רשות החדשנות הקצתה שלושה מיליון ש' לטכנולוגיות לבעלי מוגבלויות

הרשות תשקיע בפיתוחים כגון אפליקציות למען ילדים אוטיסטים, מערכת שמאפשרת לעיוורים להתמצא במרחב הציבורי והתקן שמאפשר לנכים עם כיסא גלגלים לפתוח דלתות באמצעות הסמארטפון

כסף ממשלתי לפיתוח טכנולוגי לטובת בעלי מוגבלויות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ועדת המחקר של רשות החדשנות החליטה להקצות שלושה מיליון שקלים שיושקעו בפרויקטי פיתוח טכנולוגיות שמסייעות לבעלי מוגבלויות. זאת, כחלק ממסלול המו"פ בזירת החברתי-ציבורי שמפעילה הרשות.

בין היתר, אישרה הוועדה השקעות בשתי אפליקציות שמיועדות לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי. האפליקציה הראשונה אמורה לאפשר תקשורת אפקטיבית עם הילדים ומטרתה של השנייה היא לסייע לפתח אצלם כישורים חברתיים.

הוועדה אישרה בנוסף פיתוח מערכת בעלת חדשנות טכנולוגית ויישומית גבוהה לטובת אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה. המערכת תאפשר קבלת מידע שיסייע לאוכלוסייה זו להתמצא במרחב הציבורי, כשבאמצעותה ניתן יהיה אף לבצע פעולות שונות יומיומיות.

רכיב נוסף שאושר לפיתוח הוא התקן אלקטרו-מכני שמיועד למשרדים ולמקומות בהם מתבצעת קבלת קהל. ההתקן יאפשר לנכים המרותקים לכיסא גלגלים פתיחה של דלתות במרחב הציבורי באמצעות הטלפון הנייד. כמו כן, אושרה השקעה בפיתוח מכשיר תקשורת, שמטרתו לאפשר לחולים הכלואים בגופם, דוגמת חולי ALS, לתקשר עם סביבתם באמצעות תזוזת האישון בלבד.

שר הכלכלה, אלי כהן, אמר כי "הקצאת הכספים לפרויקטים לפיתוח טכנולוגיות המסייעות לבעלי מוגבלויות נועדה לסייע להם להתמודדות בחיי היומיום, להגביר את המודעות ולהביע הערכה כלפי עסקים הפועלים למענם. כחברה, עלינו לקדם שוויון הזדמנויות ולהשתמש בחדשנות הישראלית בכדי לסייע לאוכלוסיות החלשות יותר. מדובר בפרויקטים שעשויים לחולל שינוי אמיתי בחיים של אנשים".

נחום איצקוביץ', היו"ר בפועל של רשות החדשנות, ציין שאחת ממשימותיה המרכזיות היא להשתמש בחדשנות הישראלית בכדי לסייע לחלקים היותר חלשים בחברה. "בעזרת הטכנולוגיה הישראלית ניתן לשפר את חיי היומיום של אלה שגורלם לא שפר עליהם", אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פלורנס

    מעונינת לקבל הצעת מחיר למחשב נגיש לבני עם ניוון שרירים

אירועים קרובים