העתיד בהווה: חברה מוויסקונסין תשתיל שבבים בגוף עובדיה

שבב קטנטן יושתל בתוך כף היד של 50 עובדי החברה האמריקנית ● הוא יאפשר להם לשלם בחנויות, להזדהות בכניסה וביציאה ממשרדי החברה ולהתחבר למחשביהם, אבל לא ישמש למעקב אחריהם, כך טוענת המעסיקה החדשנית

נתונים תחת מעקב? אילוסטרציה: Dragon Images/BigStock

ראינו אותם בסרטים עתידניים ונלחצנו מהרעיון, אבל עכשיו הם מגיעים אלינו פיזית – שבבים זעירים (Microchips) אשר מוחדרים ממש לתוך גוף האדם.

חברה מוויסקונסין, ארצות הברית, החליטה להביא את העתיד להווה ותהיה הראשונה שתחצה את הרוביקון הדיגיטלי ותציע להשתיל את המכשירים הקטנטנים – שיכולים לספק כל פיסת מידע שתרצו לשמר עליהם – בכף ידם של עובדיה.

האדם כמרכז נתונים מהלך

לפי דיווח של KSTP ממיניאפוליס, חברה העונה לשם 32M (ר"ת Three Square Market), ואשר מספקת תוכנה בעבור קיוסקים, תשתיל את השבבים בעור שבין האגודל לאצבע בידיהם של עובדיה, ולאחר מכן הדבר יאפשר להם לשלם במהירות בעבור הרכישות שלהם. בנוסף ישמשו השבבים גם כדי לסייע לעובדים להיכנס לבניין המשרדים ולמחשבים שלהם.

הדברים נשמעים לכאורה תמימים אלא שהבעיה היא שהשתלת שבבים יכולה כנראה להתחיל כך, אבל האפשרויות להפוך אותה לפרצה מסוכנת הן אינסופיות.

על השבב ניתן לאחסן, פשוטו כמשמעו, כל פיסת מידע אישית שלכם ולהפוך אתכם למרכז נתונים מהלך. כרטיס אשראי? רישיון נהיגה? מספר תעודת זהות? פרטי מס הכנסה וביטוח לאומי? העדפותיכם בנוגע לאוכל, לתרבות או אולי לחיי האישות שלכם? כל זה יכול להיות שמור בשבב הזעיר.

האבולוציה הבאה במערכות התשלומים

Three Square Market היא החברה הראשונה בארצות הברית שמחליטה לספק שבבים לעובדים שלה, אבל היא בהחלט לא תהיה האחרונה לעשות כן, ככל הנראה. "בסופו של דבר, טכנולוגיה זו תהפוך סטנדרטית ותאפשר לך להשתמש בזה כדרכונך, לתחבורה ציבורית, בכל הזדמנויות הקנייה וכדומה", אמר טוד ווסטבי, מנכ"ל החברה, בהודעה לעיתונות.

הטכנולוגיה שבה משתמשת החברה נקראת RFID (ר"ת Radio-Frequency Identification) והיא עושה שימוש בשדות אלקטרומגנטיים בכדי לזהות מידע המאוחסן בצורה אלקטרונית.

השבבים ישתמשו גם בטכנולוגיית NFC (ר"ת near-field communications), אותו סוג של טכנולוגיה המשמשת במרבית כרטיסי האשראי ובתשלומים בניידים. לדברי ווסטבי, שבבים אלה כבר הפכו פופולריים מאוד בשווקים אירופיים רבים, ובכוונת החברה שלו להופיע בראש טבלת המאמצים של הטכנולוגיה המתקדמת בארצות הברית.

"אנו רואים בטכנולוגיה של שבבים את האבולוציה הבאה במערכות התשלומים, בדומה ל-Micro Markets שהחליפו בהתמדה מכונות ממכר אוטומטיות, וכמובילה בתחום טכנולוגיית ה-Micro Market, חשוב ש-32M תמשיך להוביל את הדרך עם התקדמות בשתלים", אמר ווסטבי.

עלותו של כל שבב עומדת על כ-300 דולר ויותר מ-50 מעובדי החברה צפויים להשתתף בתכנית החדשה שתיושם בשבוע הבא, כך מספר ווסטבי. עם זאת, הוא מדגיש כי התכנית היא אופציונלית ושהחברה לא מחייבת את עובדיה להשתתף בניסוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים