מכירות של 25 מיליארד דולר ביום הרווקים הסיני – קמעונאים היכונו

הפוטנציאל העסקי של ימי הסיילים של נובמבר הוא עצום, אולם הקניות באונליין טומנות בחובן אתגרים לא קטנים ● אספנו מספר טיפים כיצד להיערך מראש כדי למקסם את המכירות

דן ליכטנפלד, מייסד ומנכ"ל IdeoDigital. צילום: יח"צ

ShoppingIL ויום הרווקים הסיני כבר מאחורינו. בעלי אקספרס (AliExpress), דיווחו על מכירות שיא בהיקף של 25.3 מיליארד דולר, סכום כפול מן המכירות של Black Friday ו-Cyber Monday, גם יחד, בשנה שעברה. עוד דווח כי 97% מהקניות נעשו דרך סמארטפונים וטבלטים.

הפוטנציאל העסקי של ימי הסיילים של נובמבר, גם עבור הקמעונאי הישראלי, הוא עצום, אולם הקניות באונליין טומנות בחובן אתגרים לא קטנים ויש לא מעט דוגמאות של אתרי מסחר דיגיטלי שלא היו ערוכים וקרסו בזמן אמת, נוכח עומס הגולשים.

בין התקלות שנרשמו בשנים עברו ניתן למצוא גולשים אשר לא הצליחו להיכנס לאתר, גולשים אשר גדשו את סל הקניות אך לא הצליחו לשלם, גולשים אשר גילו להפתעתם שהם משלמים על מוצרים שלא בחרו ועוד. מקרים אלו ואחרים גרמו כמובן, לא רק  לפגיעה בהכנסות, אלא גם ובעיקר לפגיעה בנאמנות הצרכנים שממילא נמצאת בשחיקה, כאשר המתחרה נמצא במרחק זניח של Click Away.

אז לקראת שני מועדי הקניות הנותרים בחודש זה – Black Friday ו-Cyber Monday, שיחולו ב-24 בנובמבר וב-27 בנובמבר בהתאמה, ויותר מזה, לקראת ימי הסיילים של נובמבר הבא – קבלו מספר טיפים כיצד להיערך מראש כדי למקסם את המכירות:

● דאגו לפתח אתר מסחר דיגיטלי ידידותי למשתמש המציע חוויית לקוח אינטואיטיבית. שימו לב כי ממשק משתמש התומך בתעבורה נמוכה או בינונית של גולשים לא תמיד תומך במאסות הגדולות.

● בדלו את האתר שלכם מן המתחרים ודאגו להתאים אותו לאלגוריתם של גוגל (Google) כך שיעלה ראשון בחיפושים. זכרו כי באונליין מספר המתחרים עולה אקספוננציאלית, שכן כבר לא מדובר רק בחנויות המעצבים מהצד השני של הכיכר אלא בעולם כולו.

● וודאו מראש כי האתר שלכם יודע להתמודד עם עלייה גדולה במספר הגולשים. למשל, דרך גידול גמיש ומהיר במספר השרתים בענן, אחסון התשתיות, גיבוי המידע, התאוששות מאסון ושחזור מהיר של המידע וכו'.

● אמצו התנהלות רב-ערוצית והיו נוכחים בכל המקומות  בהם הלקוחות שלכם נמצאים, כלומר, שימו דגש מיוחד על מכירות במובייל ובטאבלט. אם אין לכם אפליקציה מתאימה – כדאי לפתח אחת כזאת מבעוד מועד ו/או לשפר את הרספונסיביות של האפליקציות הקיימות.

● אספו את הנתונים השנה ונתחו אותם בעזרת כלי BI מתקדמים. השתמשו בתובנות שיעלו מניתוח זה לקביעת יעדים לימי הסיילים הבאים, ייזום קמפיינים ומבצעים. אם אין ברשותכם כלי מתאים לניטור התעבורה, איסוף המידע והפקת תובנות, הצטיידו באחד כזה, לטובת ההמשכיות העסקית והשנים הבאות.

● תגברו את מערך שירות הלקוחות והכינו את נציגי השירות מראש, על מנת שיתנו שירות מקצועי ויעיל התואם את חוויית הלקוח שאתם רוצים לספק.

● הכינו מערך משלוחים משומן ויעיל. שלבו באפליקציית הקניות גם אזור לעדכון הקונה לגבי השלבים השונים בהם המשלוח נמצא, ליצירת שקיפות ומניעת שאלות ותלונות מיותרות. בנוסף, חישבו מראש על פתרונות יצירתיים, כמו הצבת לוקרים ברשתות הפיזיות, כפי שעשתה רנואר לאחרונה. הלקוחות יוכלו לרכוש מוצרים באונליין במחיר מוזל ולאסוף אותם מן הלוקרים, בחנות הפיזית, עם שוך הסערה.

● למרות ההכנות הקדחתניות, יהיו קונים שיכנסו לאתר שלכם אך מסיבות שונות לא יצליחו לסיים את הרכישה. מערכת שיווק אוטומטית שתתעד את התנועה באתר תאפשר לכם מאוחר יותר לחזור אליהם עם הצעות ערך רלוונטיות ולתחזק את הקשר עימם כלקוחות.

● לסיום, דאגו לסנכרן בין המלאי לבין הדרישה וזכרו כי רבעון רביעי אינו מסתיים אחרי Cyber Monday ולכן, כדאי לשמור קומץ מוצרים גם לחודש הבא.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל Ideo Digital, המתמחה בליווי חברות בבניית אסטרטגיה דיגיטלית ומימושה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים