תלונה נגד גוגל – בגלל המעקב אחרי מה שהגולשים רוכשים ברשת

תוכנית חדשה שמתחקה אחרי הרגלי הצרכנים, שאותה פיתחה ענקית הרשת, יכולה ככל הנראה לאפשר לה לעקוב אחרי חלק ניכר מהעסקאות והחיובים בכרטיסי אשראי ● יש בארצות הברית מי שסבורים שמדובר בסכנה לפרטיות ומבקשים את התערבות ה-FTC

פחות דומיננטיות במנועי חיפוש? אירופה מגמישה את גוגל. צילום: BigStock

ביום ב' הקרוב צפויה קבוצה לשמירת זכויות המכונה EPIC (ר"ת The Electronic Privacy Information Center) להגיש תלונה לוועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, נגד גוגל (Google). הקבוצה, העוסקת בפרטיות של גולשי האינטרנט, מבקשת לחקור באופן מלא את תוכנית Store Sales Measurement של ענקית הטכנולוגיה, שמטרתה להציג בפני מפרסמים שקליקים אונליין מובילים לקניות בחנויות פיזיות.

על פי התלונה של EPIC, טכנולוגיית פענוח פרופיל הצרכנים של גוגל עלולה לאפשר לה לעקוב אחרי 70% מכל עסקאות כרטיסי האשראי והחיוב בארצות הברית, מבלי לחשוף כיצד קיבלה את המידע. הקבוצה טוענת שגוגל גם מעמידה מידע אישי של קונים – כולל חיפוש מוצרים, חיפוש מיקום ופרטי תשלום – בסיכון לפריצות, מבלי לחשוף באיזו הצפנה היא משתמשת בכדי להגן על הנתונים מפני הפרות. מבקריה של ענקית החיפוש חוששים כי המידע האישי יכול בסופו של דבר להגיע לידיים הלא נכונות.

גוגל: תוכנית תמימה לקידום מודעות אונליין

מנגד טוענת גוגל, שהודיעה על השירות החדש במאי, שהתוכנית נועדה אך ורק בכדי לסייע לה להוכיח את היעילות של מודעות ברשת.

השירות משלב את רשומות החיפוש והאפליקציה של גוגל עם נתוני רכישות בכרטיס אשראי שהושגו ממקורות צד שלישי. "השקענו בבניית הגנות הפרטיות המובילות בתעשייה לפני השקת הפתרון הזה", הסבירה החברה בהצהרה לתקשורת והבטיחה כי "כל הנתונים מוצפנים ומרוכזים". גוגל מתעקשת שהיא לא חולקת או נותנת לחברות צד שלישי גישה למידע של לקוחות, ובנוסף מדגישה כי לקוחות יכולים לבטל את הצטרפותם לתוכנית.

אלא שבתלונה מאשימה EPIC את גוגל בכך שלא סיפקה ללקוחות דרך סבירה לבטל את ההצטרפות וכינתה את תהליך הביטוח "מכביד, אטום ומטעה". בנוסף, "גוגל טוענת שהיא לא יודעת מיהם המשתמשים, שהם אינם מזוהים", אמר מארק רוטנברג, נשיא EPIC, "אנחנו רוצים שה-FTC תבחן זאת מקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים