Airbnb לא תספק שירותים לניאו-נאצים

משתתפי אירוע לאומני גדול שמתוכנן בווירג'יניה לא יוכלו לעשות שימוש בשירותיה של חברת שיתופי הדירות כדי למצוא מקום להתאכסן בו ● זאת, מאחר ש-Airbnb סגרה חשבונות של כמה מחברי הימין הקיצוני בארצות הברית

לא לגזענות - גם ב-Airbnb. צילום אילוסטרציה: BigStock

Airbnb מביעה עמדה נחרצת נגד גזענות ושנאה, ולא חוששת לפסול משכירים ושוכרים שאותם היא מזהה כגזענים שמפיצים תרעלת שנאה וגילויי נאציזם.

לפי דיווחים, באחרונה החרימה Airbnb משתתפים שביצעו הזמנות בסביבת שרלוטסוויל שבמדינת וירג'יניה שבארצות הברית, בגין מה שהחברה מתארת כהפרת תנאי השירות שלה. בנוסף, היא מחקה באופן בלתי הפיך את חשבונותיהם של לפחות שני משכירים והמוחרמים טוענים שסולקו מהשירות בגלל עמדותיהם הפוליטיות.

מאחורי הדרמה עומד כינוס בשם Unite the Right, שייערך בסוף השבוע הקרוב בשרלוטסוויל. מספר רב של לאומנים עומדים להגיע למפגש, שמטרתו לגבש את הפעילים ושבמהלכו צפויים לנאום נציגים בולטים של תנועת הימין האלטרנטיבית האמריקנית Alt-right – ריצ'רד ספנסר, שחשבונו בטוויטר (Twitter) אף הוקפא, ואפה אלסקה. המתכנסים מגיעים למקום במחאה על החלטת העיר להרוס את פסל הקונפדרציה, המהווה סמל לקונפדרציית המדינות של אמריקה – 11 המדינות שפרשו מארצות הברית על רקע עלייתו של אברהם לינקולן לנשיא וקריאתו לביטול העבדות.

משתתפים מכל רחבי המדינה טסים אל האירוע – אבל האם יהיה להם איפה ללון? אם זה תלוי ב-Airbnb, התשובה "לא" נחרץ.

החברה לא תשרת את מי שאינו מחויב לקהילה

לא ברור כיצד תוכל Airbnb לזהות ולסנן את המשתמשים שלה על פי נטיותיהם הפוליטיות, מכיוון שהיא נוהגת לערוך בדיקות רקע רק על מארחים שנכללים בשירותיה ואם בכוונתה למיין את האורחים לפי הפרמטר המסוים הזה, עליה לחפור במסדי נתונים פליליים או ברשימות של משרדי מדינה שונים. ספק אם ההליך הזה אפשרי מבחינת החברה או מבחינה חוקית, וגם אם יבוצע – לא בטוח שהוא יאפשר לה לגלות מה אורח פוטנציאלי באזור מתכנן לעשות בסוף השבוע שלו.

Airbnb הסבירה בהצהרה ששלחה ל-Gizmodo כי היא תסיר משתמשים שאינם עומדים בתנאי המחויבות הקהילתית של החברה או בסעיף אי האפליה שלה. החברה הכניסה לכללי השירות שלה את הסעיף בחודש נובמבר 2016, במאמץ להניא את מארחיה מלהפלות לרעה על בסיס גזע, דת, גיל או מין. כעת ענקית שיתופי הדירות אומרת שבאמצעות סעיף זה היא יכולה להחליט מי יכול ולא יכול להשתמש בפלטפורמה.

כך למשל, החליטה Airbnb באפריל האחרון שלא לאפשר לגבר מקליפורניה להשכיר יותר את הנדל"ן שבבעלותו במסגרת השירות, לאחר שנחשף שביטל הזמנה ברגע האחרון עקב מוצאה של האורחת העתידית שלו.

"קהילה פתוחה המוקדשת לקירוב העולם"

בהצהרתה כתבה החברה ש-"ב-2016 הקמנו את 'המחויבות הקהילתית של Airbnb', המשקפת את האמונה שלנו שכדי לעשות טוב, על חברי קהילת Airbnb לקבל אנשים ללא קשר לגזע שלהם, לדת, למוצא הלאומי, לאתניות, לנכות, למגדר, לנטייה המינית או לגיל. ביקשנו מכל חברי Airbnb לאשר את הסכמתם להתחייבות זו. כאשר, באמצעות תהליכי בדיקת הרקע שלנו או בתהליך מילוי הטפסים של הקהילה שלנו, אנחנו מזהים וקובעים שישנם כאלה שימשיכו על גבי הפלטפורמה שלנו בהתנהגות המנוגדת למחויבות הקהילה, אנחנו נוקטים בפעולה המתאימה, כמו במקרה הזה, ומרחיקים אותם מהפלטפורמה".

"Airbnb ביסודה היא קהילה פתוחה המוקדשת לקירוב העולם על ידי טיפוח חוויות משותפות ומשמעותיות בקרב אנשים מכל חלקי תבל", נכתב בפסקת אי האפליה במדיניות החברה. "לדעות קדומות ומקובעות, לגזענות ולשנאה אין מקום בפלטפורמה שלנו או בקהילה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים