Tumblr: דיוויד קארפ, המייסד והמנכ"ל, עוזב את החברה

היזם הצעיר התפטר מפלטפורמת הבלוגים הפופולרית שאותה יצר לפני יותר מ-10 שנים, כשהיה בן 20 בלבד, ויעזוב את החברה, שנמצאת כיום בבעלות וריזון, עד סוף השנה

דיוויד קארפ, מנכ"ל ומייסד Tumblr. צילום: אנריקה דנס, מתוך ויקיפדיה

לפני יותר מעשור, בהיותו בן 20 בלבד, השיק דיוויד קראפ את Tumblr, שהייתה מאז לפלטפורמת בלוגים מצליחה. במאי 2013 הוא מכר אותה ליאהו (Yahoo) ב-1.1 מיליארד דולר. בהמשך עברה Tumblr לידי וריזון (Verizon), לאחר שזו רכשה את עסקי הליבה של יאהו בשנה שעברה. אבל כעת, קארפ, המייסד והמנכ"ל הניו-יורקי בן ה-31, מתפטר והוא יעזוב את החברה עד לסוף השנה.

קארפ הודיע על החלטתו במייל לעובדים, ומאוחר יותר פרסם הודעה בדף ה-Tumblr האישי שלו. הוא כינה את המהלך "מהמם" והוסיף שהוא בטוח שהחברה נשארת ב"ידיים טובות יותר משלי". קארפ ציין שהוא יוחלף על ידי ג'ף דונופריו, נשיא החברה ומנהל התפעול הראשי שלה.

"מבקש שתבינו את החלטתי"

"אני מבקש שתבינו שההחלטה שלי באה אחרי חודשים של הרהורים על שאיפותיי האישיות, וללא קשר לתקווה שלי לגבי העתיד של Tumblr או להשפעה שאני יודע שיכולה להיות לו", הוסיף קארפ וכתב.

Tumblr של היום יושבת תחת המיתוג החדש של החברה הגג, Oath, שנוצרה לאחר ש-AOL ויאהו התמזגו מוקדם יותר השנה. Oath אישרה את עזיבתו של קארפ בהצהרה לתקשורת.

בהודעת החברה נכתב כי "דיוויד קארפ יעזוב את Oath עד סוף השנה. קארפ ייסד את Tumblr לפני יותר מ-10 שנים כחלל ליוצרי העולם, ומחויבותו ותשוקתו הניעו את הצמיחה של הפלטפורמה לכמעט 380 מיליון בלוגים ויותר מ-155 מיליארד פוסטים".

יצוין כי Tumblr השאירה חותם מתמשך באינטרנט בזכות השילוב של בלוגים במתכונת מקוצרת כשלצדם שיתוף תמונות מסיבי – מה שהפך אותה לפופולריות בקרב מיליוני משתמשים. הפלטפורמה הפכה גם לזירת בית של קבצי GIF ועזרה להפיץ את השימוש בהם. אבל בשנים האחרונות היא איבדה מומנטום: מספר הפרסומים הממוצע שהופיעו בה ביום נפל מבערך 120 מיליון בשנת 2013 לכ-35 מיליון השנה, וסוגיות מונטיזציה שלא נמצא להן מענה המשיכו להעסיק את החברה. הירידה בהצלחת Tumblr יכולה בהחלט להיות הסיבה לעזיבה של קארפ, שלא הצליח לתת לה מענה.

קארפ לא הודיע לאן פניו מועדות ומה עומד להיות הצעד העסקי הבא שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים