ביל גייטס תרם שוב בענק – העניק 4.6 מיליארד דולר לצדקה

מייסד מיקרוסופט חילק בחודש יוני צדקה בסכום שמהווה כחמישה אחוזים מהונו - אקט שהוא התרומה הגדולה ביותר שלו מאז שנת 2000 ● למרות הנדבנות הוא עדיין האיש העשיר בעולם

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

ביל גייטס, המייסד השותף המפורסם שהקים את חברת מיקרוסופט (Microsoft), ידוע כנדבן שנוהג לחלק מהונו העצום, אבל התרומה האחרונה שלו גדולה במיוחד ועומדת על כ-5% מעושרו, שמוערך כיום בכ-86.1 מילארדי דולרים, כך על פי ה-Bloomberg Billionaires Index values.

מושא תרומתו הנוכחית של גייטס בן ה-61 – שבמהלך חלק נכבד מחייו הבוגרים נחשב כאיש העשיר ביותר בעולם, וזאת למרות שחילק 64 מיליון ממניותיו במיקרוסופט – עדיין לא נחשף. לנוכח התרומות הרבות, חלקו של גייטס במיקרוסופט עומד נכון להיום רק על 1.3%.

גייטס ואשתו מלינדה תרמו מאז 1994 סכום כולל של 35 מיליארד דולר במזומן ובמניות (בהתבסס על שווי המניות בזמן המתנות) למגוון מטרות צדקה. התרומה האחרונה נעשתה כבר בחודש יוני, אך פורסמה רק השבוע (ב') בעקבות הגשת מסמכים לוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC. למרות שאין פרטים על התרומה המדוברת לרוב, כאשר מסמכים פדרליים מוגשים, מדובר על תרומה לקרן, כך לדברי ה-Chronicle of Philanthropy.

מקים קרנות וחולק את עושרו עם העולם

בהיסטוריית הנתינה של גייטס נרשמו כבר תרומות גדולות במיוחד – בשנת 1999 תרם המיליארדר 16 מיליארד דולרים במניות מיקרוסופט, ועוד תרומה גדולה עמדה על 5.1 מיליארד דולר שאותם חילק גייטס לעולם בשנת המילניום. את עיקר התרומות שלו העניק עד כה לקרן ביל ומלינדה גייטס – גוף הצדקה שהוא ואשתו הקימו, ושדרכו הם מכוונים את המאמצים הפילנתרופיים שלהם.

בשנת 2010 הקים גייטס גם את ארגון Giving Pledge יחד עם המשקיע המיליארדר וורן באפט, ואל הצמד הצטרפו בהמשך 168 נדבנים אחרים, שהבטיחו לתת את רוב עושרם לצדקה.

על התואר האיש העשיר בעולם מתחרה עם גייטס באחרונה ג'ף בזוס מאמזון (Amazon). בזוס, שעושרו עלה ב-30% מאז ה-1 בינואר, הפך לזמן קצר לאדם העשיר ביותר בעולם בחודש שעבר, אבל לבסוף נשאר לנשוף בעורפו של גייטס, שנותר בראש הרשימה לעת עתה.

דובר מיקרוסופט ודוברו של גייטס לא השיבו בינתיים לבקשות תגובה לידיעה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים