טלטלה במחיר הביטקוין – עקב פריצת סייבר

לאחר שנחשף שהאקרים גנבו ביטקוינים בשווי של כ-31 מיליון דולר, החל שוויו לצנוח ● אך המטבע הווירטואלי - שערכו נוסק מזה זמן ושאנליסטים חוששים שהוא בועה - שב והתאושש פלאים

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

מחיר הביטקוין (Bitcoin) קפץ ועלה בחזרה, לאחר מתקפת סייבר שהתחוללה בלילה שבין שני לשלישי השבוע, ושלרגעים נראתה כאילו היא מאיימת על הבועה שיצר המטבע – כפי שטוענים מומחים ואנשי עסקים רבים.

מחירו של המטבע הווירטואלי ירד באופן דרמטי בן לילה, לאחר שנחשף שהוא נפרץ ושנגנב מטמון בשווי 26 מיליון דולר בביטקוין.

כך קרה שאחרי חודש של עליית מחירים מדהימה, המחיר של המטבע הווירטואלי ירד בכ-5% – מ-8,360.9 דולר למטבע לשפל יחסי של 7,987.8 דולר. אלא שמאז הביטקוין התאושש ונסחר, בזמן פרסום שורות אלה, ב-8,163 דולר למטבע.

"הקפאה" מהירה לא אפשרה להאקרים להשתמש באוצר הגנוב

הכל החל כש-Tether – אתר לחילופי מטבעות מסורתיים למטבעות וירטואליים – צייץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו אתמול (ג') בשעות הבוקר המוקדמות "הכרזה קריטית", ובה נכתב כי "אתמול (ב') גילינו כי כספים הוסרו בצורה לא נכונה מארנק האוצר של Tether באמצעות פעולה זדונית, על ידי תוקף חיצוני. 30,950,010 דולר הוסרו מארנק האוצר של Tether ב-19 בנובמבר 2017 ונשלחו לכתובת ביטקוין לא מורשית". כמנפיק הנכס המנוהל, הוסיף האתר ומסר שלא יפדה את כל ה-"אסימונים" (Token) שנגנבו, אבל שהוא נמצא בתהליך של התאוששות, בניסיון למנוע מההאקרים "להיכנס לאקו-סיסטם הרחב".

Tether פרסם את הכתובת שבה הכספים מוחזקים וביקש מאנשים לא לקבל תשלום ממקור זה. במקביל, שקדו מפתחי האתר על "הקפאת" השלל, לפני שההאקרים יכולים היו לפדות אותו. הם עשו את זה על ידי כתיבת תוכנה חדשה שהכניסה את הכתובת שבה השלל נאגר לרשימה שחורה ושכנוע של כל משתמשי Tether להפעיל את התוכנה הזו. משמעות הדבר היא שלא ניתן היה להעביר את הכספים שנבזזו או להנזיל אותם.

המהלך הסתכם בהצלחה של Tether לסכל את הגניבה וכן בהתאוששותו המדהימה של המטבע, לאחר שבעליו הבינו שהוא שב להיות מוגן ומאובטח.

אנליסטים ואנשי עסקים מצביעים כבר מזה זמן על הביטקוין, שבסיכום הכללי – ערכו נוסק עוד ועוד, כאל בועה שעתידה להתפוצץ. בין המבקרים את הבהלה לביטקוין נכללים מנכ"ל ג'יי. פי. מורגן (JP Morgan), ג'יימי דימון, הנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל, שהוא גם מיליארדר ומשקיע, ואילון מאסק, מנכ"ל טסלה (Tesla).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים