אפליקציית צ'טים השביתה שרתים של אתר הימין הקיצוני Alt-Right

Discord טוענת כי החשבונות המתארחים על השרתים הללו הפרו את תנאי השימוש שלה, והפיצו אלימות ושנאה

כלי חדש של פייסבוק נגד תכני שנאה, לדבריה.

לא רק דיילי סטורמר (Daily Stormer): גם חלק מפעילותו של אתר ימין קיצוני אחר, ואפילו מפורסם יותר – Alt-right, הופסקה, עקב האירועים שבהם נהרגה בשבת הת'ר הייר, מפגינה נגד הימין הקיצוני, בשארלוטסוויל שבווירג'יניה, ארצות הברית. מדובר בקבוצות הפועלות באפליקציית צ'טים קוליים פופולרית והמשתייכות לאתר.

אפליקציית Discord הודיעה בחשבון הטוויטר (Twitter) שלה כי הורידה כמה שרתים וסגרה כמה חשבונות של Alt-right, לאחר שהחברה הפרה, לדבריהם, את תנאי השימוש.

בציוץ של האפליקציה נכתב כי היא "מקדמת חיוביות והכלה (של אנשים – י"ה). לא שנאה. לא אלימות".

מיד לאחר ההודעה פורסמו בטוויטר וב-Reddit טענות של גולשים לאפליה על רקע פוליטי, וכי סגירת החשבונות של אתר הימין הקיצוני על ידי האפליקציה היא צנזורה. Discord ציינה כי "אנחנו מגנים טענות לעליונות לבנה, ניאו-נאציות או כל קבוצה, מונח או אידיאולוגיה שמבוסס/ת על האמונות האלה. הם לא מתקבלים בברכה ב-Discord".

"בעוד שאנחנו לא קוראים בשרתים של אנשים פרטיים", הוסיפו בחברה, "תנאי השימוש שלנו אוסרים במיוחד על מסרים מטרידים ומאיימים, או על קריאות לאלימות… השרת הציבורי המקושר ל-Alt-right הורד, יחד עם כמה קבוצות פומביות אחרות", נמסר מהאפליקציה.

ההודעה באה לאחר שאתמול (ב') הודיעה GoDaddy, שאירחה עד כה את הדומיין של האתר הניאו-נאצי דיילי סטורמר, כי היא מפסיקה לתת לו את שירותיה וכי עליו למצוא בתוך 24 שעות דומיין אחר להתארח עליו. גם במקרה זה ההנמקה הייתה שהגזענות שלדבריהם יש באתר, כמו גם תמונה של הייר עם הכיתוב "זונה", מפרים את תנאי השימוש של החברה. לאחר מכן, אתר הדיילי סטורמר אף נפרץ על ידי "קבוצת עלית של האקרים", לדבריהם, מאנונימוס (Anonymous), שהשתלטו על האתר והבטיחו כי השנאה שהובאה ושהובעה בו תיפסק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים