מה תציג עיריית אילת בכנס ערים חכמות בברצלונה?

משלחת מהעיר הדרומית מגיעה לכנס עם שורה של דוגמאות לפרויקטים שמבוצעים בה ● סגן ראש העיר, אלי לנקרי, מסביר

אלי לנקרי, ראש עיריית אילת. צילום: דוברות העירייה

בין העיריות שיציגו בכנס Smart City, שייערך בשבוע הבא בברצלונה, תהיה, בפעם הראשונה, עיריית אילת. היא תיוצג על ידי משלחת בראשות סגן ראש העיר וממלא מקומו, אלי לנקרי, שמוביל בה את מהפכת העיר החכמה, יחד עם צוות ניהול שבו חברים מנכ"ל ומנמ"ר העירייה.

לנקרי אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "נדגיש בברצלונה קודם כל את הניסיון שיש לנו כעיר חכמה, ונראה עיר שמממשת בפועל פרויקטים בתחום ולא רק מצהירה או מדברת על כך". בין מגוון הפרויקטים שאילת תציג, לנקרי מתעכב על שניים, שכבר פועלים בעיר: מערכת ניהול חכמה ותפיסת העצמאות האנרגטית של עיריית אילת.

מטרתה של מערכת הניהול החכמה היא לאפשר למקבלי ההחלטות בעירייה לקבל חיווי בזמן אמת על כל מה שקורה בעיר בכל התחומים ולקבל החלטות. המידע מגיע מחיישנים שהותקנו ברחבי אילת, ממצלמות וממערכות מידע שמחברות בין כל הנתונים ומאפשרות ניתוח מיידי של המידע.

המטרות של תפיסת העצמאות האנרגטית שעיריית אילת מקדמת וכאמור, תוצג אף היא בכנס, הן להתייעל ולחסוך בהוצאות האנרגיה של התושבים ושל העיר.

לנציגי העירייה שיהיו בכנס בברצלונה מצטרפות מספר חברות סטארט-אפ שפועלות במסגרת החממות הטכנולוגיות של עיריית אילת. בין היתר, יוצג במסגרת זו פתרון הכביש החשמלי, שיהווה את התשתית למערכת הסעה המונית שתשמש את הבאים משדה התעופה החדש בתמנע לעיר ולמלונותיה.

התעניינות רבה בעולם

לדברי לנקרי, יש התעניינות רבה בעולם בפתרונות הטכנולוגיים שמיושמים באילת, ואחת המטרות של הביקור בברצלונה הוא לחזק אותה ואת הקשרים של עיריית אילת עם עיריות אחרות בעולם. "אני סבור ששיתוף ידע והחלפת חוויות ומסקנות בין ערים הם דברים הכרחיים להתפתחות של עיר חכמה", אמר לנקרי. "בסופו של יום, כל עיר תיקח את זה לכיוונים הספציפיים שלה, שקשורים בתרבות, באופי ובצרכים של העיר. יש ערים כמו אילת שהתיירות והאנרגיה הן גורם חשוב בהן ויש ערים שנושאים אחרים מעניינים אותן. לקהילה יש השפעה חשובה בקבלת ההחלטות לגבי אופי העיר החכמה".

יצוין כי הפרויקטים באילת מעוררים עניין לא רק בקרב גורמים מוניציפליים בעולם, כי אם גם בקרב חברות. כך, ג'נרל אלקטריק (GE) בחרה בעיר לביצוע פרויקטים במסגרת החטיבה הדיגיטלית שלה. "החברה מנהלת לצורך כך תחרות עולמית וקראה לסטארט-אפים מרחבי העולם להגיש לה הצעות. היא הגדירה למשתתפים בתחרות שני אתגרים: ניהול ואופטימיזציה של תחבורה, שתנהל את התעבורה משדה התעופה, וניהול אנרגיה חכמה", אמר לנקרי. 21 חברות הגיעו לשלב הגמר, שייערך בחודש הבא, בתוכן חברות ישראליות. "שלוש החברות שיזכו יאומצו על ידי ג'נרל אלקטריק ויגיעו אלינו", ציין.

לנקרי אמר שאחד מסודות ההצלחה של יישום העיר החכמה באילת הוא תהליך קבלת ההחלטות, שכולל ועדות היגוי, תכניות סדורות שעוסקות בביצוע ומימוש ועבודה צמודה עם היועץ אורי בן ארי, שמלווה את העיר מזה כמה שנים. העירייה אף קיבלה תקציב לא קטן מהאיחוד האירופי, שמעודד יישום ערים חכמות בעולם. "בסופו של דבר, כשמביאים בפניי הצעות לפרויקטים אני מסתכל האם זה תורם לשיפור השירות לאזרח או לא. ממש לא מעניין אותי אם יגדירו את אילת כעיר חכמה או לא. מה שחשוב אלה העשייה והתוצאה ובהקשר זה, אילת הולכת בדרך הנכונה, אם כי יש לנו דרך ארוכה מאוד", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים