ג'אל ונצ'רס גייסה 60 מיליון דולר לקרן הון-סיכון חדשה

הקרן תתמקד בהשקעות בטכנולוגיות B2B, ובכלל זה חברות המציעות תוכנה כשירות, ובחברות שיש להן טכנולוגיה המיועדת לשוק הביטחוני

למעלה מימין: יאיר אלבז וטל שקד. למטה מימין: יהושע לוינברג ועמירם לוינברג. צילום: איתמר פורר

קרן ההון-סיכון ג'אל ונצ'רס הודיעה היום (ב') על גיוס של 60 מיליון דולר לטובת קרן חדשה להשקעה בסטארט-אפים בשלבי פיתוח מתקדמים ובעלי מכירות שנתיות של מיליון דולר ויותר.

הקרן הוקמה על ידי עמירם ויהושע לוינברג, שניים ממייסדי גילת רשתות לוויין, ביחד עם טל שקד ויאיר אלבז. ארבעתם ישמשו כשותפים המנהלים של הקרן. שותף נוסף בה (Venture Partner) הוא דוד סיקורסקי מז'נבה. מרבית ההון מגיע ממשקיעים זרים, כשגם השותפים עצמם הם משקיעים משמעותיים בקרן.

יצוין כי הקרן תתמקד בשני תחומים עיקריים: השקעות בטכנולוגיות B2B, ובכלל זה חברות המציעות תוכנה כשירות (SaaS), וחברות שיש להן טכנולוגיה המיועדת לשוק הביטחוני. בג'אל מציינים שלמרות היתרון הברור של ישראל בתחום זה, אין כמעט קרנות הון-סיכון שמשקיעות בו והיא מקווה לתת מענה לצורך הזה.

ג'אל ונצ'רס הוקמה לפני כעשור כחברת השקעות על ידי יהושע ועמירם לוינברג, וריכזה את פעילות השקעות ההיי-טק של האחים. היא כבר הניבה למשקיעיה מספר אקזיטים, בהם: קסמבה, שנמכרה ללייבפרסון (Liveperson); חברת המדפסות הדיגיטליות מתן, שנמכרה לאפי (Efii); וננורפ (nanoRep), שנרכשה באחרונה על ידי Logmein. חברה בולטת נוספת בפורטפוליו של ג'אל היא Feedvisor, שביצעה השנה גיוס של 20 מיליון דולר.

יצוין כי הקרן החדשה כבר ביצעה שלוש השקעות – בחברת הסייבר Dome9, חברת הטרוול-טק Fornova והחברה הביטחונית אמטריין, שפיתחה טכנולוגיה להסוואה טרמית.

יהושע לוינברג אמר כי "יש בישראל תעשיית היי-טק יוצאת דופן באיכותה, ובכלל זה קרנות הון-סיכון מצוינות. אנחנו מביאים בעיקר את הניסיון הרב שצברנו במשך שנים רבות כיזמים, מנהלים ומשקיעים. אנחנו רואים את עצמנו כבוני חברות, ועברנו מספר פעמים את המסלול מסטארט-אפ עם רעיון ועד לחברה שמוכרת בעשרות ומאות מיליוני דולרים. בעזרת הניסיון הזה, אנחנו מנסים לסייע ליזמים של חברות הפורטפוליו שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים