היזם שהקים סטארט-אפ בגלל אנטישמיות של הבוסית

לאורן הרנבו נמאס מההערות האנטי ישראליות והאנטישמיות של הבוסית שלו, אז הוא החליט שהוא לא רוצה להיות יותר שכיר והקים סטארט-אפ שעוסק בתחום הפרסום בווידיאו

30/10/2017 17:10
אורן הרנבו, ממקימי EyeView. צילום: רוד גודמן

הסיפור של אורן הרנבו, אורח הפודקאסט הפעם, כולל התחלה בחברת היי-טק ישראלית שהוציאה לא מעט יזמים, נישואים, מעבר לחו"ל, עבודה תחת בוסית אנטי ישראלית ואף אנטישמית, והקמת סטארט-אפ.

הרנבו התחיל את הקריירה שלו כמנהל מוצר בחברת ההימורים אונליין 888. הוא מספר שהיה זה עבורו בית ספר מדהים. הרבה יזמים מוצלחים יצאו משם, ביניהם מקימי פלייטיקה (Playtika), אחד היזמים של מאטומי (Matomy) ודודו רינג, שהקים ביחד עם האחים אסיה את eToro.

ב-888 הכיר הרנבו את אשתו לעתיד, שהייתה אז מנהלת התוכן של החברה עבור השוק הצרפתי. אחרי החתונה החליטו בני הזוג המאושרים לעבור לגור לזמן מה באוסטרליה. כשגרו שם, הוא עבד בסוכנות פרסום מקומית, בתור מנהל פרויקט. הבוסית שלו הייתה בחורה אוסטרית-אוסטרלית – לכאורה ליברלית-שמאלנית, אבל בפועל, לא יכול היה להיות לה יותר גרוע מכך שבצוות שלה יש בחור יהודי-ישראלי. יום יום היא הייתה מספרת להרנבו על הדברים הנוראיים, לדבריה, שהישראלים עושים לפלסטינים. היא גם הייתה מזכירה לו את הדברים ה-"מדהימים" שהיטלר עשה לכלכלה הגרמנית ועד כמה זה לא הוגן שלא זוכרים לו את זה. הייתה זו עבור הרנבו חוויה אנטישמית לא נעימה במקום העבודה, שהביאה להידרדרות במערכת היחסים בינו לבין הבוסית שלו. בשלב מסוים הוא החליט לעזוב את המקום ולא לעבוד יותר עבור אף אחד כשכיר, אלא להקים עסק עצמאי משלו.

באותה השנה, 2006, הקים אחיו, רן, את 5min, שהתעסקה בווידיאו. הרנבו החליט לקחת את מה שלמד בתור מנהל מוצר ב-888 על תחום ה-Performance advertising ולהקים פלטפורמת פרסום בווידיאו. הוא דיבר על הרעיון שלו עם חבר ילדות בשם טל ריזנפלד. שניהם גדלו בנווה מונוסון ושירתו יחד בסיירת הצנחנים. ריזנפלד, שעמד באותה העת לסיים את לימודי התואר השני שלו באוניברסיטת הארוורד, אהב את הרעיון, והשניים הקימו את EyeView.

מאז הקמתה גייסה החברה כ-57 מיליון דולר בחמישה סבבים מקרנות כמו Innovation Endeavors, ג'מיני, Qumra ,Lightspeed ו-Marker. כיום היא מעסיקה כ-160 עובדים.

בראיון לפודקאסט יזמות או למות דיבר הרנבו על האפשרויות לגייס או לא לגייס השקעות. לדבריו, "זה קשור לחזון של היזם או היזמים ומה הם רוצים בחיים. פגשתי הרבה יזמים שהם אנטי משקיעים. החלום שלי, או מה שעשה לי פרפרים בבטן, זה לראות חברות בשווי של מיליארד דולר (Billion dollar companies). יש יזמים שפתחו את העסק שלהם לבד ושהוא 100% שלהם ולעומת זאת, כאלה שפתחו חברה, גייסו כסף וביצעו הנפקה. תמיד נמשכתי לצד השני".

הוא הוסיף ש-"אני מעריץ יזמים שמשפיעים על העולם. כמובן שכסף זה נפלא וכיף, אבל זה לא מה שדרבן אותי או את השותפים שלי. רצינו לעשות דברים בגדול, וקרנות הון-סיכון הן השותפים הכי טובים ליזמים כדי להשפיע השפעה גדולה על העולם. אי אפשר לבצע את זה לבד".

לראיון המלא עם הרנבו באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים