אילון מאסק צייץ את מועד חשיפת המשאית החשמלית של טסלה

מנכ"ל טסלה הודיע על המועד המשוער של האירוע שמהווה דחיה קלה מההערכות שנשמעו עד כה בנוגע לאירוע החשיפה ● מניית החברה זינקה ב-3 אחוזים לאחר הודעתו

פרצה שבינתיים כבר טופלה. טסלה. צילום: נאדג, BigStock

נדמה כי כל תעשיית ההיי-טק מפתחת טכנולוגיות חדשות לכלי רכב. בזמן ש-Waymo של אלפבית (Alphabet) חולמת ושוקדת על מכוניות בנהיגה עצמית ומתקוטטת עם אובר (Uber) על זכויות פטנטים, סמסונג (Samsung) מודיעה כי היא משקיעה 300 מיליון דולר בטכנולוגיה האוטומטית לכלי רכב, ואילו טסלה (Tesla) חושפת את משאית הסמי-טרק שלה כבר ב-26 באוקטובר.

על פי ציוץ חדש שהעלה מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, לחשבון הטוויטר (Twitter) שלו ביום ה' האחרון, העולם יצטרך להמתין עד לסוף החודש הבא בכדי לראות את המשאית החשמלית שפיתחה החברה. בציוץ נקב מאסק לא רק בתאריך המיועד להסרת הלוט, אלא גם סיפק את המיקום של אירוע החשיפה – הות'ורן, קליפורניה, במטה של החברה שלו SpaceX, שבו קיימה טסלה אירועים בעבר.

מניית טסלה קפצה ביותר מ-3% בשעות שלאחר ציוצו של מאסק שכלל את הפרטים על חשיפת המשאית החשמלית.

על אף שמאסק כינה אותה "חיה" בציוץ שפרסם, עד כה נחשף מידע מועט אודות המשאית החשמלית. לפי דיווח ברויטרס (Reuters), המשאית תוכל להגיע לטווח של 200-300 קילומטרים בהטענה אחת, משמע תתאים במיוחד לביצוע משלוחים אזוריים מאשר כאלו שכרוכים במרחקים ארוכים.

כמו עם כל כלי הרכב החשמליים, למשאיות חשמליות יש פוטנציאל להוזיל באופן משמעותי את הוצאות המפעילים שלהן על עלויות תחזוקה בהשוואה למשאיות הדיזל שבהן נעשה שימוש נכון לעכשיו. המשאיות אמורות להיות שקטות יותר באופן משמעותי ולא לגרום לפליטת פיח וזיהום אוויר רב כפי עושות המשאיות כיום. כמובן שלעת עתה טווח וזמן הטעינה עדיין בעייתיים.

שמות גז במירוץ כלי הרכב של המחר

כניסתה של טסלה לשוק המשאיות המסחריות עם משאיות חשמליות עשויה להכניס תחרות משמעותית לתחום, ומהווה גם צעד אחד נוסף בדרך אל המשאיות האוטונומיות לגמרי, שנמצאות בפיתוח של מספר חברות כיום.

במקביל, סיפק בשבוע החולף ג'ון קראפקיק, מנכ"ל חברת המכוניות האוטונומיות של אלפבית, Waymo, פרטים חדשים על תכניות החברה שלו לעשות כסף מהטכנולוגיה שלה לנהיגה עצמית. קראפקיק דיבר בכנס בלומברג (Bloomberg) וכשנשאל האם טכנולוגיה לנהיגה עצמית במשאיות אורכת זמן רב יותר לפיתוח ענה כי "לגמרי. החלפת הנהג במשאית סביר להניח שלא תקרה בעשרות השנים הבאות, כיוון שנהיגה במשאית היא יותר מסובכת מאשר נהיגה במכונית ודורשת הכשרה נוספת בעבור מערכות המחשב. בנוסף, נהגי משאיות מבצעים משימות תחזוקה חשובות במהלך נסיעות ארוכות, דבר שהמחשב אינו יכול להחליף".

מתחרה נוספת בתחום כלי הרכב העתידניים היא סמסונג, שנכנסת במשנה מרץ למירוץ. החברה הדרום קוריאנית השיקה קרן חדשה בשם Automotive Innovation Fund ובהקיף של 300 מיליון דולרים, שמטרתה להשקיע בחברות שמתמחות בבניית טכנולוגיות רכב. כצעד ראשון, הקרן משקיעה 90 מיליון דולר בחברת TTTech, חברה אוסטרית המייצרת תוכנות בטיחות למכוניות מחוברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים