רכבי Street View של גוגל קיבלו סוף סוף שדרוג משמעותי

ענקית הטכנולוגיה עדכנה את המצלמות שמותקנות על רכבי ה-Street View שלה בפעם הראשונה מזה שמונה שנים ● המצלמות החדשות והאיכותיות אמורות לספק צילומים ונתונים טובים בהרבה בעבור יכולות למידת המכונה שמפתחת גוגל

רכב של Google Street View. צילום: Hayaain/BigStock

פרויקט Street View של גוגל (Google) עומד להפוך להרבה יותר מעניין והרבה יותר מועיל לאנושות, תודות לתמונות איכותיות יותר ולשיפורים לאלגוריתמים שבוחנים אותן, שהכניסה הענקית לשירות.

האלגוריתמים יפעלו בכדי לייצר אינדקס של מיקומים בעולם האמיתי באופן הדומה הרבה יותר לדרך שבה ענקית החיפוש מאנדקסת אתרי אינטרנט, מתוך תקווה שכך תהיה החברה מסוגלת לספק תשובות רלוונטיות בהרבה לכמה מהשאלות הקשות יותר שמוצגות לכלי המפות שלה (Google Maps) ול-Street View.

החנות הוורודה שליד הכנסייה

ליתר דיוק, הצוות שמאחורי הפרויקט – בראשותה של סמנכ"לית חטיבת המפות של החברה, ג'ן פיצפטריק – רוצה להיות מסוגל לספק תשובות מדויקות לשאלות שבדרך כלל ועד כה רק בן אנוש היה מסוגל לענות עליהן. פיצפטריק הציגה כדוגמה לכך את השאלה, "מה שם החנות הוורודה ליד הכנסייה שבפינה"?

גוגל רוצה גם להיות מסוגלת לקבל מידע נוסף על שעות העבודה בבתי עסק, באיזה תחום ספציפית עוסקת כל חנות, ועוד, וזאת מבלי להזדקק למשוב מלקוחות. במקום זאת, כדי לענות על שאלות כמו זו של פיצפטריק ואחרות, גוגל זקוקה לתיעודים הרבה יותר מפורטים בעבור הניתוח שיבצעו אלגוריתמי הבינה המלאכותית שלה.

לצורך כך ישמשו המצלמות החדשות שיעזרו ללכוד תמונות ברורות יותר, ברזולוציה גבוהה יותר, ובצבעוניות עזה יותר. כמו בעיצוב הישן, לגג הרכב יוצמד מתקן, שאחראי למצלמות ביחידת ה-360 מעלות. אבל הכדור קטן החדש יכלול רק שבע מצלמות (קודם לכן היו 15), המצוידות בחיישני 20 מגה פיקסל מתקדמים. כלי הרכב גם יישא שתי מצלמות שינציחו תמונות סטילס באיכות HD, ויהיו לו גם שתי תושבות בחזית ומאחור בעבור מכ"ם לייזר.

11 שנים ו-80 מיליארד תמונות

בכך מקבלת למעשה מערכת הצילום במכוניות Street View שדרוג גדול – הראשון מזה שמונה שנים. המערכת החדשה עצמה נבנתה בעזרתו של סטיב סילברמן – אדם שעזר למקם מצלמות על מאדים – ויש לה יתרונות ברורים על פני המערכת הישנה.

ה-Street View החל את דרכו בשנת 2006 כפרויקט של גוגל שמטרתו לאסוף ולפרסם נתוני מיפוי. למעלה מ-80 מיליארד תמונות צולמו באלפי מקומות בעולם, בלמעלה מ-85 מדינות, מאז השקתו לפני 11 שנים.

לכן, למרות שהמיפוי באמצעות המערכת כבר החל, אין לדעת מתי החברה תגיע לעדכון מלא של כל המיקומים הממופים שלה עם התמונות החדשות והמידע העכשווי שייאסף. בהתחשב בכך שלגוגל יש עדיין הרבה שטחים שלא נחקרו לצורך מיפוי, הפרויקט כולו עדיין זקוק לעבודה רבה עד שיושלם.

הטכנולוגיה החדשה והממצאים המעודכנים אמורים להיות שימושיים במיוחד בתחומים חדשים שהחברה מקווה להוסיף למסדי הנתונים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים