הממשלה והג'וינט ישקיעו 10 מיליון שקלים באתר כל זכות

משרד המשפטים, ישראל דיגיטלית והג'וינט ישקיעו במיזם להרחבת האתר, שמפרט כיצד יכולים האזרחים למצות את זכויותיהם מול משרדי הממשלה

פרויקט ממשלתי. כל זכות

שרת המשפטים, איילת שקד, והשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, הודיעו היום (ב') על השקתו של מיזם חדש, בשיתוף ג׳וינט ישראל, שבמרכזו יפותח אתר כל זכות וייווצרו שיתוף פעולה ועבודה שוטפת בינו לבין הממשלה. מכל זכות נמסר כי המיזם צפוי להביא להרחבה משמעותית של תחומי התוכן באתר, כך שמידע אודות זכויות חברתיות ושירותים ממשלתיים יהיה נגיש מכל מקום, בעברית ובערבית.

במהלך השנתיים הראשונות צפויים משרד המשפטים, המשרד לשוויון חברתי וג'וינט ישראל להשקיע במיזם כ-10 מיליון שקלים, שיועברו לטובת פיתוח וקידום האתר, בהתאם לעקרונות שתקבע ועדת ההיגוי של המיזם.

בוועדת ההיגוי, שבראשה עומדת מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, חברים נציגים ממשרדי ממשלה שמספקים שירותים חברתיים, ביניהם משרדי הבריאות, החינוך, העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, וכן הביטוח הלאומי והרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית. לצידם, חברים בוועדה מומחה מהאקדמיה בתחומי הנגשת המידע לבני הגיל השלישי, מומחה חדשנות מעיריית תל אביב-יפו ונציגי המגזר השלישי.

יצוין כי במסגרת המיזם, צפוי האתר להיות מתורגם במלואו לערבית, כחלק מהנגשת המידע הממשלתי לשפות המדוברות המרכזיות בישראל, ובהן הערבית, שמשמשת כ-20% מאזרחי ישראל.

השרה שקד אמרה כי ״משרד המשפטים לוקח אחריות לא רק על כתיבת החוקים ופתרון הבעיות המשפטיות, אלא גם על האופן שבו מונגש המידע אודות הזכויות לאזרחים. לא בשפה משפטית מסורבלת, אלא בפשטות ובבהירות. מדובר כאן בשיתוף פעולה עם יזמות חברתית וטכנולוגית במגזר השלישי כדי להפוך את המידע על מימוש זכויות לנגיש ופשוט עבור כל אזרח ואזרחית במדינה״.

לדברי השרה גמליאל, ״במקרים רבים, הזכויות שניתנות לאזרחים נשארות עמוק בספרי החקיקה, מבלי שלציבור ברור מהן זכויותיו וכיצד ניתן למצות אותן. מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי פועל כדי לשנות מציאות זו, מביא את הדיגיטציה לשירותים הממשלתיים ומייצר את התשתית לשיתופי פעולה ושיפור השירות לאזרח״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים