ג'ון ברייס והאקדמית גורדון מעבירות קורס טכנאי מחשב לבעלי תסמונת אספרגר

הקורס המתפרס על פני 63 מפגשים שבועיים בני חמש שעות, מותאם באופן ייחודי לענות על הצרכים הלימודיים והמקצועיים של התלמידים, הנמצאים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה

מכללת מדיאטק-ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס בצפון, והיחידה ללימודי המשך ופיתוח מקצועי במכללה האקדמית גורדון, המשלבת בין עובדיה אנשים עם צרכים מיוחדים, משתפות פעולה בהעברת קורס טכנאי מחשבים ורשתות, לתלמידים הלוקים בתסמונת אספרגר.

הקורס בן 315 שעות, המתפרס על פני 63 מפגשים שבועיים (כשנה וחצי) בני חמש שעות, מותאם באופן ייחודי לענות על הצרכים הלימודיים והמקצועיים של התלמידים, הנמצאים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. במחזור הראשון של הקורס משתתפים 11 תלמידים בגילאים שבין 20-35 ועקב הצלחת הקורס, מתוכננים מחזורים נוספים בהמשך.

תלמידי הקורס, בעלי רקע טכני ומוטיבציה גבוהה, עברו ראיון אישי ומבחן קבלה. הם החלו את לימודיהם בחודש ינואר השנה ונהנים מקבוצת לימוד קטנה, באווירה מכילה ותומכת.

קבוצת לימוד קטנה, באווירה מכילה ותומכת. צילום: סשה אנטלמן

קבוצת לימוד קטנה, באווירה מכילה ותומכת. צילום: סשה אנטלמן

המרצה ותנאי הלימוד מותאמים לתלמידים, תוך הקפדה על שיעורים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר ועם זאת על אווירה נטולת לחצים. בנוסף, אשת קשר מטעם המכללה מלווה את הקורס ודואגת לתיווך בין דרישות הקורס וההיבטים החברתיים.

יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק-ג'ון ברייס הייטק. צילום: ניב קנטור

יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק-ג'ון ברייס הייטק. צילום: ניב קנטור

לדברי יריב ענבר, מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס, "כחלק ממטריקס, המעודדת גיוון תעסוקתי,  שמחנו להיענות לפניה שהגיעה אלינו מאקדמית גורדון ולבנות קורס מקצועי, המותאם לאנשים בעלי תסמונת אספרגר".

"השיעורים מועברים על ידי מרצה מוסמך מיקרוסופט (Microsoft) המתאים לאוכלוסיה ונוצר חיבור יוצא דופן ומוצלח ביותר, בינו לבין התלמידים. לשמחתנו, לא נדרשנו להתפשר על הרמה המקצועית של הקורס, אלא להיפך – היא אפילו  גבוהה מהצפוי וכל מי שהחל בקורס ממשיך בו".

חיבור יוצא דופן ומוצלח. צילום: סשה אנטלמן

חיבור יוצא דופן ומוצלח. צילום: סשה אנטלמן

ענבר מוסיף כי "מספר מעסיקים הביעו עניין רב בקליטת בוגרי הקורס, ואנו נסייע להם להשתלב בצורה חלקה בעבודה באמצעות סדנאות, ליווי אישי, סימולציות ותמיכה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זה אני

    אה אני כבר עברתי קורס יותר קשה במכללה למנהל זה היה של משרד התעסוקה, לא מצאתי עבודה. בדיוק היה משבר כלכלי התפוצצה בועת הדוט קום וגם תשמעו משהו. אני אובחנתי אספרגר , זה לא מתאים לכול המאובחנים.ממש לא. אני היתי מעדיף עבודת כפיים ולא להיות מול המחשב 24 שעות. אני עובד באמת בעבודה כזאת ומבסוט.

אירועים קרובים