סופטבנק מתכננת השקעה באובר או ב-Lyft

מנכ"ל הקבוצה היפנית אמר שהחשיבה להשקיע באחת מהן היא פועל יוצא של עניינה לחדור לשוק שיתופי הנסיעות בארצות הברית, שלדעתו הולך להיות רלוונטי

סופטבנק

מנכ"ל סופטבנק (SoftBank), מסאיושי סון, אמר כי הקבוצה שבראשה הוא עומד מעוניינת להשקיע באובר (Uber) או ב-Lyft לצורך כניסה לשוק התחבורה השיתופית האמריקני. סון מסר את הדברים לתקשורת אתמול (ב'), לאחר שהענקית היפנית דיווחה על עלייה של 50% ברווח התפעולי הרבעוני.

זו הפעם הראשונה שבה מביעה הקבוצה עניין באובר או בחברות אמריקניות דומות, אף על פי שהשקיעה באסיה בחברות שיתוף הנסיעות Grab ,Ola ו-Didi Chuxing.

"אנחנו מעוניינים לדון בדברים עם אובר, ואנחנו מעוניינים גם לדון בהם עם Lyft", אמר ראש סופטבנק במסיבת עיתונאים, והוסיף כי הוא לא היה בטוח באיזו מתכונת תבוצע ההשקעה בסופו של יום. סון, שייסד את החברה ב-1981, ציין כי "ארצות הברית היא שוק גדול מאוד, השוק החשוב ביותר, ולכן אנחנו בהחלט מעוניינים מאוד". הוא הוסיף ש-"בין אם נחליט להיות שותפים ולהשקיע באובר או ב-Lyft, אני לא יודע מה תהיה התוצאה הסופית".

סופטבנק משקיעה בנהיגה אוטונומית

כאמור, סופטבנק היא כבר עכשיו המשקיעה הדומיננטית בשלוש חברות הנסיעות הגדולות באסיה – GrabTaxi אחזקות הסינגפורית, Ola ההודית ו-Didi Chuxing הסינית. בנוסף, הקבוצה השקיעה במוליכים למחצה, ברובוטיקה ובתחומים אחרים הרלוונטיים לנהיגה אוטונומית.

סון הבהיר שעל ידי התרחבות לשותפות עם אובר או Lyft תוכל סופטבנק לעזור לכוון את התעשייה לאימוץ טכנולוגיית נהיגה אוטונומית. הטכנולוגיה "בהחלט מגיעה, וכאשר זה מגיע, עסקי שיתוף הנסיעה הופכים אפילו ליותר חשובים", הוא אמר.

לפי דיווח בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), סופטבנק הגישה באחרונה לאובר הצעה להשקעה של מיליארדי דולרים, אבל המשא ומתן היה ראשוני והעסקה כולה נמצאת למעשה בהמתנה עד שאובר תמצא ותמנה מנכ"ל חדש.

דוברת אובר ביפן סירבה להגיב על דבריו של סון ומ-Lyft לא נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים