מחקר: ה-IT לא ערוך לטרנספורמציה הדיגיטלית

על פי הסקר שיזמה קומוולט נמצא כי "רוב עובדי מחלקות ה-IT בארגונים מאמינים שאין בידם את הטכנולוגיה וההכשרה המתאימה שתאפשר לחולל בארגון חדשנות מתוך הנתונים הנמצאים ברשותו", כך לדברי רוברט האמר, מנכ״ל הענקית

13/11/2017 11:03
רוברט האמר, יו"ר, נשיא ומנכ"ל קומוולט. צילום: רן מירון

בכירים בארגונים מצהירים כי הם שואפים לטרנספורמציה מהירה לכיוון מודלים עסקיים דיגיטליים, אולם סקר עולמי שערכה קוואדרנט (Quadrant), ביוזמה של קומוולט (Commvault), חושף פער משמעותי בין ציפיות ההנהלה ובין מוכנות יחידות ה-IT.

הסקר שנערך בקרב 1,200 מנהלי IT ומקצועני IT בשישה שווקים ברחבי העולם, הוצג בכנס הבינלאומי של החברה, go 2017, שהתקיים במהלך השבוע שעבר בוושינגטון הבירה.

"הסקר מראה שבזמן שבכירים רבים מכירים בצורך לחזק את היכולת להוביל את החברות שלהם למהפכה דיגיטלית, אנשי ה-IT מדווחים למעשה על היעדר הכשרה מתאימה כדי ליצור את הבסיס למיקוד בנתונים אשר נדרש לצורך שינוי דיגיטלי וחדשנות", אמר רוברט האמר, יו"ר, נשיא, ומנכ"ל קומוולט, במסיבת העיתונאים שהתקיימה בכנס.

האמר חזר על המסר שהושמע שוב ושוב במהלך הכנס: "שינוי משמעותי מתרחש בעולם ה-IT, אשר בא לידי ביטוי במעבר ממיקוד בתשתית לגישה אסטרטגית ממוקדת בנתונים".

לדבריו, "מה שעוד מאיץ מגמה זו, הוא המעבר לסביבה מרובת עננים, שאמורה להביא לארגון יתרונות חשובים כמו  מניעת התקפות סייבר, התאוששות טובה יותר מהן, ציות לרגולציות נתונים חדשות, ושימוש באנליטיקה כדי לחולל תובנות עסקיות משמעותיות יותר".

לרכוש מיומנויות חדשות כדי להישאר רלוונטיים

ממצאי הסקר שהציגה קומוולט מראים שבמקביל להתחזקות מגמות אלו, מתחזקת המודעות לצורך בגישה הוליסטית יותר לניהול נתונים ואסטרטגיה ממוקדת נתונים, שמטרתן לחזק את יכולת החדשנות בארגון ואת היכולת התחרותית שלו.

מהממצאים המרכזיים שהוצגו בכנס עולה כי יותר מ-50% הדגישו את חשיבות הדטה, והשיבו שאיסוף וניהול נתונים טוב יותר, כמו גם כלים חדשים לניתוח מורכבות הולכת וגוברת של נתונים, הם היבטים חיוניים להצלחת העסק.

יותר מ-60% מהמשיבים, בהם כלל עובדי יחידות ה-IT, כולל בכירי המחלקות, דיווחו כי יש להם גישה לפחות ממחצית נתוני הארגון.

41% מהבכירים השיבו כי הם מאמינים שהארגונים שלהם מבינים ומוכנים בהיבט של חדשנות, ורק 29% מעובדי ה-IT השיבו באופן דומה – ממצא שמצביע על פער משמעותי בין תפישות הבכירים לעובדים בארגוני ה-IT.

להשיג את הדברים יוצאי הדופן

ממצא מעניין נוסף שעלה מהסקר, הוא שיותר משליש מעובדי ה-IT דיווחו שהבכירים בארגון יחושו דאגה, חרדה או פאניקה לו היו הם יודעים יותר ביחס לארגוני ה-IT שלהם. 16% נוספים דיווחו כי הבכירים יגיבו לעובדה זו בכעס ואף שאת נפש.

יותר מ-50% מעובדי ה-IT דיווחו כי הם מאמינים שתפקידיהם עתידים להשתנות באופן רדיקלי, ויידרש מהם לרכוש מיומנויות חדשות כדי להישאר רלוונטיים.

יותר משני שליש מהמשיבים מאמינים כי הארגונים שלהם אינם מוכנים למיגרציה של נתונים לענן והגנה על נתונים אלה.

יותר מ-40% השיבו כי לחברות שלהם אין עדיין תוכנית פרואקטיבית פורמלית לטרנספורמציה דיגיטלית.

"הסקר שיזמנו חושף הסכמה עולמית כמעט ביחס לחשיבות של ניהול דטה במטרה לחדש ולהשיג את הדברים יוצאי הדופן שנדרשים כדי ליצור עסקים דיגיטליים ולהביא לשיפור בחווית הלקוח", אמר האמר.

"בינתיים בכל יום ויום אנו רואים עדות לכך שחברות חזית ומנהלים טכנולגיים מתקדמים, נעים במהירות בפיתוח יכולות מתוחכמות ביותר של ניהול נתונים, תוך אספקת כלים, זמן והכשרה לצוותים שלהם. טרנספורמציה דיגיטלית אינה בחירה עוד; ארגונים חייבים להשתנות אחרת ימותו", אמר האמר.

אתגרים תחרותיים משמעותיים

האמר ציין כי ממחקרים בתחום ה-IT עולה, כי חברות שביכולתן לנצל תובנות שמופקות מהנתונים כדי לבצע החלטות אסטרטגיות, משפרות את הפרודקטיביות שלהם במעל 33%.

"חברות כמו שניידר אלקטריק (Schneider Electric) ו-Great-West Financial, אשר שינו את המודל העסקי שלהם, ממגנים את העתיד שלהם ומעצבים את התחומים בהם הם עוסקים. התמה השגורה בקרב עסקים אלו היא מנכ"לים ומנהלים טכנולוגיים מתקדמים שמכירים בכך שאין די בחזון הטרנספורמציה הדיגיטלית; תחת זאת, הם מעצימים את הארגונים שלהם באמצעות מיומנויות וכלים חדשים כדי ליצור בסיס ממוקד נתונים אשר תומך בתפעול יותר יעיל, תוך אפשרות לחולל תובנות עסקיות והגמישות לתמוך ברעיונות חדשים רדיקליים וכן יישומים חדשים עימם ניתן לעשות עסקים עם הלקוחות שלהם".

לדברי האמר, סימני האזהרה שעולים מסקר זה הם ברורים. "אמנם מחלקות ה-IT נועדו להיות ראש החנית של עסקים דיגיטליים – בפועל הם אינם מצויידים לעשות כן".

הוא הדגיש את הממצאים שעלו מהסקר, לפיהם לעובדי ה-IT יש ספקות משמעותיות ביחס ליכולות שלהם להיות סוכני שינוי. "המחסור בארגונים שמתבטא לפי הסקר בהכשרה וכלים טכנולוגיים, יוביל בסופו של דבר לאתגרים תחרותיים משמעותיים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים