אתר אשלי מדיסון יפצה משתמשים שפרטיותם נפגעה ב-11.2 מיליון דולר

כל משתמש שיוכח כזכאי יקבל עד 3,500 דולר בפשרה שהושגה בגין התביעה הייצוגית נגד אתר הבגידות ● עורכי הדין של לקוחות אשלי מדיסון אמורים לזכות בעד שליש מ-11.2 מיליון הדולר שישמשו לכיסוי שכר הטרחה שלהם

תשלם ביוקר. אשלי מדיסון

הבעלים של אתר האינטרנט אשלי מדיסון (Ashley Madison) ישלם 11.2 מיליון דולר בכדי ליישב התדיינות משפטית הקשורה להפרת הנתונים שהתקיימה בשנת 2015 ושחשפה מידע על מיליוני משתמשי האתר, שהיווה בימיו ה"טובים" זירה מרכזית לבגידות, כך נודע בסוף השבוע האחרון.

אתר אשלי מדיסון שיווק את עצמו כמקום שמסייע לגברים לבגוד בבנות זוגם, תוך שימוש בסיסמה "החיים קצרים. תבגוד". אלא שמתישהו הפכה חגיגית הבגידות לאורגיה של חדירה לפרטיות, כשבפריצה דרמטית לאתר – שעליה לקחה אחריות קבוצת האקרים אקטיביסטים אידאולוגיים בשם אימפקט טים (Impact Team) – נחשפו 9.7 ג'יגה-בייט של חומרים מפלילים שכללו כתובות מייל, שמות ומידע נוסף ואישי במיוחד על מיליוני לקוחותיו.

תביעה ייצוגית בשם 37 מיליון משתמשים

בחודש דצמבר 2016, הסכימה רובי לייף (Ruby Life) לשלם סכום של 1.66 מיליון דולר שנקבע לאחר חקירה שביצעה נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית, ה-FTC (ר"ת Federal Trade Commission), בנושא נהלי אבטחת המידע הרופפים והמתעתעים של החברה.

רובי לייף לא הודתה באחריות, אך אמרה כי היא מיישמת אמצעי אבטחה חדשים בכדי למנוע הפרה דומה בעתיד.

אבל היו גם תביעות פרטיות. התביעה הנוכחית נגד רובי לייף טענה כי אבטחת הנתונים נוהלה כמצג שווא על ידי החברה.

על פי הפסיקה תשלם כעת החברה, שנודעה בעבר בשם Avid Life Media, את הסכום בכדי ליישב את התובענה הייצוגית שהוגשה בשם 37 מיליון משתמשיו של אתר הניאוף.

הכסף יפצה משתמשים מושפעים, עם עד 3,500 דולר שישולמו לבעלי חשבונות מרובים ותיעוד מתאים שיוכיח את הפגיעה הספציפית בפרטיותם. כסף שלא ימצאו לו תובעים יועבר לצדקה. היישוב נזקק עדיין לאישורו של שופט פדרלי בסנט לואיס.

בין נפגעי הדליפה הגדולה נכללו בזמנו עשרות אלפי כתובות דואר אלקטרוני ממשלתיות וצבאיות שהופיעו ברשימת המשתמשים של אשלי מדיסון ולצידם עשרות מעובדי הבנקים המרכזיים בעולם, עובדי מדינה בבריטניה ובארצות הברית, סוחרי נשק ועובדים בתעשיות הביטחוניות ואפילו יותר מ-170 אלף ישראלים וחבר כנסת אחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים