הכנסת אישרה את ביטול האגרות המוטלות על מאגרי מידע

עוד השנה יבוטלו אגרת רישום המאגרים והאגרות התקופתיות ● ההצעה של שרת המשפטים, איילת שקד, היא חלק משינוי תפיסתי וארגוני בפעילות רשם מאגרי המידע ברמו"ט

רמו"ט

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה אתמול (ג') את ביטול תשלומי האגרה לרישום מאגרי מידע והאגרות התקופתיות. מדובר בהצעה של שרת המשפטים, איילת שקד, שיישומה יחל עוד השנה.

מדובר בשינוי של החלק בתקנות הגנת הפרטיות שקובע ומסדיר את אופן תשלום אגרת הרישום והאגרה התקופתית שנדרשים בעלי מאגרי המידע לשלם. אגרות אלה נגבות על ידי רשם מאגרי המידע ברשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) שבמשרד המשפטים.

ההצעה של שקד עלתה במסגרת יישום שינוי תפיסתי וארגוני בפעילות רשם מאגרי המידע ברמו"ט, בתיאום עם משרד האוצר.

על פי משרד המשפטים, מדובר בהפחתה ברגולציה ובנטל הביורוקרטי. בנוסף, צוין בהודעה כי ביטול גביית האגרות, שדורשת משאבים מרובים, יאפשר תגבור של פעילויות הפיקוח והאכיפה על בעלי המאגרים, שעורכת רמו"ט.

שקד אמרה כי "בעידן המידע, אנחנו זקוקים להגנת פרטיות מעשית ומהותית ולרגולציה אפקטיבית ויעילה, שתביא לשמירה טובה יותר על פרטיות הציבור. אנחנו פועלים להקל את הנטל על המשק במקומות שאין בו ערך מוסף לציבור, ולמקד את הרגולציה באכיפה של הוראות חוק שיגנו על הציבור, כמו מניעת סחר לא חוקי במידע ואבטחת מידע טובה יותר בעידן של מתקפות סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים