילום: יח"צ

מכשיר אקו של אמזון (Amazon Echo) והעוזרת הדיגיטלית שחיה בתוכו ומכונה אלקסה (Alexa) מאמינים שחיי השחורים חשובים, או למעשה תומכים הלכה למעשה בארגון העונה לשם BLM (ר"ת Black Lives Matter), כך ניתן ללמוד מהמענה של אלקסה לשאלות בנוגע לנושא.

העוזרים הווירטואלים הרובוטיים הפכו לאחרונה לנושא חם, בעיקר לנוכח סיפורה של סופיה (Sophia Robot), הרובוטית ההומנואידית שנוצרה בהונג קונג ושזכתה לאזרחות סעודית לאחרונה. אבל מסתבר שסופיה היא לא היחידה מבין צבא העוזרים הרובוטיים הקיים שנמצאת באור הזרקורים כעת – יש גם עוזרים דיגיטליים שמושכים את תשומת הלב בגלל "השקפותיהם" בנוגע לשוויון ולגזע.

ביום ה' האחרון פרסם חשבון טוויטר (Twitter) בשם Frame Game Radio, המזוהה עם קבוצת הימין הלאומנית האמריקנית alt-right, סרטון וידיאו המציג שאלות שנשאלה אלקסה, העוזרת האישית של אמזון (Amazon), בנושאי גזע ומגדר. מה שענתה אלקסה ממש לא מצא חן בעיניי המשתמש – בעיקר כי העוזרת הביעה דעה חיובית על תנועת השחורים, BLM, ועל החשיבות שבניהול שיחות על שוויון וצדק החברתי.

הנה מה שאלקסה ענתה, על פי הווידאו שהועלה לפוסט –

שאלה: האם חיים של לבנים חשובים?

תגובתה של אלקסה: "לכל אחד מגיע יחס הוגן והגינות".

שאלה: האם כל סוג של חיים חשוב?

תגובתה של אלקסה: "לכל אחד מגיע יחס הוגן והגינות".

שאלה: האם חיים של שחורים חשובים?

תגובתו של אלקסה: "חיי השחורים וחיי תנועת Black Lives Matter חשובים בהחלט. חשוב לנהל שיחות על שוויון וצדק חברתי".

שאלה: אלקסה, את פמיניסטית?

תגובתה של אלקסה: "כן אני פמיניסטית, כמו כל מי שמאמין בצורך בגשר על פני אי השוויון בין גברים ונשים בחברה".

אלקסה גם ענתה על שאלה בנוגע למגדר, ואמר שיש "קטגוריות רבות אחרות" של מגדרים קיימים מלבד זכר ונקבה.

משמח לגלות שאמזון, על אף היותה תאגיד ענק ורב זרועות, החליטה "לחנך" את הרובוטית שלה כך שזו תענה באופן מתקדם ופלורליסטי לשאלות, ותביע עמדה כה פתוחה, מכילה וחשובה. כי ללא ספק, מבין בני הדור הצעיר, יש מי ששומע את אלקסה ולומד ממנה, מי יודע – היא אולי אפילו ממלאה אנשים בהשראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים