מיהן החברות שיפעילו את המעבדות החדשות של רשות החדשנות?

המעבדות החדשות יעסקו בתחומי האינטרנט של הדברים, התשתיות החכמות, הניידות העירונית החכמה, החומרים המתקדמים והמזון ● רשות החדשנות תציע לסטארט-אפים שיתקבלו אליהן מימון לצורך הוכחת היתכנות

אניה אלדן, סמנכ"לית ברשות החדשנות. צילום: נעה זני

רשות החדשנות בחרה את החברות שיפעילו חמש מעבדות טכנולוגיות חדשות, לתקופת פיילוט של שלוש שנים. חמש החברות הן המ-לט, שתפעיל מעבדה בתחום האינטרנט של הדברים התעשייתי; שיכון ובינוי, סולל בונה ו-ENEL בתחום התשתיות החכמות; רנו-ניסאן בעולם הניידות העירונית החכמה; Merck ו-Flex בעולם החומרים המתקדמים; ופרוטרום בעולם המזון.

Let-Lab היא מעבדה טכנולוגית שתופעל על ידי המ-לט ושתוקם באזור התעשייה ציפורית. המעבדה תתמקד בטכנולוגיות חדשניות בתחום האינטרנט של דברים בעולם התעשייה (IIoT).

שיכון ובינוי, סולל בונה ותאגיד האנרגיה האיטלקי ENEL יפעילו את Construction Lab – מעבדה שתוקם במפרץ חיפה ותתמקד בתחום התשתיות החכמות: בנייה, תחבורה ואנרגיה.

ASI (ר"ת Automotive Service Israel) – קבוצת הרכב רנו-ניסאן העולמית תפעיל מעבדה טכנולוגית שתוקם בקריית עתידים, כחלק ממתחם משותף של עיריית תל אביב-יפו ואוניברסיטת תל אביב. המתחם מיועד ליזמים בראשית דרכם והמעבדה תתמקד בתחום הניידות העירונית החכמה.

Merck Performance Materials וחברת הייצור Flex יפעילו את PMatX – מעבדה טכנולוגית שתוקם ביבנה ותעסוק בחומרים מתקדמים ובתהליכי ייצור חדשניים, לטובת הדור הבא של מוצרי האלקטרוניקה.

המעבדה החמישית היא Frutarom, כשמה של החברה, שתפעיל מעבדה שתוקם בחיפה. המעבדה תתמקד בפיתוח חומרי גלם ייחודיים לתעשיות המזון, המשקאות וחומרי הגלם הפונקציונאליים.

כמה תקצה הרשות לטובת העניין?

החברות נבחרו להקמת המעבדות במסגרת הליך תחרותי שקיימה זירת ההזנק ברשות החדשנות. המעבדות יעמידו תשתיות טכנולוגיה וידע במגוון תחומים, תוך מימון של רשות החדשנות להוכחת היתכנות, ויאפשרו בניית אקו-סיסטם בתחום שבו כל אחת מהן תעסוק. הרשות תציע עד ארבעה מיליון שקלים ותפעול שוטף של חצי מיליון שקלים לשנה. הסטארט-אפים שייקלטו במעבדות יקבלו מימון בשיעור השתתפות של 85% ועד מיליון שקלים למימון פרויקט הוכחת היתכנות.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר כי "התוכנית תשמש פלטפורמה לחיבור של תעשיית הייצור עם תרבות היזמות והחדשנות של ישראל". לדבריו, "רשות החדשנות מייחסת חשיבות רבה להכנסת חדשנות לתחום הייצור המתקדם. במסגרת ההליך קיבלנו 16 הצעות שמצביעות על הצורך האמיתי עליו באה התכנית לענות.

לדברי אניה אלדן, סמנכ"לית רשות החדשנות ומנהלת זירת ההזנק בה, "התוכנית מאפשרת בניית אקו-סיסטם של חדשנות בתחומים של תעשיות ייצור מתקדם, באמצעות חיבור בין תשתית טכנולוגית וידע של חברות גדולות, בארץ ובעולם, לטובת הסטארט-אפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים