דיווח: הפנטגון התריע ממוצרי קספרסקי 13 שנים לפני החרם הממשלתי

ארצות הברית סימנה את חברת אבטחת הסייבר הרוסית קספרסקי וראתה בה איום פוטנציאלי כבר בשנת 2004, כך על פי מידע חדש שמסר משרד ההגנה האמריקני לקונגרס

Kaspersky

חברת הסייבר הרוסית מעבדות קספרסקי (Kaspersky Lab), שמוצריה שימשו עד לא מזמן במשרדי הממשל בארה"ב, סומנה על ידי המודיעין הצבאי האמריקני כאיום ביטחוני פוטנציאלי כבר ב-2004, כך על פי מידע חדש שמסר משרד ההגנה לקונגרס.

סוכנות המודיעין של הפנטגון סימנה את חברת התוכנה הרוסית כאיום פוטנציאלי כבר בשנת 2004, 13 שנים לפני שהמחלקה לביטחון המולדת (Department of Homeland Security) אסרה על הממשלה להשתמש במוצריה, כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journal).

ביולי האחרון הוציא ממשל טראמפ את החברה, שבסיסה במוסקבה, מרשימות הספקים המאושרים של ציוד טכנולוגי המשמש את משרדי הממשלה בארצות הברית – צעד שהקרמלין מתח ביקורת עליו בטענה שהוא מונע ממניעים פוליטיים. ואילו מנכ"ל החברה, יוג'ין קספרסקי, אמר בתגובה אליו כי "אם ארצות הברית צריכה, אני יכול לבוא ולהעיד. אנחנו פתוחים, אנחנו שקופים ואנחנו גמישים מאוד. נעשה כל מה שאני יכול בכדי להוכיח שאנחנו לא מתנהגים בזדוניות".

האם הכל נקשר יחדיו – מעורבות רוסית בבחירות והפריצה ל-NSA?

הדברים מגיעים על רקע הסברה כי האקרים רוסים הם שפרצו לסוכנות הביון NSA (ר"ת National Security Agency) לפני למעלה משנה באירוע חמור שבמהלכו נגנבו מהסוכנות כלי הפריצה שלה וקודי גישה, שלפי החשדות שימשו את הכופרות הנפוצות WannaCry ו-Petya.

החשיפה החדשה אודות החשדות הוותיקות כנגד קספרסקי מגיעה גם לנוכח החשש הגובר בארה"ב מהמעורבות הרוסית העולה וגדלה בפלטפורמות המדיה החברתיות, לנוכח טענות של סוכנויות ביון אמריקניות שונות על כך שהממשל הרוסי הפעיל שלל אמצעים בכדי להתערב בתוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב, שנערכו בנובמבר אשתקד. לאחרונה זומנו נציגים מטעמן של ענקיות הטכנולוגיה גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) להעיד בפני ועדת משנה מיוחדת של הסנאט, לצורך חקירת החשדות למעורבות הרוסית בבחירות.

בשימוע שנערך בשבוע שעבר בקונגרס בנושא, טענה הבכירה מהמשרד לביטחון פנים, ג'אנט מנפרב, כי כ-15% מהמשרדים הממשלתיים עדיין משתמשים במוצריה של חברת קספרסקי. המשרד לביטחון פנים קבע, לפיכך כי עד ל-12 בדצמבר יחויבו הסוכנויות הממשלתיות להסיר את התוכנות של חברת הסייבר הרוסית ממערכות המחשבים שלהן.

בקספרסקי כופרים בהאשמות, ופרסמו הצהרה שבה נכתב כי החברה "מוכנה לעבוד עם הממשל האמריקני בכדי לענות על כל הטענות ולהמשיך לשתף פעולה על-מנת לבלום איומי סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים