בכירת אבטחה בגוגל: הגנות סייבר מבוססות בינה מלאכותית לא יעזרו

הת'ר אדקינס - הממונה מזה שנים על תחום האבטחה בשורות ענקית הטכנולוגיה - דיברה השבוע בכנס על ה-NSA ועל איומי הסייבר והזהירה כי גם אבטחה שתישען על למידת מכונה ואינטליגנציה מלאכותית לא תוכל לסייע למערכות המחשבים שלא להיפגע

בינה מלאכותית לא תעזור. גוגל

מנהלת האבטחה של גוגל (Google), הת'ר אדקינס, הזהירה מפני אבטחת סייבר שפועלת על אינטליגנציה מלאכותית. לדבריה זו לא תסייע לחסום את תוקפי הסייבר והוסיפה ואמרה שמוטב שחברות ישלמו לחבורה של מהנדסים זוטרים שיתקנו ויטלאו את הפגיעויות מדי יום ביומו.

בדבריה בכנס TechCrunch Disrupt 2017, שהתקיים ביום ב' בסן פרנסיסקו, הזהירה אדקינס – שהיא חברה מייסדת של צוות האבטחה של גוגל – את הקהל כי אבטחת סייבר מבוססת בינה מלאכותית – AI cyberdefenses – תייצר יותר מדי תוצאות חיוביות שגויות. היא טענה כי תוכנת אבטחה המופעלת על בסיס בינה מלאכותית מסוגלת בקושי לעצור את שיטות ההתקפה של עידן 1970, ובוודאי שלא את אלו הקיימות כיום. וזאת למרות שלדבריה שיטות ההתקפה לא השתנו הרבה לאורך השנים, כך על פי CNBC.

אתגר נוסף שאותו ציינה אדקינס הוא כי למידת מכונה דורשת משוב בכדי לדעת מה טוב ורע, דבר שקשה לזהות כאשר תכניות זדוניות מסוות את טבען האמיתי. לדבריה, "בינה מלאכותית טובה בזיהוי התנהגות חריגה, אבל היא תזהה גם 99 נקודות אחרות שאנשים צריכים להיכנס ולבדוק, רק כדי לגלות שזו לא הייתה התקפה".

"לטפל באבטחת סייבר עם יותר כישרון ופחות טכנולוגיה"

כשנשאלה אם היא מתייגת את ה-NSA כ"איום בחסות המדינה", באותו אופן שבו נתפשים שירותי הביון של רוסיה וסין, השיבה אדקינס בחיוב. מנהלת האבטחה של ענקית החיפוש אמרה כי ה-NSA עצמו אינו מהווה איום ביטחוני משמעותי כל כך אלא דווקא כלי התוכנה והטכניקות שהוא מפתח.

יש להניח שאדקינס התייחסה בתשובתה זו למקרה שאירוע באפריל, כשמגוון של כלי פריצה, שנוצרו לכאורה על ידי הסוכנות הפדרלית האמריקנית, נחשפו ודלפו לאינטרנט. אחת התוכנות מתוצרת NSA לכאורה, שהוזכרה בחשיפה זו, דווחה מאוחר יותר ככזו שאפשרה להפעלתה של מתקפת הכופרה הבינלאומית הידועה בשם WannaCry, אשר הדביקה מחשבים רבים ברחבי כדור הארץ, סיכנה מגוון רחב של מערכות, כולל כמה שהן מערכות קריטיות ומצילות חיים, כמו מערכות בביתי חולים.

אדקינס הוסיפה ואמרה כי לדעתה יותר כישרון ופחות טכנולוגיה הם האסטרטגיה הטובה ביותר לשמירת הרשתות בטוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים