חלומות על רטרו

8Bit Photo Lab ,Retro Effects היא אמנם אפליקציה לעריכת תמונה, אך בשונה מאחרות היא מיועדת לנוסטלגים המתגעגעים לשנות ה-70 וה-80, ועל כן היא מאוד מוגדרת, ומאוד מאוד מוטת התקופה

8Bit Photo Lab, Retro Effects

אני לא יודע היכן בדיוק מתחילים זכרונות המחשוב האישי האישיות שלכם. עם זאת, אני חושב שאני יכול לומר במידה לא קטנה של וודאות שלא מעטים מכם זכו לעבוד עם מסכי ההיסטוריה הפרטית שלהם. אתם יודעים מה, אני בטוח שגם יש כמה שעבדו עם מחשבי Commodore PET ודומיהם, עם המסך השחור/ירוק המוזר והמעצבן הזה שאפילו די הכאיב לעיניים.

כך או כך, אלו היו הימים בהם הטקסט היה המלך, התווים. ימים בהם קודם כל ספרו את המסך בגודל של 80×25 תווים הרבה לפני שמישהו חשב ממש על רזולוציה גרפית או במונחים כמו צבע בעומק של 16-ביט, תמיכה ב-16 מיליון צבעים, וכמובן Super VGA אם תרשו לי לדלג כמה דורות קדימה.

וכן כמובן שאף אחד לא חשב אז שיום אחד יגיע ובאיזה אתר טכנולוגי בישראל יישב כתב מול המחשב ויכתוב על אפליקציה בטלפון שמציע רזולוציה באיכות של 1,920×1,080 פיקסלים.

אז, כותבי המשחקים הראשונים, אומני המחשוב הראשונים, אותם ראשונים שבכלל רצו להציג תמונות במסמכים וכדומה, דיברו בלשון ראשונית שהפכה למין סמן של תקופה שהיום אפשר כבר לכנות אותה תקופת ה-8 ביט.

מי מכם שמשתמש בטלפון ו/או בטאבלט ו/או במחשב שלו גם כדי לשחק משחקים, מעבר למשחקי ה-"שלוש בשורה אחת", כנראה כבר נתקל במשחקים נוסטלגיים כאלה או אחרים שמציגים את מרכולתם ב-8 ביט, או יותר נכון בדמויות וציורים עם פיקסלים גדולים ושמנים שמזכירים את המשחקים הראשונים של פעם, כולל הצבעוניים שבהם.

מתגעגעים לרזולוציה של פעם

גם 8Bit Photo Lab ,Retro Effects פוסעת למעשה בנתיב הזה שכל כך ברור משמה, אבל לא כדי לשחק, אלא כדי לעזור לאלו שחושבים ששנות ה-70 וה-80 של המאה העשרים היו הרבה יותר יפים, או לפחות לאלו שמתגעגעים כל כך לרזולוציה של פעם. לאלו שכל כך מחפשים רטרו.

בעיקרון מדובר למעשה באפליקציה לעריכת תמונה, כולל הבחירה הרגילה של תמונה מאוסף התמונות שמור בטלפון או תמונה "טרייה" שמצלמים באמצעות האפליקציה עצמה, אבל היא מאוד מאוד מוגדרת, ומאוד מאוד מוטת התקופה. זה בא לידי ביטוי בכך שאפילו תצוגת הרגע של מסך הפתיחה מציגה תמונה אורבנית מפוקסלת, ושאפילו הכלים מוצעים בתצוגה שאפיינה תוכנות עריכה של פעם, עם קווים גדולים וברורים.

אבל כאמור בכל זאת אנחנו באפליקציה לטלפון, וזה אומר שכדי לגלות את כל הכלים שעומדים לרשות האומן החובב צריך לגלול את שורת הכלים בעזרת האצבע, קודם כל רק שמאלה, כי נמצאים בקצה, ואחר כך כמובן לשני הצדדים לפי הצורך, וכמו תמיד לכל כלי יש ערכה של אפשרויות, וכנהוג באפליקציות מסוג עריכת תמונה, חלק מהאפשרויות הללו זמינות רק בגרסת ה-Pro. עם זאת, יש בהחלט מספיק כלים לשחק עמם.

מראה שונה לחלוטין מהמקור

הכלי הכי מעניין, לפחות בהיבט הנוסטלגי, מסומן כלוח צבעים והוא מסמל בחירה בערכת צבעים. ערכות הצבעים הללו, שבגרסת ה-Pro הן 50 במספר, בעצם מאפשרות לבחור ערכות צבעים שהיו נהוגות בתקופות שונות: 16 ו-64 צבעים של Vic 20 ו-Commodore 64, ערכת צבעי CGA שמורכבת למעשה מארבעה צבעים בלבד בשילובים שונים, ערכת צבעי Windows ב-20 גוונים וערכה אחרת בת 16 גוונים שהייתה בשימוש במקינטושים בעלי המסך הצבעוני הראשונים וכך הלאה.

כל בחירה כזו משנה מיד את התמונה שנבחרה לצורך עריכה, ובכפתור אחד למעשה מעניקים לה מראה שונה לחלוטין מהמקור, תוך התאמת הצבעים המקוריים לצבעים שכלולים בלוח הנבחר.

אבל כמובן בחירת המסננים מבוססי ערכות הצבעים היא רק צעד אחד מיני רבים שאפשר לבחור לפני ששומרים את התמונה ומפזרים אותה לכל פינות העולם שמעונין בכך, ואולי בעצם גם מעבר לכך.

אפשר לבחור לדוגמה את יחס ההיבט של התמונה, אפשר לבחור עד כמה היא תהיה מפוקסלת ובאיזו צורה היא תהיה מפוקסלת, אפשר אפילו לבחור מסננים שמחקים תקלות בתצוגה הגרפית, או גליצ'ים בלשון האפליקציה, כאלה שמוסיפים סוגי רעידות, וכמובן שאפשר לבחור גם מסננים יחסית רגילים כמו רוויית צבעים, בהירות, חדות וכדומה, כשבחלק מהכלים מופיע דגם פס צד שמאפשר לקבוע את רמת ההשפעה של המסנן על התמונה.

בכל מקרה, גם אם לא זוכרים מה עושה כל כלי בכל רגע נתון, אפשר לבצע לחיצה ארוכה על האייקון שלו, לחיצה שמובילה להופעת חלונית קטנה במרכז המסך עם הסבר מדויק.

בסופו של דבר, 8Bit Photo Lab, Retro Effects הוא סוג של שעשוע שמיועד בדיוק לאלו שאוהבים להשתעשע עם התמונות שהם מצלמים גם כך או כך, ומחפשים עוד דרך לעשות את זה.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים