"מגמת העל ב-IT, גם בישראל – הטרנספורמציה הדיגיטלית"

"התוצאה שלה היא יצירת פער חריף בין כמות הנתונים שמיוצרים בארגונים ליכולת לספק תשתית ויכולות המשכיות עסקית והתאוששות מאסון לנתונים אלה", אמר משה לסמן, מייסד ומנכ"ל גלובל דטה סנטר, בפרויקט ראש השנה של אנשים ומחשבים

משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר. צילום: קובי קנטור ז"ל

איך אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"ההיי-טק הישראלי המשיך להתפתח בשנה החולפת, עם התפתחויות מעניינות בתחומי ה-IT השונים. מגמת העל בעולם כיום, שיש לה השפעות גם על תעשיית ההיי-טק בישראל, היא הטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברים לא רק ארגונים שמרחיבים ומעמיקים יכולות דיגיטליות קיימות, אלא גם ארגונים פחות טכנולוגיים באופיים מתחומים כמו בנקאות, ביטוח ואף תעשיה. התוצאה הברורה של הטרנספורמציה הדיגיטלית היא יצירת פער חריף בין כמות הנתונים שמיוצרים בארגונים לבין היכולת לספק תשתית ויכולות המשכיות עסקית והתאוששות מאסון לנתונים אלה. כמויות הנתונים שמייצר העולם הדיגיטלי הן כמעט בלתי נתפסות.

לשם המחשה, ברמה הגלובלית, התחזית של IDG מעריכה שהעולם עשוי לייצר נתונים בהיקף של 163 זטה-בייט בשנה – כלומר, 163 טריליון ג'יגה-בייט – עד 2025.

לתוך הפער הזה נכנסים לא רק שירותי הענן, אלא גם שירותי הדטה סנטר, מכיוון שכל ביט של מידע צריך להיות מאוחסן בתשתית שהיא בסופו של דבר פיזית. זו הסיבה שארגונים בישראל, כמו גם בעולם, מחזקים את מעמדו של הדטה סנטר כאבן הבניין הפיזית היסודית של הטרנספורמציה הדיגיטלית. לא במקרה Research and Markets חוזה ששוק בינוי הדטה סנטרים צפוי לשיעור גידול שנתי ממוצע של 9.3% בסיכום השנים 2014-2019 ויגיע לכ-23 מיליארד דולר בשנה".

את מי היית בוחר כחברת השנה בהיי-טק הישראלי?
"חברת השנה היא מובילאיי (Mobileye), שמכירתה לאינטל (Intel) בסכום של 15.3 מיליארד דולר האיצה את ההשקעות מהארץ ומהעולם בתעשיית האוטו-טק הישראלית ויצרה עליית מדרגה יוצאת דופן באטרקטיביות של חברות ישראליות חדשניות בעיני ענקיות היי-טק גלובליות".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"אני מאחל להיי-טק הישראלי שיחזק את החדשנות הישראלית באופן שגם ימצה את פוטנציאל הצמיחה של הענף עצמו וגם יקדם את כלל החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים